• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

۳۲ ایستگاه راه آهن کشور توسعه و ارتقا می یابد

  • کد خبر : 22045
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
۳۲ ایستگاه راه آهن کشور توسعه و ارتقا می یابد
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از برنامه دولت برای ارتقا وضعیت۳۲ ایستگاه راه آهن خبر داد و گفت: طرح جامع ریلی این ۳۲ ایستگاه را به فضاهای شهری زیبایی تبدیل خواهد کرد.
0
(0)

به گزارش ریل نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، سعید رسولی روز دوشنبه در مراسم هفتمین کنفرانس بین المللی ایستگاه های آینده راه آهن که در هتل پارسیان اوین برگزار شد، گفت: توسعه راه آهن از جمله اهداف مهم دولت است و در چهار سال گذشته طرح‌های مشترکی را با کشورهای همسایه برای حمل بار و مسافر به مرحله عملیاتی رساندیم.
وی گفت: ایستگاه‌های راه آهن دروازه ای برای ارتقای شهرها محسوب می شوند و در نظر است برای نیازهای آتی ایستگاه‌های راه آهن با رویکردی سیستمی، ارتباط آن با شهر و چگونگی تغذیه ایستگاه‌های راه آهن از روابط تجاری و اجتماعی بحث کنیم.
رسولی گفت: برای توسعه و نوسازی ایستگاه‌های راه آهن و افزایش سطوح دسترسی به ایستگاه‌ها و ارتباط با سایر مدهای حمل و نقل باید همکاری یکپارچه بین راه آهن، مترو و شهرداری‌ها ابجاد شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: راه آهن ایران مطالعات طرح های جامع و راهبردی ۲۲ ایستگاه منتخب کشور ایران را با همکاری مشاورین داخلی و بین المللی در دست انجام دارد تا با استفاده از توانمندی موجود در محیط ایستگاه‌ها حداکثر بهره وری ممکن را فراهم سازد.
وی گفت : راه آهن ایران یکی از بزرگترین شبکه‌های ریلی در خاورمیانه است که برای اولین بار در منطقه خاورمیانه و قاره آسیا میزبانی کنفرانس ایستگاه های آینده را برعهده گرفته است.
رسولی گفت: امروز ایران را می‌توان یکی از بخش‌های مهم در زمینه حمل و نقل ریلی در منطقه دانست که علاوه بر شبکه ریلی وسیع و گسترده در داخل کشور، از جمله مسیرهایی است که اتصال دهنده شمال اروپا به خلیج فارس و اقیانوس هند است و در جهت شرقی- غربی نیز در مسیر جاده ی ابریشم قرار دارد.
معاون وزیر راه گفت: با وجودتحریم های اجرا شده بر علیه ایران در سالهای گذشته، چهار مسیر جدید ریلی احداث و افتتاح شده است و چهار مرکز استان هم به خطوط ریلی پیوسته اند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=22045

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.