• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

9 هزار میلیارد ریال برای پروژه های ریلی خوزستان هزینه شد

  • کد خبر : 9147
  • ۰۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲
9 هزار میلیارد ریال برای پروژه های ریلی خوزستان هزینه شد

0 (0) عضو هیات مدیره راه آهن: 9 هزار میلیارد ریال برای پروژه های ریلی خوزستان هزینه شد اهواز – ایرنا – عضو هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: برای مجموعه طرح هایی که در حوزه حمل و نقل ریلی در خوزستان تعریف و اجرایی شده، تاکنون 9 هزار میلیارد ریال هزینه شده […]

0
(0)

عضو هیات مدیره راه آهن:

9 هزار میلیارد ریال برای پروژه های ریلی خوزستان هزینه شد

اهواز – ایرنا – عضو هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: برای مجموعه طرح هایی که در حوزه حمل و نقل ریلی در خوزستان تعریف و اجرایی شده، تاکنون 9 هزار میلیارد ریال هزینه شده است

سعید رسولی روز چهارشنبه در آیین بهره برداری ازاتوبوس ریلی در سرسرای همایش راه آهن در اهواز افزود: هم اکنون قطار چهارتخته لوکس اهواز و قطار پنج ستاره فدک با هفته ای یک بار سفر، در حال فعالیت در سیستم حمل و نقل ریلی جنوب بوده و 95.9 درصد ضریب اشغال تخت دارند که آمار بسیار خوبی است.
وی گفت:ظرفیت جابجایی ریلی درون استان نامحدود ولی در برخی مسیرها مانند اندیمشک-دورود ظرفیت محدود بوده که با طراحی و اجرای پروژه بندر خشک در اندیمشک، امیدواریم تا حدودی این مشکل رفع شود.
عضو هیات مدیره راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: زمین پروژه بندر خشک مشخص شده و هفته آینده نیز موافقت نامه آن امضا و بحث سرمایه گذار حل می شود.
رسولی با اشاره به دیگر پروژه های در دست اقدام شرکت راه آهن بیان کرد: خط دوم راه آهن اهواز-اندیمشک در دهه فجر به بهره برداری رسیده و ظرفیت بهتری را در حمل و نقل ریلی ایجاد می کند.
وی افزود: پروژه اتصال بندر امام به خرمشهر و شلمچه به بصره از پروژه های مهم و در دست اقدام راه آهن کشور است که امیدواریم امسال شاهد آغاز عملیات اجرایی آنها باشیم و بین 12 تا 18ماه آینده نیز بتوانیم آنها را افتتاح کنیم.
عضو هیات مدیره راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران همچنین از آغار فراخوان ایستگاه مدرن راه آهن اهواز خبر داد وگفت: ایستگاه اهواز تنها ایستگاه کشور است که مطالعات آن تمام و فراخوان مناقصه آن اعلام شده که امیدواریم با سرمایه گذاری بخش خصوصی، شاهد راه اندازی نخستین ایستگاه توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی (TOD) در کشور باشیم.
وی ادامه داد: این ایستگاه به شکلی مدرن و همراه با مرکز تجاری و مرکز تفریحی، اقامتی ساخته می شود.

** لزوم تخصیص خطوط ریلی به حمل بار
عضو هیات مدیره راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهمیت حمل و نقل بار توسط سیستم ریلی بیان کرد: اگرچه جابجایی مسافر برای راه و آهن کشور اهمیت دارد ولی به دلیل تلفات سالانه حدود 17 هزار نفری تصادفات جاده ای در کشور، برای کمک به پایین آوردن این تلفات و همچنین کاهش قیمت تمام شده محصولات کارخانه های فولادی و صنایع استان، کاهش مصرف سوخت و کم کردن استهلاک راه های استان باید ظرفیت بیشتری به بخش بار تخصیص دهیم.
وی ادامه داد: ارتقای کیفیت سیستم حمل و نقل جنوب که به بخش خصوصی تعلق دارد، سرمایه گذاری سنگینی را برای نوسازی، تعمیر و تجهیز نیاز دارد با این حال تلاش داریم خدمتی در شان را به مردم ارایه دهیم.

** راه اندازی اتوبوس ریلی با هدف مسافری- گردشگری
رسولی گفت: اتوبوس ریلی اهواز که با هدف مسافری و همچنین گردشگری در روزهای تعطیل، راه اندازی شده، می تواند خدمات خوبی به شهروندان اهوازی ارایه دهد.
وی افزود: این اتوبوس ریلی جزو قطارهای خودکشش با چهار واگن و ارزش تقریبی 500 میلیارد ریال بوده که هر بعدازظهر در خرمشهر متوقف شده و هر صبح به اهواز باز می گردد.
عضو هیات مدیره راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: این اتوبوس ریلی در روزهای تعطیل و زمان گردشگری، با توجه به ظرفیت های گردشگری مغفول در مسیر این ریل باس، می تواند به عنوان قطار گردشگری درون استانی استفاده شود.
وی ادامه داد: تفاهم نامه ای بین استانداری خوزستان، شهرداری اهواز و شرکت ملی راه آهن ایران امضا می شود که بر اساس آن 12 ایستگاه در مسیر این اتوبوسریلی ایجاد می شود.
رسولی با اشاره به جایگاه خوزستان در بحث حمل و نقل گفت: خوزستان استانی ارزشمند، با استعداد خدادادی زیاد و منابع انسانی توانمند در سطح ملی و منطقه ای بوده و اهمیت آن باعث شده تا این استان دو مدیرکل راه آهن داشته باشد در حالی که در برخی نقاط کشور، دو یا سه استان، یک مدیر کل دارند.
وی بیان کرد: در خوزستان تقاضای زیادی برای حمل بار وجود دارد که یا باید ظرفیت محدود موجود را به آن اختصاص داد یا باید از حمل و نقل جاده ای استفاده کرد.
گفتنی است آیین راه اندازی اتوبوس ریلی با حضور سعید رسولی عضو هیات مدیره و سید میرحسن موسوی معاون امور مسافری راه آهن جمهوری اسلامی ایران، نماینده ولی فقیه در خوزستان، استاندار خوزستان، شهردار اهواز و تعدادی از اعضای شورای شهردر اهواز برگزار شد.
به گزارش ایرنا یک دستگاه اتوبوس ریلی نو با ظرفیت 320 نفر در مسیرهای پرتردد شهری اهواز مسافران را در مسیر ایستگاه قدس – اهواز – کارون – میاندشت جابجا می کند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=9147

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.