• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

 ‌‌۱۱۰۰ کیلومتر شبکه ریلی ‌تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد‌‌

  • کد خبر : 30448
  • ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵
 ‌‌۱۱۰۰ کیلومتر شبکه ریلی ‌تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد‌‌
معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید بر لزوم تخصیص اعتبار به منظور تکمیل پروژه‌های راه گفت: یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر شبکه ریلی کشور تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از تسنیم، خیرالله خادمی ضمن تاکید بر تکمیل پروژه بادرود – کاشان و قرار گرفتن در اولویت اظهار داشت: دربخش‌های مختلف بزرگراه، آزادراه و ریلی طرح‌های در دست اجرا با توجه به روند پیشرفت با هدف تکمیل تا قبل از پایان کار دولت اولویت‌بندی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در بخش بزرگراه‌های کشور حدود هفت هزار و ۸۰۰ کیلومتر پروژه ساخت در کشور در دست اجرا است که با تامین اعتبارات لازم این رقم تا پایان امسال و اوایل سال آینده  به یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر می‌رسد

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ضمن اشاره به تکمیل بیش از یک هزار آزادراه و بزرگراه در کشور ابراز داشت: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز می‌توانیم بیش از یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر آزادراه و بزرگراه را تا پایان امسال بسازیم و به بهره‌برداری برسانیم .

خادمی درباره طرح‌های اولویت‌دار بزرگراهی و آزادراهی کشور در سال جاری تاکید کرد: سالانه حدود ۸۵۰ کیلومتر بزرگراه در کشور احداث می‌شود که از منابع داخلی تملک دارایی دولت این پروژه‌ها را تامین اعتبار می‌کنیم اما اگر اعتبار بیشتری به این پروژه‌ها اختصاص دهند می‌توانیم تا پایان امسال یک هزار و ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه در کشور به بهره‌برداری برسانیم.

خادمی با اشاره به پروژه‌های  تدوین شده در سال جهش تولید افزود: هم اکنون ساخت سه هزار و ۴۰۰ کیلومتر شبکه ریلی در کشور در دست اجراست و با توجه به لزوم اولویت‌بندی برای اتمام طرح‌های زودبازده‌تر و با پیشرفت فیزیکی بالا، تکمیل یک هزار و ۶۰۰ کیلومتر آن در اولویت قرار دارد که امیدواریم یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن در سال جاری به مرحله بهره‌برداری برسد.

خادمی همچنین درباره وضعیت ساخت و بهره‌برداری از آزادراه های کشور گفت: هم اکنون نزدیک به یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر آزادراه در کشور در دست ساخت داریم که در سال ۱۴۰۰-۱۳۹۹ میزان ۶۶۰ کیلومتر که هشت پروژه بزرگ آزادراهی کشور یعنی حدود ۲۵ درصد از کل آزادراه‌های کشور را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه این پروژه ها تا پایان امسال یا اواسط سال  آینده تحویل داده می‌شوند، تصریح کرد: قطعا با افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه‌ها در کاهش مصرف سوخت، کاهش تصادفات، کاهش زمان سفر اقدامات موثری صورت می‌گیرد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=30448

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.