• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

۱۰ رام قطار جدید در مسیر پیوستن به ناوگان قطار شهری مشهد است

  • کد خبر : 22871
  • ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۷
۱۰ رام قطار جدید در مسیر پیوستن به ناوگان قطار شهری مشهد است
شهردار مشهد گفت: ۱۰ رام قطار برای بکارگیری در ناوگان قطارشهری که اخیرا وارد گمرک ایران شده و در دست مونتاژ است ظرف دو ماه آتی برای ارئه خدمت به شهروندان در این کلانشهر فعال می‌شوند.
0
(0)

به گزازش ریل‌نیوز به نقل از ایرنا،محمدرضا کلایی روز سه‌شنبه در حاشیه مراسم بهره‌برداری ایستگاه کوهسنگی خط دوم قطارشهری مشهد در جمع خبرنگاران افزود: با بکارگیری این تعداد واگن جدید مشکل کمبود واگن قطار در بخش بانوان خدمات قطار شهری مشهد رفع می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین اقدامات لازم برای اخذ مجوز خرید ۶۰ دستگاه واگن دیگر برای خط یکم قطارشهری مشهد از دولت و وزارت کشور در دست انجام است.
شهردار مشهد به دیگر اقدامات برای توسعه حمل و نقل درون‌شهری اشاره و بیان کرد: کار نوسازی ۱۵۰ دستگاه اتوبوس نیز برای افزودن به ناوگان اتوبوسرانی مشهد در حال اجرا است.
وی همچنین به فعالیت “تاکسیهای برقی” در مشهد اشاره و بیان کرد: این اقدام در اولویت جدی است و با کمک کارگروه ملی زیارت و اخذ مجوزهای مربوطه تلاش می‌شود روند اجرای آن‌ شتاب گیرد.
ایستگاه کوهسنگی خط دوم قطارشهری مشهد به عنوان “نخستین سازه ایستگاهی تیر شیشه‌ای” در کشور روز سه‌شنبه طی مراسمی با حضور جمعی از مسوولان شهری و استانی در این کلانشهر به بهره‌برداری رسید.
خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به‌جا می‌شوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد. اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهوری به مشهد این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی اتصال یافت و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد ماه امسال بهره برداری شد.
عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می‌دهد از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.
عملیات اجرایی خط چهارم نیز به طول ۱۴.۵ کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه ۱۸ مرداد ماه امسال آغاز شد. 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=22871

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.