• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

۵۰ درصد از چشم‌انداز افق ۱۴۰۴ مدیریت شهری ارومیه تحقق پیدا کرد

  • کد خبر : 28566
  • ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
۵۰ درصد از چشم‌انداز افق ۱۴۰۴ مدیریت شهری ارومیه تحقق پیدا کرد
رییس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: بیش از ۵۰ درصد از چشم‌انداز افق ۱۴۰۴ در نظر گرفته شده در حوزه مدیریت این شهر تحقق یافته است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایرنا ، محمدرضا علیزاده امام‌زاده در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در چشم‌انداز شهر ارومیه، افق ۲۰ ساله‌ای برای طرح جامع این شهر ترسیم شده است که باید در سال ۱۴۰۴ به شهری سبز، پاک، فرهنگی، مجهز به فناروی اطلاعات و حمل و نقل ریلی و برخوردار از اقتصاد پویا تبدیل شود.

 

وی افزود: از سال ۱۳۸۹ که طرح تجدیدنظر در طرح ساختاری و راهبردی ارومیه به تصویب رسید، مجموعه مدیریت شهری اقدام به آغاز مراحل اجرایی آن کرده و خط مشی‌های کلی شورای اسلامی شهر و  سیاست‌های اجرایی شهرداری ارومیه در این راستا تعریف شد.

 

رییس شورای اسلامی شهر ارومیهاضافه کرد: برهمین اساس شهرداری ارومیه نیز در جهت اجرای این اهداف و دستیابی به چشم انداز ۱۴۰۴ اقدامات گسترده‌ای را در سطح شهر آغاز کرد.

 

“علیزاده”، تکمیل تقاطع‌های ناهمسطح رینگ درون شهری، توسعه عملیات گسترش فضاهای سبز شهری و تلاش برای تامین سرانه استاندارد کاربری سبز و باز و ساماندهی حاشیه رودخانه شهرچای از ورودی جاده بند تا ورودی جاده مهاباد، توسعه و تجهیز فرهنگ‌سراهای محله و انعقاد قرارداد مطالعات جامع حمل و نقل ریلی و دستیابی به اهداف شهر هوشمند را از جمله اقدامات مدیریت شهری برای تحقق این چشم‌انداز عنوان کرد.

 

وی با اشاره به اینکه شهر هوشمند مقوله پیچیده و گسترده‌ای است که هیچ شهری قادر به اجرای تمامی پروژه‌های آن نخواهد بود، افزود: شهرداری ارومیه نیز در همین راستا اقدام به تعریف و اجرایی کردن برخی پروژه‌های زیرساختی از جمله طراحی اپلیکیشن‌هایی همچون تور مجازی ارومیه و سامانه اماکن گردشگری و اپلیکیشن‌های مربوط به خدمات شهرداری با هدف کاهش مراجعه شهروندان و انجام اقدامات حوزه شهری از طریق اینترنت و شهر الکترونیک را راه‌اندازی کرده است.

 

علیزاده با بیان اینکه در آینده نزدیک طرح پرداخت‌های هوشمند کرایه‌های تاکسی در ارومیه به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: اقدامات و عملیات شهر هوشمند ارومیه هم‌اکنون در نیمه راه است و امید است در آینده بتوان به جایگاه خوبی در این حوزه دست یافته و شاهد تحقق صددرصدی افق ۱۴۰۴ شهر ارومیه بود.

 

وی با قبول اینکه در احداث تراموای شهری ، ارومیه از برنامه عقب مانده‌ است، گفت: طرح قطار شهری فعلا در دست مطالعه است و تا پایان افق ۱۴۰۴ امید است خطوط این حمل و نقل پاک و سریع راه‌اندازی شود.

 

وی با اشاره به اینکه توسعه حمل و نقل عمومی یکی از اهداف افق ۱۴۰۴ ارومیه است، افزود: با توجه به افزایش جمعیت شهر و گسترش شهرک‌ها، قطار شهری قادر به جابجایی حجم بسیار بالایی از شهروندان خواهد بود از اینرو توسعه شهر بر محور حمل و نقل عمومی مورد توجه قرار گرفته است.

 

ارومیه بیش از ۸۰۰ هزار نفر جمعیت و افزون بر ۱۱ هزار هکتار مساحت دارد که بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر آذربایجان غربی محسوب می‌شود.

 

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=28566

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.