• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

۱۳۹۹سال شکوفایی صنایع حمل و نقل ریلی است

  • کد خبر : 24116
  • ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸
۱۳۹۹سال شکوفایی صنایع حمل و نقل ریلی است
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رخدادهای مهمی که امسال در رشد تولید صنایع ریلی صورت گرفته٬ سال ۱۳۹۹ را سال شکوفایی بیشتر این صنعت مهم دانست.
0
(0)

به گزارش خبرنگار ریل نیوز٬ سعید رسولی مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در حاشیه همایش« حمل و نقل ریلی٬ فرصت ها٬ ظرفیت ها و رونق تولید» با حضور در جمع خبرنگاران گفت: اهمیت حمل و نقل ریلی یک موضوع بدیهی است که این امر در دنیا به دلیل ویژگی های منحصر به فرد و اثرگذاری که در اقتصاد ملی کشورها دارد مورد توجه ویژه است.

وی با ابراز خشنودی از اینکه  در کشور ما نیز هنگام با حمایت های قاطع مقام معظم رهبری و مسئولان در سال های اخیر شاهد توجه جدی به این صنعت هستیم افزود:با توجه به شعار امسال در خصوص رونق تولید نیز تلاش شد تا شرکت راه آهن حمایت های ویژه ای از صنایع ریلی داخلی  داشته باشد تا شاهد شکوفایی این صنعت و رونق آن در سالی که گذشت باشیم.

مدیر عامل راه اهن ادامه داد: دستاوردهای بسیار خوبی در صنعت ریلی طی یک سال گذشته روی داده و پیش بینی می شود که با توجه به ظرفیت و اشتیاقی که در تولید کنندگان به وجود آمده همچنین جهت گیری و رشدی که در ثبت سفارشات و تولید داخل صورت پدیرفته سال آینده سال شکوفایی بیشتر این صنعت باشد.

وی با اشاره به اتصال چندین استان به شبکه ریل سراسری ظرف چند سال اخیر افزود:اتصال مراکز استان به شبکه ریلی در دستور کار دولت است و تاکنون ۴ مرکز استان به این شبکه متصل شده اند و این روند تدام خواهد یافت البته مسیر توسعه حمل و نقل ریلی هم کمی و هم کیفی در حال حاضر در شرایط خوبی قرار دارد.

رسولی در خصوص بازیافت ریل های مستعمل نیز گفت: از ابتدای سال فروش ریل های مستعمل در مسیرهای اصلی که بازسازی و یا ترمیم می شوند ممنوع شده و این ریل ها قرار است که با توجه به بند ۲۵ سیاست های برنامه ششم ابلاغی از سوی رهبر انقلاب در اتصال کارخانه جات و مراکز بار به شبکه ریلی مورد استفاده قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته تولید ریل ملی و استفاده از آن در شبکه ریلی کشور دستاورد بزرگی محسوب می شود گفت: ما افتخار داریم که اولین شرکتی هستیم که از ذوب آهن اصفهان ریل ملی خریداری کرده ایم این خرید در بازسازی خطوط مورد استفاده قرار گرفته و تا کنون ۳۰ هزار از ۴۰ هزار تنی را که به ذوب آهن سفارش داده بودیم تحویل گرفته ایم.

وی در خصوص برنامه های شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای دهه مبارک فجر نیز در پایان گفت:در راه آهن بنابر این است که تمامی خدمات پس از آماده سازی در اسرع وقت در اختیار مردم شریف قرار گیرد بنابراین همان گونه که شاهد بوده اید در دو مرحله لوکومتیو٬ واگن و واگن های خود کشش جدید تولید داخل مورد بهره برداری قرار گرفت به همین علت راه آهن منتظر مناسبت برای ارائه خدمات خود نمی ماند با این حال تعدادی پروژه برای شرکت در جشن بزرگ انقلاب از سوی راه آهن جمهوری اسلامی انتحاب شده که در نشستی خبری و در آینده نزدیک به تشریح این دستاوردها خواهیم پرداخت.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=24116

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.