• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

110 میلیون تن بار در کشور حائز شرایط حمل ریلی است

  • کد خبر : 898
  • ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۰

0 (0) 110 میلیون تن بار در کشور حائز شرایط حمل ریلی است بررسی حدود 450 میلیون تن بار موجود زمینی داخل کشور نشان می‌دهد حدود 110 میلیون تن آن حایز شرایط حمل با ریل است. 110 میلیون تن بار در کشور حائز شرایط حمل ریلی است   هفته گذشته مدیرعامل راه آهن نشستی با […]

0
(0)

110 میلیون تن بار در کشور حائز شرایط حمل ریلی است

بررسی حدود 450 میلیون تن بار موجود زمینی داخل کشور نشان می‌دهد حدود 110 میلیون تن آن حایز شرایط حمل با ریل است.

110 میلیون تن بار در کشور حائز شرایط حمل ریلی است

 

هفته گذشته مدیرعامل راه آهن نشستی با رئیس مجلس شورای اسلامی داشت که در این نشست سعید محمدزاده در سخنانی به سیاست‌های دولت برای انتقال 195 میلیون تن بار در سال توسط بخش ریلی اشاره کرد.

به گزارش تین‌نیوز، بر اساس خبری که از این نشست منتشر شده، محمدزاده در ادامه این نشست با تأکید بر ضرورت انتقال بارهای دولتی از طریق خطوط ریلی کشور عنوان کرد: مطلوب این است که حداقل دولت مکلف شود تا بارهای دولتی را به روی ریل بیاورد اما برخی مخالفت‌ها در این زمینه صورت می گیرد، لذا حمل‌ونقل ترکیبی باید مورد حمایت قرار گیرد چرا که هرچه بار روی ریل بیاید کشتار جاده‌ای نیز کاهش خواهد یافت.

پس از انتشار خبر این نشست در یکی از گروه‌های مجازی متشکل از کارشناسان و فعالان بخش ریلی، یکی از اعضای گروه و از کارشناسان حوزه ریلی در این مورد نوشت: استفاده از شبکه ریلی «موجود» برای حمل مسافر و بار شرایط و اقتضائاتی دارد که بعضی بخش‌های آن به بازار و بعضی عوامل آن به تصحیح تعاملات بازیگران بر می‌گردد.

علی اصغر شفیع‌نادری تاکید کرد: معتقدم تعیین سهم حداقلی 30 درصد نقطه مثبتی در حوزه کار مجلس محسوب می‌شود. منتها اجرایی کردن آن شرایطی و لوازمی دارد که به طور خلاصه به «تغییر انگاره‌ها» و «باورها» و «تمرکز اراده‌ها» بر می‌گردد.

وی افزود: بررسی حدود 450 میلیون تن بار موجود زمینی داخل کشور نشان می‌دهد حدود 110 میلیون تن آن حایز شرایط حمل با ریل است که 45 میلیون تن آن را فعلا راه‌آهن حمل می‌کند ، 35 میلیون تن در مسیرهای موازی با ریل وجود دارد که توسط ریل حمل نمی‌شود، 30 میلیون تن هم در مسیرهایی که فعلا دسترسی ریلی ندارند.

این کارشناس خاطرنشان کرد: بنابر این هم اکنون نیز از نظر شاخص تناژی 25 درصد و از نظر شاخص تن کیلومتری حدود 30 درصد بار کشور حایز شرایط حمل با ریل هستند که می‌تواند با ریل حمل شود. اگر چه عملا این موضوع یک‌دفعه‌ای محقق نخواهد شد و 10 سالی لازم است تا به تدریج به این سهم رسیده شود.

شفیع‌نادری با بیان اینکه خیلی از کشورها دارای هدف کمی برای افزایش سهم ریلی هستند مثلا هدف آمریکا حفظ سهم 43 درصدی فعلی‌اش در افق 2030 است، گفت: به نظرم وظیفه سازمانی، اخلاقی، ملی، شرعی و قانونی هر کس از افراد دست اندرکار و مطلع مربوطه است که به این موضوع کمک کند و موجب شود تا انرژی کمتری برای حمل بار و سوانح کمتری رخ دهد چرا که محاسبه نشان می‌دهد به ازای حمل هر یک تن کیلومتر حمل بار توسط ریل اقتصاد ملی حدود 810 ریال کمتر ضرر می‌دهد.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=898

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.