• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

15 ایستگاه راه آهن استان مرکزی مجهز به سیستم علائم الکترونیکی شد

  • کد خبر : 2009
  • ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
15 ایستگاه راه آهن استان مرکزی مجهز به سیستم علائم الکترونیکی شد

0 (0) مدیرکل راه‌آهن استان مرکزی گفت: ۱۵ ایستگاه راه آهن استان مرکزی با صرف ۱۲ میلیارد ریال به سیستم علائم الکترونیکی مجهز شد. به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سید جلال‌الدین کوکنار ظهر امروز در نشست اعضای شورای حمل‌ و نقل استان مرکزی اظهار داشت: کلنگ‌ پروژه احداث راه‌آهن اراک ـ خمین به‌زودی زده می‌شود […]

0
(0)

مدیرکل راه‌آهن استان مرکزی گفت: ۱۵ ایستگاه راه آهن استان مرکزی با صرف ۱۲ میلیارد ریال به سیستم علائم الکترونیکی مجهز شد.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سید جلال‌الدین کوکنار ظهر امروز در نشست اعضای شورای حمل‌ و نقل استان مرکزی اظهار داشت: کلنگ‌ پروژه احداث راه‌آهن اراک ـ خمین به‌زودی زده می‌شود که اگر اجرایی شود استان مرکزی، مرکز راه‌آهن کشور به تمام مناطق کشور می‌شود که در فاز نخست 20 کیلومتر این طرح عملیات اجرایی راه‌آهن اراک- خمین تا پایان امسال اجرایی می‌شود.

وی افزود: امسال به منظور بالا بردن سطح ارتقای ایمنی، افزایش سرعت قطارها و اجرای بازسازی خطوط و جوشکاری درز ریل انجام شده که این پروژه در حدود هزار بند جوش انجام شده و هر بند جوش حدود 500 هزار تومان هزینه را به همراه داشته است.

مدیرکل راه آهن استان مرکزی تصریح کرد:‌ به‌منظور بالا بردن سطح ارتقای ایمنی در محدوده شهری اداره کل راه‌آهن امسال نسبت به احداث 8 دستگاه زیرگذر اقدام شده که این زیرگذرها در مناطق شهرک گردو، منطقه کرهرود و شهرستان شازند قرار دارند.

کوکنار بیان کرد:‌ اقداماتی به‌منظور افزایش سیر قطارهای مسافربری و باری انجام‌شده که بر اساس آن بارگیری امسال 17 درصد نسبت به سال گذشته افزایش‌یافته و همچنین امسال با توجه به سیاست‌های راه‌آهن افزایش بارهای داخلی و صادراتی باید بیش از 50 درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: تعویض ریل‌های قدیمی به‌منظور بالا بردن سرعت قطار انجام شده که با این اقدام در سطح استان مرکزی سرعت قطارها، 120 کیلومتر در ساعت و قابل‌افزایش تا 140 کیلومتر در ساعت است.

مدیرکل راه‌آهن استان مرکزی عنوان کرد: در راستای تخلیه بار‌ها بیش از 270 درصد افزایش داشتیم و همچنین در زمینه جابجایی مسافر قطار مسافری اراک-مشهد را داریم که هرروز انجام می‌شود و ضریب انتقال آن 80 درصد است.

کوکنار خاطرنشان کرد: تکمیل کردن CTC از برنامه‌هایی است که در سطح استان پیگیری شده و تاکنون هم 12 ایستگاه‌ سیستم علائم الکتریکی به این سیستم مجهز شده‌اند که در هر ایستگاه یک میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه شده و پیش بینی می‌شود که تا پایان سال 97 3 ایستگاه دیگر هم مجهز شود.

وی اضافه کرد: قطار سریع سیر اراک – قم طرح بزرگ در دست اقدام این حوزه است که از طریق فاینانس با راه آهن ایتالیا انجام می‌شود که مطالعه اولیه این طرح توسط ایتالیا در دست اقدام است.

مدیرکل راه‌آهن استان مرکزی تصریح کرد: قطار حومه ای مهاجران – اراک به طول 12 کیلومتر و قطار حومه ای اراک – شهر امیر کبیر از جمله طرح‌هایی است که باعملیاتی شدن آن ها به شبکه ریل سراسری متصل می‌شوند.

کوکنار افزودد: احداث خطوط فرعی از ایستگاه سمنگان به سیلوی روباز سمنگان که حدود 2 کیلومتر است، در دست مطالعه قرار دارد که زمانی که کارهای اولیه انجام شود این اتصال شکل می‌گیرد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=2009

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.