• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

۵۰ درصد مسافران کشور به مشهد سفر می‌کنند

  • کد خبر : 18513
  • ۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۸
۵۰ درصد مسافران کشور به مشهد سفر می‌کنند
مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ۵۰ درصد مسافران کشور به مشهد سفر می‌کنند گفت: تردد مسافران از قم به مشهد ۲ میلیون و صد هزار و از سراسر کشور به مشهد ۱۴ میلیون نفر هستند.
0
(0)

مدیرعامل راه‌آهن در سفر قم اعلام کرد :

۵۰ درصد مسافران کشور به مشهد سفر می‌کنند

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ۵۰ درصد مسافران کشور به مشهد سفر می‌کنند گفت: تردد مسافران از قم به مشهد ۲ میلیون و صد هزار و از سراسر کشور به مشهد ۱۴ میلیون نفر هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سعید رسولی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه طرح قطار قم- تهران- اصفهان نیز در حال انجام است اظهار داشت: طبق قانون راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران دستگاه اجرایی این طرح بود که با موافقت وزیر مقرر شد شرکت ساخت زیربنای حمل‌ و نقل این کار را انجام دهد عملیات اجرایی طرح شروع‌ شده اما بعد از اینکه مسئله دستگاه مجری حل‌ و فصل شود با قدرت بیشتری این کار انجام خواهد شد.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران درباره قیمت‌گذاری‌های قطارها گفت: تعیین قیمت بر اساس قانون شرکت‌ها بوده که پیشنهاد دهنده قیمت هستند، البته در مورد تعیین قیمت اختیاری به شورای ترابری کشور واگذارشده قطارها را رتبه کرده‌ایم و در راستای ایفای حقوق شهروندی متناسب با پول پرداختی و درجه قطار می‌تواند مطالبه کند.

وی درباره جمع‌آوری و برداشته شدن خطوط راه‌آهن شهری نیز عنوان کرد: در هفته حمل‌ونقل امسال در سخنرانی، شهرهای بزرگ دنیا را با شهرهای مشهد، اصفهان، یزد و اهواز مقایسه کرده‌ام، در این سخنرانی مشاهده شد شهرهای بزرگ دنیا، شبکه راه‌آهن هرکدام سه الی ۸ ایستگاه اصلی وجود دارد و همه مسیرها روی زمین است.

رسولی با اشاره به اتصال ایستگاه راه‌آهن تهران به ایستگاه مترو ابراز کرد: بنا داریم هرجایی که امکان ارتباط سیستم درون‌شهری با راه‌آهن وجود دارد این کار را انجام دهیم .اگر قرار باشد سفری راحت داشته باشیم حتماً باید توجه داشته باشیم که نمی‌شود ایستگاه راه‌آهن را به بیرون از شهر برد.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه موضوع خروج ایستگاه‌های راه‌آهن از شهر از نظر کارشناسی بسیار اشتباه است، خاطرنشان کرد: قطارهای باری را به خارج از شهر برده‌ایم اما ایستگاه مسافری جایی است که باید مسافر به‌راحتی جابجا شود بنا داریم مراکز تفریحی و خرید در ایستگاه‌های قطار با کمک بخش غیردولتی ایجاد کنیم.

وی از جمع‌آوری خطوط ریلی بلوار امام رضا(ع) قم خبر داد و افزود: تا به امروز ۹۱ سال است که راه‌آهن سراسری داریم همچنین وجود ۱۳ هزار کیلومتر خط در ایران سرمایه بزرگی است که باید از این شبکه موجود استفاده بیشتری داشته باشیم.

رسولی سپس در مورد آخرین وضعیت قطار سریع‌السیر قم- تهران و اصفهان نیز گفت: در مورد قطار سریع‌السیر امروز تصمیماتی گرفته شد، از دوره مدیرعامل قبلی هم این مسئله عنوان‌شده که در بهسازی ایستگاه منتظر تصویب طرح جامع ایستگاه بودیم که خوشبختانه طرح اینجا نهایی و مصوب شده است.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نرخ ارتکاب جرم در مسیرهای ایستگاه‌های قطار را مورداشاره قرارداد و گفت: اینکه یک‌طرف ریل خوب و یا طرح دیگر بد باشد مشکل از ریل راه‌آهن نیست بلکه اتفاقات دیگری به این مسئله دامن می‌زند، مدیریت شهری در این رابطه باید نگاه یکپارچه داشته باشد.

وی با بیان اینکه در قانون تعریفی به نام حومه نداشته و در شهرداری تعریفی به نام حریم داریم، ادامه داد: تنها پروژه بین‌شهری که در ایران شکل‌گرفته تهران- کرج بوده است، بعد از انتقال این پروژه به شهرداری دیگر پروژه‌ای اجرا نشد، همچنین قطار شهری به عهده شهرداری و قطار بین‌شهری به عهده راه‌آهن است و در محدوده حومه‌ای متولی نداریم.

رسولی خاطرنشان کرد: همین‌الان قطارهای حومه‌ای متعددی در محدوده شهری داریم که با شکل قوی‌تری کار خود را انجام خواهند داد.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ۵۰ درصد مسافران کشور به مشهد سفر می‌کنند، افزود: تردد مسافران از قم به مشهد ۲ میلیون و صد هزار و از سراسر کشور به مشهد ۱۴ میلیون نفر هستند.

وی مطرح کرد: اتصال خطوط ریلی شلمچه به بصره مصوبه هیئت‌ وزیران بوده در اجلاس سه‌ جانبه بین ایران، عراق و سوریه مصوب شد که هیئت کارشناسی عراقی و ایرانی مسیر را یک‌بار دیگر موردبررسی قرار دهند تا عملیات اجرایی آن شروع شود.

رسولی صادرات با بیان موانع موجود در زمینهٔ حمل‌ و نقل ریلی برای صادرات گفت: توسعه حمل‌ و نقل ریلی با کشورهای همسایه در دستور کار دارد و مقام معظم رهبری هم به تسریع کریدورهای توسعه‌ای تأکید دارند.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: در ارتباط با توسعه حمل‌ و نقل ریلی با کشورهای همسایه مشکلاتی داریم تا قبل از این واگن‌های ترکمن می‌توانستند وارد ایران شوند اما بالعکس امکانش نبود این مسئله باعث می‌شد حجم مبادله کالا از طریق واگن‌های ایرانی با مشکل روبه‌رو شود.

رسولی خاطرنشان کرد: اتصال خطوط ریلی شلمچه به بصره می‌تواند یک شریان ارتباط شرقی غربی جدیدی ایجاد کند، مرز جدیدی هم در شمال آذربایجان شرقی مطالعات آن انجام‌شده و با جدیت در حال پیگیری است.

وی اظهار داشت: در راستای ارتقای شبکه ریلی فعلاً یک هدف ۵۱۲ کیلومتری اداره بازرگانی شناسایی کرده که خط ریلی فرعی ایجاد کنیم تا چشمه‌های جدیدی در کشور داشته باشیم، انجام این کار ۸ مرکز بار را به یکدیگر وصل می‌کند.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در پایان خاطرنشان کرد: حدود ۴۶ میلیون بار از طریق حمل‌ و نقل ریلی سال گذشته جابه‌جا کردیم که رقم قابل‌ توجهی است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=18513

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.