• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
4

تقویت همکاری راه آهن ایران با همکاران ریلی بین‌الملل

  • کد خبر : 10045
  • ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱
تقویت همکاری راه آهن ایران با همکاران ریلی بین‌الملل

0 (0) در قالب کنفرانس OSJD عملیاتی می‌شود: تقویت همکاری راه آهن ایران با همکاران ریلی بین‌الملل در قالب برگزاری یازدهمین کنفرانس بین‌المللی دو روزه بار OSJD، همکاری با حوزه‌های ریلی شرق اروپا، قفقاز، روسیه و کشورهای آسیای میانه تا مرز چین تقویت و توسعه خواهد یافت. به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، […]

0
(0)
در قالب کنفرانس OSJD عملیاتی می‌شود:

تقویت همکاری راه آهن ایران با همکاران ریلی بین‌الملل

در قالب برگزاری یازدهمین کنفرانس بین‌المللی دو روزه بار OSJD، همکاری با حوزه‌های ریلی شرق اروپا، قفقاز، روسیه و کشورهای آسیای میانه تا مرز چین تقویت و توسعه خواهد یافت.


به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، روز سه شنبه (۱۰ مهرماه) راه‌آهن ایران، در تهران میزبان یازدهمین کنفرانس بین‌المللی دو روزه بار OSJD است تا علاوه بر همکاری با حوزه اروپای غربی، قابلیت همکاری با حوزه‌های ریلی شرق اروپا، قفقاز، روسیه و کشورهای آسیای میانه تا مرز چین را پیگیری و عملیاتی کند.
بر اساس این گزارش، در این اجلاس دو روزه اعضای این سازمان از جمله نمایندگان کشورهای چین، روسیه و کشورهای اروپای شرقی حضور دارند و مقرر است تا توسعه حمل‌ونقل ریلی باری و مسافری، ایجاد فضای واحد حمل‌ونقلی ریلی در منطقه وسیع اروپا و آسیا و بالا بردن توان رقابتی راه آهن‌های کشورهای عضو و افزایش حجم نقل و انتقال در خطوط ریلی بین قاره‌ای و نیز کمک به توسعه فنی و همکاری‌های علمی- فنی در حوزه حمل و نقل ریلی به تبادل نظر گذاشته شود.
گفتنی است راه‌‌آهن ایران در آغاز فعالیت‌های بین‌المللی‌ ریلی کشور با حوزه اروپای غربی در ارتباط بود و از این رو به عضویت سازمان‌های مهمی مانند UIC و OTIF درآمد ودر ادامه، زمینه همکاری‌های خود را با کشور‌های آسیای میانه و چین افزایش داد. نخستین قدم در این زمینه، پس از افتتاح خط ریلی در مرز سرخس درسال ۱۳۷۵ صورت گرفت و اتصال ریلی ایران با کشورهای آسیای میانه (از طریق ترکمنستان)، وارد فصل جدیدی شد.
بر این اساس پس از برقراری خطوط ریلی در این منطقه، مقررات حوزه بلوک شرق نیز مورد توجه شرکت راه‌آهن قرار گرفت و ایران به عضویت نهاد‌های مربوط به OSJD درآمد تا قابلیت فعالیت در این حوزه ریلی را نیز داشته باشد و این عضویت می توانست بستر حقوقی لازم را برای این مبادلات، فراهم کند .

شایان ذکر است که سازمان همکاری راه‌آهن‌ها (OSJD) یکی از سازمان‌های مهم بین‌المللی فعال در عرصه حمل و نقل ریلی است که از منطقه شرق اروپا، قفقاز، روسیه و کشورهای آسیای میانه تا مرز چین را دربر می گیرد. با توجه به حجم فعالیت‌های این سازمان و تعدد توافقنامه‌ها و قراردادهای موجود در این منطقه، میتوان گفت OSJD به نوعی سازمانی است که اعضای آن مقررات حمل بار و مسافر و مبادله واگن را در چارچوب OSJD انجام می‌دهد و این مقررات با مقررات کنوانسیون COTIF همسانی دارد. این سازمان در تاریخ ۲۸ ژوئن ۱۹۵۶ در جریان اجلاس وزرای حمل و نقل در شهر صوفیای بلغارستان تاسیس شد. فعالیت‌های این سازمان در جهت توسعه حمل و نقل بین‌المللی ریلی بین کشورهای اروپایی و آسیایی، تکمیل و به روزرسانی مقررات بین‌المللی حقوقی، افزایش توان رقابتی حمل و نقل‌ریلی و برآورده ساختن نیازهای کشورهای عضو در حمل و نقل بار و مسافر در محدوده دو قاره اروپا و آسیا است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=10045

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.