• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

۹۰ واگن مسافری امسال به بخش ریلی اضافه می‌شود

  • کد خبر : 4456
  • ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
۹۰ واگن مسافری امسال به بخش ریلی اضافه می‌شود

0 (0) به گزارش خبرنگار تین نیوز، میرحسن موسوی در این نشست تصریح کرد: 851 هزار نفر مسافر از تاریخ ۲۵ اسفند ۹۶ تا ۱۵ فروردین امسال به وسیله خطوط ریلی کشور جا‌به‌جا شده‌اند که نسبت به سال گذشته، رشد 10 درصدی داشته است. معاون مسافری راه آهن با بیان اینکه 350 واگن بالای عمر […]

0
(0)

به گزارش خبرنگار تین نیوز، میرحسن موسوی در این نشست تصریح کرد: 851 هزار نفر مسافر از تاریخ ۲۵ اسفند ۹۶ تا ۱۵ فروردین امسال به وسیله خطوط ریلی کشور جا‌به‌جا شده‌اند که نسبت به سال گذشته، رشد 10 درصدی داشته است.

معاون مسافری راه آهن با بیان اینکه 350 واگن بالای عمر 45 سال و 256 واگن بالای عمر سی سال از رده خارج شده‌اند، افزود: امسال همچنین متوسط سن ناوگان راه آهن با خارج کردن واگن‌های فرسوده به 24 سال رسید.

وی در ادامه به مقایسه آمار سفرهای نوروزی ریلی در دو‌سال گذشته پرداخت و‌ افزود: امسال میزان جا‌به‌جایی مسافران نسبت به سال 95، 6.1 درصد رشد داشته است و‌در سال 96، 24 میلیون و 500 هزار نفر مسافر جا‌به‌جا شده‌اند که 18 میلیون و 300 هزار نفر مختص به مسافران بین شهری و 6 میلیون و 200 هزار نفر مربوط به قطارهای حومه‌ای است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در ایام پیک نوروز در تعداد قطارهای مسافری و صندلی‌ها رشد داشته‌ایم، گفت: هم‌اکنون 1308 واگن مسافری در کشور وجود دارد که با توافقات انجام شده، 90 واگن دیگر نیز امسال به این بخش اضافه خواهد شد.

موسوی یادآور شد: جابه‌جایی مسافران در سال 96 نسبت به سال 95، 3.1 درصد و در بخش قطارهای حومه‌ای 17.25 درصد نسبت به سال 95 رشد داشته‌ است.

معاون مسافری راه‌آهن با اشاره به اینکه در ایام پیک نوروز در تعداد قطارهای مسافری و صندلی‌ها رشد داشته ایم، گفت: در ایام نوروز امسال هم هیچ افزایش قیمت بلیت نداشته‌ایم.

میرحسن موسوی که پیش از این نیز درباره تاخیرهای قطارها در نوروز 97 سخن گفته بود، در اینباره گفت: متوسط تاخیر حرکت قطار‌ها به زیر ۱۸ ثانیه کاهش یافت و با ایجاد ستادهای نوروزی در مراکز استان‌ها و رصد جابه‌جایی قطارها به صورت 24 ساعته، میزان تاخیر در ساعات حرکت قطارها به زیر 18 ثانیه رسید و متوسط تاخیر در ساعت ورود قطارها به مقصد، به زیر 27 دقیقه، کاهش پیدا کرد.

اولویت‌های مسیرهای ریلی راه‌آهن

معاون مسافری راه‌آهن با بیان اینکه سهم راه‌آهن از کل جابه‌جایی مسافران 10.8 درصد است، گفت: پنج استانِ تهران، خراسان، آذربایجان، قم و شمال غرب در جابه‌جایی مسافران در اولویت بودند.

موسوی درباره ارتقای کیفیت راه‌آهن گفت: در اسفند 96 هم 284 واگن مسافری بالای 30 سال از رده خارج و 61 واگن مسافری فرسوده، نوسازی و به ناوگان مسافری اضافه شدند. همچنین 75 دستگاه واگن بهسازی شد، همه منسوجات خواب و لباس فرم ماموران نیز نو شد و در طول مسیرها 10 دستگاه نمازخانه و سرویس بهداشتی و 12 دستگاه پله و رمپ متحرک در خراسان به بهره‌برداری رسید.

راه‌اندازی قطار گردشگری در ایام نوروز

معاون مسافری راه‌آهن در ادامه گفت: در ایام نوروز قطار کرمانشاه و مشهد راه‌اندازی شدند و قطارهای فوق‌العاده‌ کرج- مشهد، گز-مشهد، تهران -مشهد، تهران- بندرعباس، تهران- اهواز و قطار ترکیبی شهرکرد به مشهد در دستور کار قرار گرفت.

این مقام مسئول اضافه کرد: 15.1 درصد از نظر تعداد رام قطارها رشد داشته‌ایم و یک میلیون و 873 هزار نفر صندلی نیز در این ایام ایجاد کردیم.

موسوی با بیان اینکه در هشت مسیر، قطار گردشگری داخلی در ایام پیک نوروزی راه اندازی کرده‌ایم، گفت: مسیر قطارهای گردشگری عبارت بود از: تهران- سوادکوه، تبریز- رازی ، تبریز-جلفا، تهران- بیابانک، اراک- حک، اهواز- تنگه پنج، گرگان-بندر ترکمن و گرگان-اینچه برون.

وی همچنین گفت: قطار گردشگری بین‌المللی نیز داشتیم که در 14 فروردین وارد کشور شد و در حال بازدید از شهرهای یزد، کرمان، اصفهان، تهران و شیراز تا 21 فروردین ماه هستند.

معاون مسافری راه آهن با اشاره به اینکه در بخش جابه‌جایی مسافران امسال اقدامات خوبی جهت توسعه این ناوگان انجام شده است، تصریح کرد: از طرف شرکت‌های مسافری برای خرید واگن‌های مسافری اقدامات خوبی صورت گرفته است، به طوری‌که توافقات اولیه برای تامین مالی خرید 450 دستگاه واگن ریل باس با مشارکت شرکت خصوصی ایرانی و خارجی انجام شده است.

وی افزود: توافق ساخت 50 دستگاه واگن مسافری بین‌المللی بین‌شهری نیز با مشارکت شرکت خصوصی داخلی و کشور خارجی روسیه با تامین مالی این کشور در حال انجام است.

موسوی توضیح داد: عملیات اجرایی و ساخت 200 واگن بین شهری برای قطار برقی تهران- مشهد انجام شده است، به طوری‌که اعتبارات اسنادی این قطار سال گذشته گشایش یافت و عملیات اجرایی آن نیز امسال انجام می‌شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=4456

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.