• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

2 شرکت سرمایه گذار در صنایع جوار ریلی طبس مجوز گرفتند

  • کد خبر : 11732
  • ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
2 شرکت سرمایه گذار در صنایع جوار ریلی طبس مجوز گرفتند

0 (0) 2 شرکت سرمایه گذار در صنایع جوار ریلی طبس مجوز گرفتند سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت طبس گفت: 2 شرکت با سرمایه گذاری 400 میلیارد ریال برای واحد تعمیرات، بازسازی و نوسازی لکوموتیو و واگن راه آهن شرق کشور مجوز تاسیس گرفتند. 2 شرکت سرمایه گذار در صنایع جوار ریلی طبس مجوز […]

0
(0)

2 شرکت سرمایه گذار در صنایع جوار ریلی طبس مجوز گرفتند
سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت طبس گفت: 2 شرکت با سرمایه گذاری 400 میلیارد ریال برای واحد تعمیرات، بازسازی و نوسازی لکوموتیو و واگن راه آهن شرق کشور مجوز تاسیس گرفتند.
2 شرکت سرمایه گذار در صنایع جوار ریلی طبس مجوز گرفتند
محمود زارع نیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرکت نیروی کشش ریلی پرس با فعالیت در واحد تعمیرات، بازسازی و نوسازی لکوموتیو با حجم سرمایه گذاری 250 میلیارد ریال برای 150 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می کند.
وی اظهار داشت: شرکت واگن یدک پیشگام نیز در زمینه بازسازی و نوسازی واگن با سرمایه گذاری 150 میلیارد ریال و اشتغال مستقیم برای 75 نفر در طبس فعالیت خواهد کرد.
سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت طبس گفت: این شرکت ها با نظر مثبت رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی توانستند مجوزهای تاسیس در زمینه احداث صنایع مذکور را در 22 آبان ماه جاری اخذ کنند.
وی افزود: در صورت فعالیت این دو شرکت افقی برای توسعه صنایع جوار ریلی ایجاد خواهد شد و به موازات آن می توان واحدهای ساخت قطعات و تجهیزات احداث شود.
زارع نیا گرفتن مجوز تاسیس را اولین مرحله شروع یک سرمایه گذاری دانست و گفت: گام بعدی اخذ و جانمایی زمین است که جانمایی در مجاورت مرکز راه آهن با توجه به ارتباط این مرکز با خطوط اصلی و خطوط فرعی ریلی است که موافقت های اولیه آن در خصوص واگذاری زمین در مجاورت راه آهن شرق کشور انجام شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به وجود اداره کل راه آهن شرق در طبس، تنوع مواد معدنی از فلزی و غیر فلزی و نقل و انتقال بار از منطقه راه آهن شرق، وجود 76 درصد معادن زغالسنگ کشور در طبس، رویکرد دولت برای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی و صنایع فرآوری مرتبط و همچنین مقرون به صرفه بودن استفاده از ناوگان ریلی در حمل و نقل بارهای معدنی، فعالیت صنایع جوار ریلی در طبس را توجیه پذیر می کند.
به گزارش ایرنا راه آهن شرق دارای بزرگترین شبکه ریلی کشور و در استان های خراسان جنوبی، خراسان رضوی و یزد است و اکنون رتبه سوم بارگیری را در کشور دارد.
اداره کل راه آهن شرق به مرکزیت طبس است.
طبس در 270 کیلومتری غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=11732

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.