• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

۱۰۰۰ کیلومتر خط ریلی جدید تا سال ۱۴۰۰ احداث می‌شود

  • کد خبر : 24418
  • ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
۱۰۰۰ کیلومتر خط ریلی جدید تا سال ۱۴۰۰ احداث می‌شود
وزیر راه و شهرسازی ارتقا کیفیت ناوگان باری و مسافری، اتصال پنج مرکز استان به شبکه ریلی و احداث خطوط دوم به همراه نگهداری و بازسازی خطوط را سه محور اصلی توسعه حمل و نقل ریلی در دولت عنوان کرد و از احداث ۱۰۰۰ کیلومتر خط ریلی جدید تا سال ۱۴۰۰ خبرداد.
0
(0)

به گزارش خبرنگار ریل نیوز، محمد اسلامی در مراسم بهره برداری از ۵۶ پروژه حمل و نقل ریلی در ایام الله دهه فجر اظهار داشت: توسعه و پیشرفت شامل نمادهایی می‌شود که مراسمات افتتاحیه و بهره برداری پروژه ها یکی از همین نمادهاست و نشان دهنده یک جریان زنده است.

وی افزود: مهم این است که هدفمند و با برنامه مدون افزایش سهم ریل در حمل و نقل کشور را بدست آوریم.

وزیر راه و شهرسازی به تشریح سه محور اصلی توسعه حمل و نقل ریلی در دولت دوازدهم اشاره کرد و گفت: اولین محور کیفیت بخشی به ناوگان بار و مسافر بود که در سال جاری شاهد یک اقدام متفاوت نسبت به سال گذشته بودیم.

اسلامی افزود: دومین محور توسعه زیرساخت‌های ریلی بود که دولت متعهد به اتصال پنج مرکز استان به شبکه ریلی شد و حالا پس از تحقق آن بنا دارد ۳ پروژه دیگر به طول ۱۰۰۰ کیلومتر را تا ۱۴۰۰ به شبکه اضافه کند.

وی در خصوص محور سوم توسعه حمل و نقل ریلی نیز بیان داست: احداث خطوط دوم و بهسازی خطوط موجود نیز در دستور کار قرار گرفت تا بتوانیم فعالیت‌های لجستیکی را از این طریق تقویت کرده و برنامه جامع لجستیک کشور را به پیش ببریم.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: پروژه ای که ۴۵ سال قبل مد نظر قرار داشت، امروز با رویکرد متفاوت و دیدگاه لجستیکی انجام شده است.

اسلامی یادآور شد: در راه آهن اینچه برورن نیز طی یکسال گذشته اقداماتی با هدف رفع موانع شکل گرفت که بیانگر برداشته شدن گام های عملیاتی در این پروژه است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=24418

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.