• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

1.5 میلیون دلار هزینه برقی‌ کردن خط راه‌آهن مشهد- تهران

  • کد خبر : 2180
  • ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱

0 (0) جهانگیری خبر داد 1.5 میلیون دلار هزینه برقی‌ کردن خط راه‌آهن مشهد- تهران/ مشهد مرکز اصلی راه تجاری جنوب به شمال جهانگیری معاون اول رئیس جمهور با اشاره به هزینه 1.5 میلیون دلاری برقی‌ کردن خط راه‌آهن مشهد- تهران گفت: با اتصال راه‌آهن چابهار- زاهدان و پس از آن اجرای طرح راه‌آهن مشهد- […]

0
(0)

جهانگیری خبر داد
1.5 میلیون دلار هزینه برقی‌ کردن خط راه‌آهن مشهد- تهران/ مشهد مرکز اصلی راه تجاری جنوب به شمال
جهانگیری

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به هزینه 1.5 میلیون دلاری برقی‌ کردن خط راه‌آهن مشهد- تهران گفت: با اتصال راه‌آهن چابهار- زاهدان و پس از آن اجرای طرح راه‌آهن مشهد- زاهدان، مشهد تبدیل به مرکز می‌شود.

به گزارش مشرق، اسحاق جهانگیری امشب در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی کشور که در سالن جلسات استانداری خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از اقدامات مهم در خراسان رضوی را برقی کردن خط ریلی تهران مشهد است، اظهار کرد: این موضوع پیش از پیروزی انقلاب قرار بود انجام شود و بالاخره امسال قرارداد آن با یک شرکت چینی بسته شد.

وی ادامه داد: 1.5 میلیون دلار هزینه برقی‌کردن خط راه‌آهن مشهد تهران است که مشکلات اعتبارنامه‌ای آن هم حل شده است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به مشکلات آبی در مناطق شرقی کشور گفت: مهم‌ترین راه حل در موضوع کم‌آبی، صرفه‌جویی در مصرف و همچنین انتقال آب از دریای عمان است.

وی مسئله مهم مشهد را آلودگی هوا دانست و افزود: ارائه بنزین با کیفیت به مشهد امری ضروری است.

جهانگیری با بیان اینکه شهرهای بزرگ با معضل آلاینده‌های هوا روبه‌رو هستند، گفت: باید سوختی که در این شهرها در اختیار مردم قرار می‌گیرد مرغوب‌ترین سوخت باشد.

وی راه‌آهن مشهد- زاهدان را یکی از سیاست‌های منطقه کشور دانست و گفت: طرح اتصال راه‌آهن چابهار به زاهدان به سرعت درحال انجام است تا زاهدان قطب مهمی برای ترانزیت کالا از هند، چین و دیگر کشورها شود.

معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر اینکه مشهد مکان اصلی این خط تجارتی است که با دنیا است، به بحث ایجاد منطقه آزاد در خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: حساسیتی که در این موضوع وجود دارد این است که منطقه آزاد نه به عنوان پایگاه واردات به کشور، که باید پایگاه صادرات به کشور و مرکز جذب سرمایه‌گذاری باشد.

وی همچنین با بیان اینکه بحث اشتغال دغدغه اصلی ملت ایران است، گفت: حل این مسئله نیازمند اراده ملی است و باید مدیران و بخش خصوصی پای کار بیایند و همه باید قبول کنند که بخش خصوصی میدان‌دار باشد.

جهانگیری گفت: برای کاهش بیکاری تصمیم گرفته‌شده 50 هزار میلیارد تومان از منابع بانکی کشور در جاهایی که امکان ایجاد اشتغال دارد، به کار گرفته شود و 12 هزار میلیارد تومان هم از محل صندوق ذخیره ارزی برای توسعه روستایی تعیین‌شده که با سود 4 درصد به مردم عرضه خواهد شد.

معاون اول رئیس‌جمهور رشد اقتصادی کشور را بالای 9 درصد بیان کرد و گفت: همه بخش‌های اقتصادی کشور اعم از ساختمان، کشاورزی، صنعت و خدمات رشد مثبت داشته‌اند.

وی بابیان اینکه رشد 3.5 درصدی اقتصاد در کشور ما از بالاترین درصدهای رشد اقتصادی در دنیا محسوب می‌شود، گفت: باوجود تراز تجاری منفی که امسال رخ داد، ما شاهد رشد صادرات در کشور هستیم.

به گفته جهانگیری در حوزه تورم در چند سال اخیر از 40 درصد به زیر 10 درصد رسیده و دولت تلاش می‌کند این دستاوردها را حفظ کند و توسعه دهد.

معاون اول رئیس‌جمهور بابیان اینکه در دو سال اخیر به‌طور متوسط 600 هزار شغل در هرسال ایجادشده، گفت: گرانی برخی کالاها و تخم‌مرغ به علت معدوم‌سازی 12 تا 13 میلیون قطعه مرغ مبتلابه آنفلوانزا بوده و بازار در مقطع کوتاهی تنظیم خواهد شد.

وی حرکت ریل اقتصادی کشور را خوب توصیف کرد و گفت: حتی در حوزه نرخ ارز هم عملکرد دولت قابل دفاع است.

جهانگیری بابیان اینکه در عرصه ارز مشکلی نداریم و در کشور ذخایر خوبی در این حوزه وجود دارد گفت: بر اساس اعلام بانک مرکزی حدود 100 میلیارد دلار ذخایر ارزی کشور و با 50 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی نمی‌توان کشورمان را کشوری ناتوان به‌حساب آورد.

بااین‌حال جهانگیری از صادرکنندگان غیر نفتی خواست تا ارز را در بخش رسمی اقتصادی به‌کار گیرند و در کنار واردکردن کالا با این ارز، آن را به بانک مرکزی بفروشند.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=2180

برچسب ها

ثبت دیدگاه

  1. باسلام
    ايشان به نظرم اشتباه اعلام كرده اند يا شايد خبرنگار شما اشتباه اعلام كرده زيرا هزينه برقي كردن تهران مشهد ١/٧ميليارد دلار ميباشد كه قرارداد براساس آن منعقد شده است