• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

۸۰۰ قطعه مورد نیاز در حمل و نقل ریلی شهری بومی سازی و تولید شده است

  • کد خبر : 31745
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
۸۰۰ قطعه مورد نیاز در حمل و نقل ریلی شهری بومی سازی و تولید شده است
کلائی با اشاره به اینکه معتقدیم توسعه تولید قطعات مورد نیاز مترو در داخل هم حمایت از دانشمندان جوان است و هم عملا تولید اشتغال خواهد کرد، گفت: ۸۰۰ قطعه مورد نیاز در حمل ونقل ریلی شهری توسط شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد بومی سازی و تولید شده است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از شبستان ، «محمد رضا کلائی» امروز(۱۴ بهمن) در مراسم رونمایی از دستاوردهای ساخت داخل سیستم های ریلی درون شهری کشور گفت: موضوع خطوط ریلی درون شهری به دو بخش تقسیم می شود، بخش اول ساخت و توسعه خطوط است که در این حوزه خط دو مراحل تکمیلی را با ایجاد دسترسی های دوم تعدادی از ایستگاه ها طی می کند و درکنار آن نیز عملیات اجرایی خط سه و چهار در حال اجرا است اما بخش دوم در این حوزه مربوط به بهره برداری از خطوط است که در این بخش حمل ونقل ریلی به شدت نیازمند تعمیر و نگهداری و همچنین تامین قطعات است .

شهردار مشهد با بیان اینکه در این بخش خریدها عمدتا خارجی بوده و به عنوان ضمانت نامه روی قرارداد اصلی وجود داشته است، اظهار کرد: به دلیل تحریم ها و یا مشکلات نقل و انتقال ارز تامین قطعات دچار مشکل شده است و اگر فکری اساسی برای آن نشود عملا در خدمات رسانی با وقفه روبرو خواهیم شد.

کلائی تصریح کرد: با توجه به اهمیت این موضوع طی دو سال گذشته، بومی سازی و تولید قطعات مورد نیاز که بسیار متنوع و بالغ بر ۱۰ هزار قطعه است از سوی شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد شتاب بیشتری گرفته و به صورت جدی دنبال شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در این راه شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد موفق شده است بخش زیادی از این قطعات را با سفارش دهی و استفاده از دانش دانشگاه هایی از جمله صنعتی شریف، فردوسی مشهد و شرکت های دانش بنیان در داخل تولید کند.

شهردار مشهد گفت: معتقدیم توسعه تولید قطعات مورد نیاز مترو در داخل هم حمایت از دانشمندان جوان است و هم عملا تولید اشتغال خواهد کرد، تولید و تامین قطعات مورد نیاز به صورت بومی تا کنون حدود ۴۰۰ میلیارد تومان برای ما صرفه جویی به دنبال داشته است، اما تجاری شدن و استفاده بسیاری از بهره برداران در کشور از این تولیدات به ویژه استفاده از این قطعات در تولید واگن ملی نیز برای شهرداری مشهد قابل توجه است.

کلائی با اشاره به اینکه تاکنون در مجموع ۸۰۰ قطعه مورد نیاز در حمل ونقل ریلی شهری توسط شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد بومی سازی و تولید شده است، خاطرنشان کرد: بخش عمده ای از این ۸۰۰ قطعه مصرف بسیار بالایی دارد و بخشی نیز مانند دستگاه شستشوی واگن ها و تونل ها یونیک است که تولید آنها حجم زیادی از وابستگی ارزی را رفع می کند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=31745

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.