• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر ریل جدید به ریل‌های کشور اضافه می‌شود

  • کد خبر : 23500
  • ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر ریل جدید به ریل‌های کشور اضافه می‌شود
وزیر راه و شهرسازی گفت: ما به یاری حق تا پایان دولت تدبیر و امید حدود یک هزار و 500 کیلومتر ریل جدید به ریل‌های کشور اضافه می‌کنیم .
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از فارس ، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در آئین افتتاح متروی گلشهر – هشتگرد که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، ضمن تبریک میلاد حضرت زینب (س) گفت: انتقال حمل و نقل از خودرومحوری به ریل اقدام بزرگی است که در دولت تدبیر و امید با اهتمام ویژه دنبال می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: ما به یاری حق تا پایان دولت تدبیر و امید حدود یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر ریل جدید به ریل‌های کشور اضافه می‌کنیم که هم شامل خطوط جدید است و هم شامل خط دومی است که برای بالا بردن راندمان، ظرفیت و ایمنی انجام می شود و هم دارای خطوط فرعی است که به مراکز بار متصل می‌کنیم که بخشی از آن همین خطوط بومی خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: از جمله اینها تکمیل همین چهار خط تهران – کرج و خط دوم کرج – قزوین است. این پروژه از جمله پروژه‌هایی است که کمک می‌کند در شمال اتوبان با مترو و در جنوب اتوبان با قطارهای حومه‌ای به مردم این منطقه سرویس دهیم.

اسلامی افزود: راه حل‌های اساسی برای معضل ترافیکی اتوبان کرج به ویژه تا پل کردان که موجب آزار مردم شده پیش‌بینی شده است؛ از استاندار البرز که با اعتقاد و ایمان و مقتدرانه پیگیر امور هستند و همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی که نقش ایفا کردند و قرارگاه که زحمات بسیاری را متحمل شدند تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به کنارگذر جنوبی که ۱۶۰ کیلومتر آزادراه است و واقعا رکورد محسوب می‌شود، بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا پایان دولت دوازدهم ۵۸۰ کیلومتر آزادراه نیز به آزادراه‌های کشور اضافه کنیم که یکی از این پروژه‌ها همین ۱۶۰ کیلومتر آبیک تا گرمسار است که بار بزرگ ترافیکی را از اتوبان کرج خارج می‌کند و موجب آسایش مردم می‌شود.

اسلامی افزود: ادامه اتوبان همت که یک کنارگذر شمالی نیز برای کرج محسوب می‌شود، ادامه همت از پلی که از روی این دره به سمت کمربندی شمالی عبور می‌کند، این دو کمربند شمالی و جنوبی و دو خط راه آهن و مترو بهترین موارد توسعه زیرساختی حمل و نقل هستند که برای استان البرز اتفاق افتاده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هر زمان حمل و نقل آزار‌دهنده باشد، کیفیت زندگی را کاهش می‌دهد و هر زمان که مطلوب باشد موجب افزایش آسایش مردم می شود، اذعان کرد: تلاش می کنیم با بهره برداری از این خطوط آسایش و کیفیت بخشی را در زندگی مردم ایجاد کنیم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=23500

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.