• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

۷ پرونده در شرف استفاده از فرصت های سرمایه گذاری ماده ۱۲

  • کد خبر : 14276
  • ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۸
۷ پرونده در شرف استفاده از فرصت های سرمایه گذاری ماده ۱۲

0 (0) مدیر کل دفتر سرمایه گذاری و اقتصاد حمل و نقل راه آهن تشریح کرد: ۷ پرونده در شرف استفاده از فرصت های سرمایه گذاری ماده ۱۲ فرصت های سرمایه گذاری ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، تمام مواردی که سبب صرفه جویی سوخت و انتقال بار از جاده به ریلی می شود را […]

0
(0)

مدیر کل دفتر سرمایه گذاری و اقتصاد حمل و نقل راه آهن تشریح کرد:

۷ پرونده در شرف استفاده از فرصت های سرمایه گذاری ماده ۱۲

فرصت های سرمایه گذاری ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، تمام مواردی که سبب صرفه جویی سوخت و انتقال بار از جاده به ریلی می شود را در بر می گیرد. 
به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، مدیر کل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن، در بازدید مدیر عامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت از ایستگاه راه آهن تهران، با اشاره به اینکه ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید مصوب شورای اقتصاد از سرمایه گذاری هایی که در بخش ریلی برای انتقال بار از جاده به ریل انجام می شود، حمایت می کند ، گفت : این مصوبه در حال حاضر بین وزارت نفت و وزارت راه و شرکت راه آهن در حال اجرا است و امروز از فرصت های سرمایه گذاری که تا کنون به این اتفاق منجر شده ، بازدید شد. 
لیلا موسوی با تاکید بر این تنها فرصت سرمایه گذاری در این زمینه خرید واگن ها نیست ، افزود: ظرفیت این قانون (ماده ۱۲ ) بسیار بالا است و شامل موارد دیگر چون فرصت های زیر ساخت و دیگر موارد می شود. 
وی با بیان اینکه سرمایه گذاری های انجام شده در مورد سوخت رسانی در ایستگاه های راه آهن، مصداق این فرصت هاست ، اضافه کرد : این اقدام فرایند سوخت رسانی در سطح شبکه ایستگاه تهران را تسهیل کرده است. 
مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و اقتصاد حمل و نقل در مورد خرید واگن های مسافری گفت: اگر بتوانیم اصلاحاتی در مورد مصوبه ناوگان مسافری انجام دهیم، پرونده های مسافری را به تصویب می رسانیم که هم اکنون فرآیند اداری آن در جریان است و به محض نهایی شدن آن، بخش مسافری نیز از این ظرفیت ها منتفع می شوند. 
وی توسعه حمل و نقل ریلی را موجب صرفه جویی در سوخت دانست و افزود: در حال حاضر ۷ پرونده در حوزه سرمایه گذاری باز است و تقریباً تایید سازمان بهینه سازی را در مراحل اولیه گرفته و یکی از این پرونده ها به ما ابلاغ شده و در حال حاضر تلاش می کنیم تا اقداماتمان منجر به پرداخت شود. 
موسوی نام شرکت سرمایه گذار این پرونده را «راه آهن حمل و نقل» اعلام کرد و در این باره گفت: بازدیدی از بندر عباس داشتیم ؛ این شرکت وارد فاز اجرایی شده و مصوبه هیات مدیره خود را دریافت و اکنون در حال ارسال عملکرد است . 
وی با بیان اینکه چالش هایی در این زمینه وجود دارد ، افزود: در حال برطرف کردن این چالش ها هستیم و ۳ پرونده دیگر نیز در حال ابلاغ شدن و ۳ پرونده نیز اشکالاتی دارند که در حال رفع آنها هستیم . 
مدیر کل دفتر سرمایه گذاری و اقتصاد حمل و نقل روند این ۷ پرونده را مطلوب خواند و گفت: حدود هزار واگن در این پرونده مطرح است که پیش بینی می کنیم ظرف یک تا دو ماه آینده این موارد نهایی شود .

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=14276

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.