• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

۱۰۰ درصد بار شرکت فولاد خوزستان توسط ناوگان ریلی جابجا می شود

  • کد خبر : 10890
  • ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۹:۲۲
۱۰۰ درصد بار شرکت فولاد خوزستان توسط ناوگان ریلی جابجا می شود

0 (0) مدیرکل راه آهن جنوب اعلام کرد؛  ۱۰۰ درصد بار شرکت فولاد خوزستان توسط ناوگان ریلی جابجا می شود در حال حاضر طبق آن چیزی که به ما اعلام شده است ۱۰۰ درصد بار شرکت فولاد خوزستان توسط ناوگان ریلی جابجا می شود/ اقدام جدیدی در خصوص احداث یکی از بزرگترین دپوها و مراکز […]

0
(0)
مدیرکل راه آهن جنوب اعلام کرد؛ 

۱۰۰ درصد بار شرکت فولاد خوزستان توسط ناوگان ریلی جابجا می شود

در حال حاضر طبق آن چیزی که به ما اعلام شده است ۱۰۰ درصد بار شرکت فولاد خوزستان توسط ناوگان ریلی جابجا می شود/ اقدام جدیدی در خصوص احداث یکی از بزرگترین دپوها و مراکز تعمیراتی لوکوموتیو در کلانشهر اهواز نشده است/ ۴ درصد رشد در حمل بار در شش ماه نخست سال جاری نسبت به زمان مشابه در سال گذشته داشته ایم/استقبال مردم از ناوگان ریلی در شش ماه نخست سال نسبت به زمان مشابه در سال گذشته بیشتر بوده است/ ۲۶ رام برای ایام اربعین اضافه کردیم ،همچنین مقرر گردید ۸ رام دیگر نیز از مشهد به خرمشهر و اهواز افزوده شود.

مدیر کل راه آهن جنوب در گفتگو با تابا در خصوص احداث یکی از بزرگترین دپوها و مراکز تعمیراتی لوکوموتیو در کلانشهر اهواز اظهار کرد: متاسفانه ۱۵ تا ۲۰ درصد کار باقی مانده و اقدام جدیدی انجام نشده است.

وی ادامه داد: اداره کل نیروی کشش راه آهن وظیفه ساخت این دپو ها را به عهده دارد که در مناقصه دوم به نتیجه نرسیدند.

درویش زاده گفت: حدود دو هفته  پیش معاون ناوگان راه آهن  از این مرکز بازدید کرد و قرار بر این شد موضوع را پیگیری کند.

مدیرکل راه آهن جنوب در خصوص پیشرفت فیزیکی راه آهن مسجد سلیمان به شوشتر اظهار کرد: برای راه اندازی راه آهن مسجد سلیمان به شوشتر؛ بین پتروشیمی مسجد سلیمان، استانداری خوزستان واداره کل اقتصادی راه آهن تفاهم نامه ای بسته شده است.

وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه  می بایست پیمانکار و سرمایه گذار مطالعاتشان را دراین زمینه انجام دهند و در رابطه با نحوه ساخت به تفاهم برسند. با توجه به تغییرات نرخ ارز، مبلغ از آن چیزی که پیش بینی شده بود بالاتر رفت به همین دلیل  این موضوع فعلا مسکوت مانده، اما راه آهن به دنبال انجام این کار است.

عبدالکریم درویش زاده حمل و نقل ریلی را یک حمل و نقل ایمن خواند و گفت: هر چقدر بارها را از روی جاده ها کم کنیم و به ریل ها انتقال دهیم در واقع به ایمنی جاده ها افزوده ایم در واقع این یک ضرورت است که حمل و نقل ریلی را توسعه دهیم. زیرا مصرف سوخت آن یک هفتم از لحاظ آلودگی محیط زیست یک بیستم جاده است همچنین بار به شکل انبوه جابجا می شود و از لحاظ قیمت نیز نسبت به جاده به صرفه تر است.

مدیرکل راه آهن جنوب به حمل بار فولاد خوزستان به بندر امام اشاره کرد و گفت: در حال حاضر طبق آن چیزی که به ما اعلام شده است ۱۰۰ درصد بار توسط ناوگان ریلی جابجا می شود.

وی با بیان اینکه روزانه حدود یکصد واگن از شرکت فولاد خوزستان به بندر امام حمل می شود ادامه داد: بهترین حالت جابجایی بار، حمل و نقل ریلی است زیرا سریع تر و ارزان تر از جاده است . تقربیا قیمت حمل ونقل ریلی نصف حمل و نقل جاده ای است.

درویش زاده با بیان اینکه ۴ درصد رشد در حمل بار در شش ماه نخست سال جاری نسبت به زمان مشابه در سال گذشته داشته ایم؛ افزود: از محل بارگیری تا محل تخلیه نیز خط راه آهن وجود دارد.

درویش زاده به استقبال مسافران از ناوگان ریلی درشش ماه نخست سال اشاره کرد و گفت: قطارها در تابستان گذشته با حداکثر تعداد مسافر حرکت می کردند. استقبال مردم از ناوگان ریلی در شش ماه نخست سال نسبت به زمان مشابه در سال گذشته بیشتر بوده است.

وی در پایان افزود: ۲۶ رام برای ایام اربعین اضافه کردیم  و همچنین مقرر گردید ۸ رام دیگر نیز از مشهد به خرمشهرو اهواز افزوده شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=10890

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.