• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

14 روز دیگر ورود سومین قطار باری از چین به ایران

  • کد خبر : 2308
  • ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۹:۴۷
14 روز دیگر ورود سومین قطار باری از چین به ایران

0 (0) ورود سومین قطار باری از چین به ایران معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن از ورود سومین قطار باری چین به ایران خبر داد و گفت: طول مسیر از چین تا تهران ۱۰هزار و ۲۹۷کیلومتر است و انتظار داریم نظیر دیگر قطار‌های اعزام شده، در مدت ۱۴ روز به تهران وارد شود. […]

0
(0)

ورود سومین قطار باری از چین به ایران

معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن از ورود سومین قطار باری چین به ایران خبر داد و گفت: طول مسیر از چین تا تهران ۱۰هزار و ۲۹۷کیلومتر است و انتظار داریم نظیر دیگر قطار‌های اعزام شده، در مدت ۱۴ روز به تهران وارد شود.

سیدمصطفی داودی در گفت‌وگو با فارس بیان کرد: در راستای سیاست‌های توسعه حمل و نقل ریلی و به ویژه توسعه کریدور‌های ترانزیتی جلسات متعددی با کشورهای چین، قزاقستان و ترکمنستان انجام شده است.

او افزود: پیرو این مذاکرات توافقات چندجانبه‌یی میان کشورهای چین، ایران، قزاقستان و ترکمنستان برای اعمال نرخ تعرفه توافقی و همچنین زمان حمل از مبدا تا مقصد انجام شد. معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن افزود: تاکنون 2 رام قطار باری از چین وارد ایران شده و قطار سوم هم تا پایان هفته اول سال 2018 به مقصد می‌رسد، ‌این امر در راستای توافقات انجام شده میان ایران با کشورهای چین، قزاقستان و ترکمنستان است و با توجه به برآوردهای صورت گرفته با اجرایی شدن این نرخ حمل و نقل ریلی در این مسیر در مقایسه با حمل دریایی از مزیت رقابتی برخوردار شده است.

به گفته داودی ‌تاکنون قطارهایی از استان‌های مختلف چین نظیر «ایوو» و «اینچوان‌« به سمت ایران عزیمت کرده و با موفقیت به مقصد رسیده‌اند و در ادامه فعالیت این کریدور طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در مورخ 28 دسامبر 2017 از ایالت «هونان» در جنوب شرقی چین یک رام قطار با 50 دستگاه کانتینر 40فوت حرکت خود را آغاز کرده است. معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن از قصد راه‌آهن ایران برای حمل ‌بخشی از بارهای تجاری حمل شده میان چین و اروپا که ارزش آنها در سال 2016معادل 520میلیارد یورو بوده ‌از این مسیر خبر داد.

اولویت صنعت حمل‌ونقل دریایی ایران

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: شاخص اصلی و اولویت اقتصاد مقاومتی در صنعت حمل و نقل دریایی کشور، افزایش سهم ایران از تجارت دریایی منطقه و جهان است.

به گزارش ایرنا، محمد راستاد افزود: یکی از شاخص‌های اقتصاد مقاومتی در صنعت دریایی کشور توسعه ناوگان ملی و تحت مالکیت کشور است تا بتوانیم اقتدار دریایی خود را در سطح بین‌المللی بیش از پیش حفظ کنیم.

راستاد، یکی دیگر از شاخص‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه دریا را ارتقای ظرفیت و توان عملیاتی بنادر و پس‌کرانه‌ها دانست و گفت: باید به‌گونه‌یی برنامه‌ریزی کنیم که کمبودی نسبت به بنادر رقیب نداشته باشیم و بتوانیم همتراز با آنها سرویس‌ها و خدماتی ارائه کنیم که نه تنها ناوگان ملی و کالاهای وارداتی، بلکه کالاهای ترانزیتی و ترانشیپی بیشترین سهم را در بنادر کشور داشته باشند.

پایان 90درصد آواربرداری واحدهای روستایی کرمانشاه تا بهمن

مدیرکل دفتر امور هماهنگی ماشین‌آلات بنیاد مسکن گفت: تا پایان دی ماه سال جاری 90درصد عملیات آوار‌برداری در مناطق زلزله‌زده روستایی استان کرمانشاه به پایان می‌رسد. مرتضی محمدی‌راد در گفت‌وگو با ایرنا افزود: عملیات آوار‌برداری از واحدهای مسکونی شهری و روستایی از 45 روز پیش با استفاده از 600 دستگاه ماشین‌آلات بنیاد مسکن در منطقه آغاز شده و هم ‌اکنون هم ادامه دارد. او با بیان اینکه در این مدت در مناطق زلزله‌زده تاکنون بیش از 9 هزار واحد مسکونی آوار‌برداری شده است، گفت: بررسی کارشناسان حاکی از آواربرداری از 15 تا 16 هزار واحد مسکونی روستایی در این منطقه است و تاکنون بیش از 60 درصد آن انجام شده است. محمدی‌راد با اشاره به میزان آوار‌برداری واحدهای مسکونی در مناطق شهری بیان کرد: در مجموع بین 5500 تا 6هزار واحد مسکونی در مناطق شهری نیازمند آواربرداری است و از این تعداد تاکنون 60 درصد آواربرداری شده است. او اظهار کرد: برنامه‌ریزی شده است که عملیات آواربرداری از واحدهای شهری تا نیمه دوم بهمن ماه و 90درصد عملیات آواربرداری واحدهای روستایی تا پایان دی ماه سال جاری به پایان برسد.

مدیرکل دفتر امور هماهنگی ماشین‌آلات بنیاد مسکن با اشاره به عملیات آواربرداری در شهر سر پل ذهاب اظهار کرد: در این شهر در مدت 45روز گذشته بیش از 1700 واحد مسکونی آواربرداری شده تا واحدهای یاد شده برای انجام بازسازی آماده شود.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=2308

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.