• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
5

90درصد واگن های باری تولید داخل است/ تحریم‌ها بر حوزه ریلی تاثیر چندانی ندارد

  • کد خبر : 6829
  • ۰۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
90درصد واگن های باری تولید داخل است/ تحریم‌ها بر حوزه ریلی تاثیر چندانی ندارد

0 (0) قائم‌مقام شرکت راه‌آهن : 90درصد واگن های باری تولید داخل است/ تحریم‌ها بر حوزه ریلی تاثیر چندانی ندارد قائم‌مقام شرکت راه‌آهن بابیان اینکه موضوع تحریم‌ها در حوزه ریلی موضوع جدیدی نیست گفت: تحریم‌ها در حوزه راه‌آهن به دو بخش حمل‌ونقل بین‌المللی (حوزه ترانزیت، واردات و صادرات) و تأمین قطعات (لوازم و ماشین‌آلات و […]

0
(0)
قائم‌مقام شرکت راه‌آهن :

90درصد واگن های باری تولید داخل است/ تحریم‌ها بر حوزه ریلی تاثیر چندانی ندارد

قائم‌مقام شرکت راه‌آهن بابیان اینکه موضوع تحریم‌ها در حوزه ریلی موضوع جدیدی نیست گفت: تحریم‌ها در حوزه راه‌آهن به دو بخش حمل‌ونقل بین‌المللی (حوزه ترانزیت، واردات و صادرات) و تأمین قطعات (لوازم و ماشین‌آلات و تعمیر) تقسیم می‌شود.
90درصد واگن های باری تولید داخل است/ تحریم‌ها بر حوزه ریلی تاثیر چندانی ندارد

حسین عاشوری بابیان مطلب فوق در خصوص نقش تحریم‌ها در بخش حمل‌ونقل بین الملی گفت: با توجه به تجربه‌ای که در طی دوران تحریم داشته‌ایم آشنایی کاملی با راه‌های برون‌رفت ازاین موقعیت را داریم؛ و همکارهای خوبی با کشورهای همسایه وابسته به کشورهای اروپایی داریم و این تعاملات می‌تواند مشکلات متعدد را رفع ‌و رجوع کند.وی در خصوص تأمین قطعات از 15 مردادماه یعنی زمان اجرای تمامی تحریم‌ها از سوی آمریکا گفت: خوشبختانه بخش اعظمی از قطعات ریلی در طی 20 سال گذشته داخلی شده است.

عاشوری در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر در حوزه واگن‌های باری حدود 90 درصد و در بخش واگن مسافری بری بیش از 60 درصد و در حوزه لکوموتیو حدود 50 درصد قطعات تولید داخل است.

قائم‌مقام شرکت راه‌آهن گفت: در حوزه زیر بنایی بخش‌های تولید علائم و ارتباطات، تراورس،‌پابند و… نیز از تولیدات داخلی استفاده می‌شود.

وی بابیان اینکه فقط در حوزه ریل وابستگی تامی به کشورهای خارجی داشته‌ایم عنوان کرد: خوشبختانه این مورد نیز با کمک شرکت ذوب‌آهن حل‌شده است.

عاشوری بابیان این‌که تأمین قطعات تنها جایی است که برای راه‌آهن گلوگاه محسوب می شود در پاسخ به این پرسش که آیا برای این مسئله چاره‌ای اندیشیده شده، تصریح کرد: درگذشته و در زمان تحریم، قطعات را تأمین می‌کردیم. راه دور زدن تحریم‌ها را می‌دانیم فقط این کار مقداری هزینه‌های را افزایش می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به استفاده از توان داخل برای تأمین قطعات، افزود: درجاهایی که سازنده‌های داخلی امکانات لازم را داشته باشند، استفاده می‌کنیم چنانکه از توان داخل نیز استفاده کرده‌ایم.

وی یادآور شد:‌ تنها در بحث تأمین قطعات لکوموتیو باید تلاش کنیم زودتر مشکلات را حل کنیم.

این مقام مسئول راه‌آهن درنهایت تأکید کرد: بوژی واگن‌های باری و مسافری توسط دو شرکت داخلی تولید می‌شود و در این بخش وابستگی به خارج نداریم.

انتهای پیام /

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=6829

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.