• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

افتتاح کارخانه تعمیر دیزل «گار مانوری قم» در دهه فجر/ آغاز همکاری دانشگاه قم و راه‌آهن

  • کد خبر : 13304
  • ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶
افتتاح کارخانه تعمیر دیزل «گار مانوری قم» در دهه فجر/ آغاز همکاری دانشگاه قم و راه‌آهن

0 (0) مدیر کل راه آهن قم خبر داد: افتتاح کارخانه تعمیر دیزل «گار مانوری» در دهه فجر/ آغاز همکاری دانشگاه قم و راه‌آهن با اقدامات انجام شده در اداره کل راه‌آهن قم در راستای افزایش بهره‌وری، تعمیرات دیزل در «ایستگاه مانوری گار» انجام خواهد شد. به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، محسن […]

0
(0)

مدیر کل راه آهن قم خبر داد:

افتتاح کارخانه تعمیر دیزل «گار مانوری» در دهه فجر/ آغاز همکاری دانشگاه قم و راه‌آهن

با اقدامات انجام شده در اداره کل راه‌آهن قم در راستای افزایش بهره‌وری، تعمیرات دیزل در «ایستگاه مانوری گار» انجام خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، محسن اعتماد مدیرکل راه‌آهن قم با بیان این خبر به احداث کارخانه تعمیرات دیزل در ایستگاه گارمانوری قم اشاره و گفت: ۹۰ درصد از اقدامات مربوط به احداث این کارخانه انجام‌شده و در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با اشاره به اینکه پیشتر روزانه ۸ قطار از ایستگاه قم به ایستگاه گار رفته و عملیات سوخت‌گیری و بازدید آن‌ها در این ایستگاه انجام می‌شد، افزود: این امر موجب افزایش مصرف سوخت و اختلال در سیر و حرکت قطارها می‌شد، که این فرایند با اتخاذ تمهیداتی اصلاح شد.
اعتماد با اشاره به اینکه اصلاح این فرایند از سوی اداره کل نیروی کشش و معاونت ناوگان تأییدشده است، اضافه کرد: این اقدام موجب صرفه‌جویی ماهیانه ۶۲ میلیون تومان در مصرف سوخت می‌شود و افزایش سرعت بازرگانی و رضایت صاحبان بار را به دنبال دارد.

همکاری دانشگاهی برای ارتقای بهره‌وری
مدیرکل راه‌آهن قم، همچنین خبر داد: به منظور توسعه و افزایش بهره‌وری و دانش فنی، اداره کل راه‌آهن قم و دانشگاه این شهر تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
وی گفت: این تفاهم‌نامه به منظور استفاده راه‌آهن از ظرفیت‌های علمی این دانشگاه و ارتقای مهارت سازمانی نیروی انسانی به امضاء رسیده است.

وی با بیان اینکه، این اداره کل توانسته است گواهینامه استاندارد ایزو کیفیت کار و ایزوی کیفیت در ایمنی را از نمایندگی سازمان استاندار «سی بی اس» انگلستان دریافت کند، افزود: سازمان استاندارد «سی بی اس» انگلستان از معتبرترین سازمان‌های استاندارد است.

اعتماد با اشاره به برگزاری دوره‌های متعدد برای ایجاد مقیاس و ارتقای مهارت منابع انسانی در این اداره کل اضافه کرد: اندازه‌گیری بلوغ سازمانی، گرفتن ایزو، آراستگی سیستم کار و بهره‌وری از جمله موضوعاتی است که در این دوره‌ها موردتوجه قرارگرفته است.

بهسازی و افزایش سرعت و ایمنی
وی با اشاره به بازسازی پروژه بهسازی خط محمدیه شوراب، گفت: این محور ۱۵ سال بود که بازسازی نشده بود و انجام این بهسازی موجب افزایش سرعت تا ۱۶۰ کیلومتر و ایمنی می‌شود.
اعتماد همچنین از انجام بازسازی خط فرسوده گار – ساقه خبر داد و افزود: در حال حاضر سرعت در این محور ۵۰ کیلومتر است که این اقدام، سرعت را تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت افزایش می‌دهد.
مدیرکل راه‌آهن قم بابیان اینکه مقاوم‌سازی و بهسازی ساختمان فرسوده اداری این اداره کل با هزینه ۷۰۰ میلیون تومان انجام شده، گفت: احداث واریانت ۲ کیلومتری شوراب به ساقه که باعث نزدیک‌تر شدن مسیر به‌اندازه ۵۰ کیلومتر و افزایش سرعت در این مسیر می‌شود، از دیگر اقدامات انجام‌گرفته در این اداره کل است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=13304

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.