• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
0

۱۰ هزار تن مواد نفتی از راه‌آهن اراک به خارج از کشور صادر شد

  • کد خبر : 29344
  • ۰۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۶
۱۰ هزار تن مواد نفتی از راه‌آهن اراک به خارج از کشور صادر شد
مدیرکل راه‌آهن اراک گفت: 10 هزار تن مواد نفتی در قالب180 واگن از محصولات پتروشیمی شازند و کرمانشاه از ابتدای سال جاری تاکنون از سوی این اداره کل به خارج از کشور صادر شد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از فصل تجارت، محمدرضا قربانی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: صادرات این محصولات که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته، به یکی از کشورهای همسایه انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: ۳۸۴ هزار تن بارگیری از ابتدای سال‌جاری تاکنون در راه‌آهن اراک انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش یافته‌است.
قربانی با بیان اینکه ۲۹۱ میلیون تن کالا با احتساب شاخص (تن کیلومتر ) از مبدا به مقصد توسط اداره کل راه آهن شهرستان اراک جابجا شده است افزود : این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش یافته‌است.
وی افزود: افزایش تن کیلومتر مبداء به مقصد اداره کل راه آهن اراک در این مدت نشان از حمل بار توسط این راه‌آهن در فاصله‌های زیاد است.
مدیرکل راه‌آهن اراک گفت: میزان بار تخلیه شده در راه‌آهن اراک در این مدت ۱۳۱ هزار تن بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴۲ درصد افزایش یافته‌است.
قربانی افزود: میزان بار حمل شده توسط راه‌آهن اراک نیز در پنج ماه امسال از نظر تن کیلومتر خالص ۴۱۴ میلیون تن بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته‌است.
وی ایجاد دهکده لجستیک در ایستگاه کرمانشاه را از جمله برنامه‌های اولویت دار اداره کل راه‌ آهن اراک عنوان کرد و گفت: اکنون بارگیری کالاهای اساسی از جمله گندم و مواد نفتی در راه‌آهن کرمانشاه انجام می‌شود و به دومین ایستگاه منطقه(پس از سمنگان) تبدیل شده است.

فصل تجارت


مدیرکل راه‌آهن اراک افزود: با بهره‌برداری از ایستگاه کرمانشاه اکنون ۵۰۰ هزار تن نفت کوره که در گذشته با کامیون به بندر عباس حمل می‌شد، اکنون باواگن به این بندر حمل می‌شود.
قربانی گفت: ۴۳۰ هزار نفر ظرفیت حمل مسافر در مدت پنج ماه گذشته در راه‌آهن اراک ایجاد شد که به دلیل شیوع کرونا در کشور و استان مرکزی تنها ۳۸ هزار نفر از این ظرفیت بهره‌مند شدند.
وی ادامه داد: افزایش و بهره گیری از ظرفیت حمل بار با واگن از جمله اقدامات اداره کل راه‌آهن اراک برای جبران کاهش حمل مسافر در این مدت بوده‌است.
وی اظهارداشت: تعمیرات اساسی ۶۵۰ واگن باری از ابتدای سال‌جاری تاکنون در راه‌آهن اراک انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته‌است.
مدیرکل راه‌آهن اراک خاطرنشان کرد: ایجاد مرکز بارگیری در ایستگاه سمنگان از جمله برنامه‌های این اداره کل در سال جاری است و با ایجاد این مرکز زمینه بارگیری بالاست(لایه‌ای از سنگ شکسته با دانه‌بندی یکنواخت که در ساخت ریل راهآهن کابرد دارد) مورد نیاز شبکه ریلی شهرستان و کشور در این ایستگاه فراهم می‌شود.
وی توسعه ایستگاه سمنگان را از دیگر برنامه‌های اداره کل راه‌آهن اراک عنوان کرد و افزود: این ایستگاه شاه‌راه ایستگاه اراک و شازند و راه دسترسی به شهرستان ملایر است که توسعه این ایستگاه افزایش ایمنی را در این منطقه به همراه دارد.
قربانی توسعه و بازسازی ایستگاه شازند و اراک را از دیگر برنامه‌های اداره کل راه‌آهن این شهرستان عنوان کرد و ادامه داد: کار تهیه و تدوین نقشه‌ها این طرح آغاز شده و با تامین اعتبار ۳۰ میلیارد ریالی مورد نیاز اجرای آن آغاز می‌شود.
وی ایجاد دیوار برای افزایش ایمنی سیر قطارها در مرکز شهر اراک را از دیگر اقدامات اداره کل راه‌آهن این شهرستان عنوان کرد و افزود: اکنون بخشی از این طرح اجرایی شده و اجرای بقیه آن نیازمند ۶۰ میلیارد ریال اعتبار دارد.
مدیرکل راه‌آهن اراک از بازسازی ۴۰۰ کیلومتر از خطوط ریلی راه‌آهن این ناحیه در دولت تدبیر و امید خبرداد و گفت: در طول هشت سال گذشته تمامی خطوط ریلی این شهرستان با هدف افزایش ایمنی و سرعت سیر قطارها و کاهش حوادث ریلی بازسازی و به روزآوری و تقویت شاسی تمامی پل‌ها نیز انجام شده است.
وی افزود: روزانه شدن حرکت قطارهای اراک- مشهد و به کارگیری قطار فدک از دیگر اقدامات اداره کل راه‌آهن اراک در راستای افزایش خدمت‌رسانی به مسافران و مردم این شهرستان بوده‌ است.
مدیرکل راه‌آهن اراک از اخذ موافقت ایجاد مرکز کنترل ترافیک(CTC) در راه‌آهن این ناحیه خبرداد و گفت: اکنون این مرکز در ایستگاه راه آهن اهواز قرار داشته و با تامین اعتبار در راه آهن اراک نیز ایجاد می‌شود.
قربانی افزود: اکنون برخی از ایستگاه‌های راه‌آهن اراک تحت پوشش مرکز کنترل ترافیک(CTC) قرار داشته و امید است با رفع مشکلات بقیه ایستگاه‌ها در تمام محور راه‌آهن اینناحیه تحت پوشش این سامانه قرار گیرد.
حوزه راه‌آهن اراک شامل ۴۴۱ کیلومتر خطوط ریلی در پنج استان قم، مرکزی، لرستان، همدان و کرمانشاه است که ۲۱ ایستگاه را تحت پوشش دارد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=29344

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.