• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

۴۴ سال خدمت متروی تهران به شهروندان

  • کد خبر : 23096
  • ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸
۴۴ سال خدمت متروی تهران به شهروندان
مديرعامل و نائب رئيس هيئت مديره شركت راه آهن شهري تهران و حومه(مترو) ضرورت دستيابي به حمل و نقل عمومي موضوعي است كه وجود آن از همان زمان كه ‌«طهران» براي راه اندازي واگن اسبي و تراموا تلاش مي كرد،احساس مي شد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز ، علی امام تشریح کرد؛ ضرورت دستیابی به حمل و نقل عمومی موضوعی است که وجود آن از همان زمان که ‌«طهران» برای راه اندازی واگن اسبی و تراموا تلاش می کرد،احساس می شد. با این تفاوت که امروز بیش از پیش می دانیم زندگی پرشتاب و مدرن امروز، بدون اولویت قرار دادن انسان به عنوان محور اصلی هر آنچه که توسعه باید برای او رخ دهد، به دشواری ای فرساینده بدل می شود. شتاب زندگی امروز اگر با تلاش برای گسترش تعاملات اجتماعی و ایجاد مولفه های هویتی برای تعلق خاطر به محیط زندگی همراه نباشد سلامت روان و اجتماع در خاموشی ای سریع به یغما می رود. در این میان توسعه حمل و نقل عمومی یکی از مهم ترین راه حل های جریان روان زندگی در کلانشهرهای شلوغ و پرجمعیت و حفظ انرژی،هزینه و وقت برای مردمی است که در این گستره پرشتاب امروز بی تاب اندکی وقت و انرژی هستند که برای خودشان ذخیره کنند.
توسعه مترو در کلان شهرها در کنار سایر مُدهای حمل و نقل می تواند یکی از مهم ترین راهکارهایی باشد که اجرای سیاست های توسعه شهر را بر پایه رضایت و رفاه انسان ها پیش می برد. در این راستا ضرورت احداث و توسعه مترو تهران به عنوان پایتخت کشورمان برای اولین مرتبه در سال ۱۳۴۷ و در قالب اولین طرح جامع شهری دیده شد و آنچه که امروز دوم آذر ماه و در چهل و چهارمین سالگرد تاسیس شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) مشاهده می کنیم بیانگر سالها تجربه اندوزی و تلاش خانواده صنعت ساخت مترو در پایتخت میهن عزیزمان است. ساخت و راه اندازی ۷ خط مترو در این چهار دهه در تهران متخصصان و افراد زبده ای را در این صنعت برای کشورمان تعلیم داده به گونه ای که امروز با افتخار می توانیم بگوییم مترو تهران موضوعی ملی و متخصصان آن همچون گذشته آماده انتقال آموخته های ارزشمندشان به سایر شهرهای کشور عزیزمان هستند.
اما اثرگذاری که توسعه این خطوط در کاهش آشکار آلودگی هوا و گره های ترافیکی و کاهش پنهان انواع بیماری های ناشی از آلودگی هوا و نیز حفظ محیط زیست زندگیمان داشته دستاوردی است که سهل انگاری در آن را هیچ تلاش دیگری جبران نمی کند. ممکن است از سال های گذشته تا کنون متناسب با تلاش های شبانه روزی خانواده بزرگ مترو در پایتخت به دلیل شرایط سخت تحریم ها و سیاستگذاری های ناصحیح در تخصیص بودجه مترو آنچنان که در قدر و لیاقت مردم عزیز تهران است امکان توسعه خطوط میسر نشده باشد اما یادآوری تلاش ها و جان فشانی های هزاران زحمتکش خانواده بزرگ مترو ما را وا می دارد با افتخار چهل و چهارمین سالگرد تاسیس این صنعت کاربردی و ارزشمند را در پایتخت میهن عزیزمان گرامی بداریم و تلاشهایمان را برای تکمیل و توسعه خطوط با رعایت بالاترین استانداردهای جهانی دو چندان کنیم. روزی را با استعانت از توفیقات الهی پیش چشم داریم که در افق طرح جامع حمل و نقل ریلی تهران بزرگ،شبکه کامل شده و خطوط متروی تهران لااقل شاهد ۱۰ میلیون سفر روزانه باشد.
باید بدانیم که تلاشگران مترو در زیر پوست شهر با سختی دو چندان نسبت به سال های گذشته فعالیت می کنند اما همانقدر که به همت خود برای تکمیل و توسعه خطوط جدید در قالب اتصال حلقه های خطوط و گسترش پوشش کامل ریلی برای شهروندان ایمان دارند،نسبت به همراهی سیاست های کلان کشور و نگاه ویژه مسئولان برای حل مشکلات شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در حوزه تامین منابع مالی چشم امید دارند. بدون شک آنچه که منجر به ثمر دادن هر نوع حمایت، همراهی و همدلی در هر ساختار سازمانی است، وجود سرمایه انسانی است. لذا زنان و مردانی که در سال های گذشته ایام عمرشان را در مسیر توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه مترو قرار داده اند شایسته تقدیراند. هر چند که دست و زبانمان قاصر است از بزرگداشت شایسته و درخور کسانی است که از جان یا سلامتی خود در گذشته، حال و آینده برای توسعه حمل و نقل عمومی در جای جای میهن عزیزمان گذشته اند و همچنان می گذارند. شاید اگر فداکاری این زحمتکشان نبود امروز نمی توانستیم افق تلاش هایمان را در آینده نه چندان دور دستیابی به حمل و نقل انسان محور قرار دهیم. برای تک تک اعضای خانواده بزرگ و عزتمند مترو آرزوی سلامتی و توفیق دارم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=23096

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.