• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

2300 پروژه در شبکه ریلی کشور در دست اجرا است

  • کد خبر : 2410
  • ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
2300 پروژه در شبکه ریلی کشور در دست اجرا است

0 (0)   2300 پروژه در شبکه ریلی کشور در دست اجرا است معاون فنی و زیربنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: بیش از 2300 پروژه با هزینه 4 هزار میلیارد تومان بدون استفاده از فاینانس(تامین مالی ) خارجی در سه حوزه ایمنی، درآمدزایی و جلوگیری از آلودگی هوا در راه آهن در دست […]

0
(0)

 

2300 پروژه در شبکه ریلی کشور در دست اجرا است
معاون فنی و زیربنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: بیش از 2300 پروژه با هزینه 4 هزار میلیارد تومان بدون استفاده از فاینانس(تامین مالی ) خارجی در سه حوزه ایمنی، درآمدزایی و جلوگیری از آلودگی هوا در راه آهن در دست اجرا است.

شعارسال: مازیار یزدانی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران، افزود: عملیات برقی کردن مسیر تهران – مشهد، ساخت خطوط ریلی قطارهای پرسرعت در مسیر تهران – قم – اصفهان و برقی کردن مسیر گرمسار – اینچه برون از مهم ترین پروژه بزرگ راه آهن در شبکه ریلی کشور است.

معاون فنی و زیربنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران اظهارداشت: در صورتی که گشایش اعتبارات مالی توسط شبکه بانکی به موقع انجام شود، قطار سریع السیر تهران – قم – اصفهان در دولت دوازدهم قابل بهره برداری است.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از سیستم های کنترل اتوماتیک قطار در شبکه ریلی کشور گفت: با برنامه ریزی مناسب قرار است از ابتدای سال 97 بیش از 8 هزار کیلومتر از شبکه ریلی کشور به این سیستم مجهز شود که در افزایش میزان بهره وری قطارها در شبکه ریلی بسیار تاثیرگذار است و از این هفته استفاده از این سیستم در مسیر 700 کیلومتری بافق – مشهد آغاز می شود.

معاون فنی و زیربنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان این که ساخت تقاطع همسطح در مسیر ریلی کشور در دستور کار راه آهن بوده است، گفت: هم اکنون ساخت 22 تقاطع هم سطح در شبکه ریلی کشور در دستور کار است و ساخت هر تقاطع بین 10 تا 15 میلیارد تومان برای راه آهن هزینه دارد.

یزدانی با اشاره به اهمیت انتقال بخشی از بار کشور از جاده به ریل اظهارداشت: در این راستا با تهیه فهرستی از چشمه های بار در سطح کشور به خصوص بار معادن ساخت 450 کیلومتر خط آهن پیش بینی شده که برآورد اولیه هزینه آن یک هزار میلیارد تومان است و تاکنون شبکه ریلی کشور به 12 چشمه بار متصل شده و این مساله در افزایش درآمدهای راه آهن تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه انتقال بخشی از بارهای کشور از جاده به ریل تکلیف راه آهن است، گفت: برای همین منظور دو خطه شدن بخش بار شبکه ریلی کشور در دستور کار قرار گرفته که دوخطه شدن خط آهن بافق – سرخس و سنگان – تربت حیدریه از مهم ترین برنامه های راه آهن در این بخش است و با دو شرکت ایرانی و دو شرکت خارجی برای سرمایه گذاری در این زمینه در حال مذاکره هستیم.

معاون فنی و زیربنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در باره توسعه خطوط قطارهای حومه ای در اطراف کلانشهرها، افزود: روزانه 700 هزار خودرو که عموما فرسوده هستند وارد تهران و یا از آن خارج می شوند و این در آلودگی هوای تهران نیز بسیار تاثیرگذار است، لذا توسعه شبکه قطارهای حومه ای در اطراف تهران در دستور کار راه آهن است.

یزدانی افزود: ساخت ایستگاه ری و جوانمرد قصاب در مسیر تهران – مشهد و اتصال آن به مترو در این ایستگاه ها برای پیاده شدن مسافران قبل از ایستگاه تهران در دستور کار است، تا مسافرانی که قصد عزیمت به شمال و یا جنوب تهران را دارند، بتوانند از این ایستگاه ها سوار مترو شوند تا به مقاصد خود برسند.

این مقام مسئول در شرکت راه آهن با اشاره به اهمیت تولید ریل ملی در ذوب آهن اظهارداشت: تولید انبوه ریل ملی در کشور برای ما اهمیت زیادی دارد و در این راستا برای پیشرفت امور یک شرکت هندی به ذوب آهن معرفی شد تا با تحویل مواد اولیه و شمش به ذوب آهن تولید ریل ملی کشور به تولید انبوه برسد و هرچه ذوب آهن ریل بومی تولید کند در شبکه ریلی و خطوط مترو مورد استفاده قرار گیرد.

یزدانی درباره احداث خط آهن خواف ـ هرات اظهارداشت: این خط آهن از ایستگاه «غوریان» تا ایستگاه «جنو» در افغانستان به طول 20 کیلومتر در دست احداث است و علت کندی این پروژه سختگیری‌های مسائل مرزی ایران با افغانستان برای تردد ماشین‌آلات مورد نیاز برای ساخت این قطعه است.

معاون فنی و زیربنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در پایان بیان کرد: خوشبختانه تمام شرایط مورد نیاز برای افتتاح خط آهن آستارا – آستارا (کشور آذربایجان) آماده شده است و انتظار داریم این خط آهن نیز در همین ماه به بهره برداری برسد.

به گزارش ایرنا، هم اکنون طول خطوط ریلی کشور به بیش از 13 هزار کیلومتر رسیده و دولت در نظر دارد در پایان برنامه ششم توسعه طول شبکه ریلی کشور به 25 هزار کیلومتر افزایش یابد و امسال 919 کیلومتر خط آهن جدید به بهره برداری می رسد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=2410

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.