• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

۴۵۶ دستگاه انواع واگن به شبکه ریلی کشور اضافه شده است

  • کد خبر : 23704
  • ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶
۴۵۶ دستگاه انواع واگن به شبکه ریلی کشور اضافه شده است
در ۹ ماه اول امسال ۴۶۵ دستگاه انواع واگن به شبکه ریلی کشور اضافه شده که نسبت به مدت مشابه ۹۵ درصد رشد داشته است.
0
(0)

به گزارش سایت اختصاصی ریل نیوز ، به نقل از خبرگزاری ایرنا، «سعید رسولی» شامگاه یکشنبه در بازدید از راه آهن اراک در جمع خبرنگاران افزود: امسال در ۲ مرحله بهره برداری از ناوگان ریلی جدید انجام شد که شامل ۲۱۳ دستگاه در مرحله اول و ۲۴۳ دستگاه در مرحله دوم بوده که در داخل کشور تولید شده و وارداتی نیست.

وی اظهار داشت: براساس گزارش مدیرعامل واگن پارس، این شرکت در ۹ ماه امسال رکورد تولید ۲۰ ساله را پشت سرگذاشته و تا پایان سال تعداد قابل توجهی واگن به ناوگان ریلی کشور افزوده می‌شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اصلی‌ترین شعار راه آهن جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۸ که در دستور کار این شرکت قرار دارد، بهره‌وری است.
رسولی افزود: امروز همه کارخانجات تولید واگن داخل کشور سفارش تولید دارند و امید است در ماه های باقی مانده از سال و همچنین در بودجه ۹۹ سال آینده قدم‌های بلندی برای استفاده از ظرفیت تولید داخل کشور برداشته شود.
مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: کارخانجات واگن سازی که در گذشته با مشکلات کارگری و کمبود سفارش تولید مواجه بودند، اکنون با شکوفایی مشغول تولید هستند.
رسولی افزود: در حوزه ریلی تامین قطعات لوکوموتیو از جمله واگن مسافربری، دستگاه تهویه، چرخ قطار به خارج کشور وابستگی وجود داشت که اکنون به دست تولیدکنندگان داخلی تامین می‌شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شبکه ریلی بیشتر مسافری است و در این شبکه کارخانجات، معادن و سیلوها کمتر به شبکه ریلی متصل هستند و رفع این ضعف بزرگ در دستور کار شرکت راه آهن جمهوری اسلامی قرار دارد.
شبکه ریلی کشور ۱۴ هزار کیلومتر طول دارد که ۱۱ و نیم هزار کیلومتر آن خطوط اصلی را شامل می‌شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=23704

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.