• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
0

آخرین جزئیات تعهد مالی آذربایجان در خط آهن رشت-آستارا/قرارگاه خاتم پیمانکار پروژه شد

  • کد خبر : 26053
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹
آخرین جزئیات تعهد مالی آذربایجان در خط آهن رشت-آستارا/قرارگاه خاتم پیمانکار پروژه شد
معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها با بیان اینکه تملک اراضی راه آهن رشت-آستارا آغاز شد، گفت: در حال تکمیل شکل قرارداد با قرارگاه خاتم به عنوان پیمانکار پروژه هستیم.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از فارس، عباس خطیبی درباره آخرین جزئیات خط آهن رشت- آستارا توضیح داد: عملیات اجرایی در بخش‌های کوچکی از پروژه رشت- آستارا آغاز شده است.

*آغاز تملک اراضی در مسیر خط آهن رشت-آستارا

وی با اشاره به لزوم تملک اراضی در مسیر این خط آهن گفت: تملک اراضی برای این پروژه ریلی پیش از سال جدید آغاز شد و امسال نیز منابعی برای تملک اراضی در خط آهن رشت- آستارا اختصاص داده‌ایم.

* قرارگاه خاتم راه آهن رشت-آستارا را می سازد

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها با تاکید بر اینکه برای تامین منابع مالی در حال پیگیری هستیم، افزود:‌ قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا طبق تفاهم نامه ساخت این خط ریلی را بر عهده می‌گیرد که در حال تکمیل شکل قراردادی برای آن هستیم.

* آخرین جزئیات کمک مالی آذربایجان به خط آهن رشت-آستارا

خطیبی درباره سرنوشت کمک مالی که قرار بود کشور آذربایجان بابت تکمیل راه آهن رشت – آستارا و اتصال آن به آستارای آذربایجان پرداخت کند، گفت:‌ رقمی که قرار بود کشور آذربایجان بابت تکمیل خط آهن رشت- آستارا و اتصال آن به آستارای آذربایجان اختصاص یابد فعلا تحت شعاع شیوع کرونا قرار گرفته و عملا سفر مسئولان دو کشور برای ایجاد ساز و کارها و برگزاری جلسات هماهنگی را به تعویق انداخته است.

وی اضافه کرد: با این حال تلاش می‌کنیم پس از کاهش شیوع کرونا این موضوع را در سطح کارشناسی و مدیریتی دنبال کنیم.

* تکمیل رشت-آستارا حدود ۷هزار میلیارد تومان می خواهد

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها درباره محاسبه کل هزینه اجرای این پروژه ریلی بیان کرد: کل هزینه اجرای پروژه با نرخ‌های امروز حدود ۷ هزار میلیارد تومان شود.

خطیبی تاکید کرد: ما تلاش می‌کنیم تا پروژه‌های ریلی در سال جهش تولید به سرعت افتتاح و تکمیل شود و مراکز استانی بیشتری به شبکه ریلی متصل شوند.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها اظهار کرد: اتصال بندر به ریل یا تکمیل کریدورهای ترانزیتی ریلی یا اتصال مراکز استان به شبکه ریلی از اهداف عمده ای است که در ساخت و تکمیل خطوط ریلی دنبال می شود.

به گزارش فارس طبق تفاهم نامه ای که پیش از این به امضا رسیده بود مقرر شد جمهوری آذربایجان کمک ۵۰۰ میلیون دلاری در تکمیل خط آهن رشت-آستارا-آستارای آذربایجان داشته باشد.

بنابراین گزارش روز یکم اردیبهشت امسال بود که رئیس جمهور کشورمان در تماس تلفنی با الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان بر فراهم کردن زمینه توسعه همکاری ها تاکید و ابراز امیدواری کرد ساخت راه آهن رشت-آستارا به خوبی پیش برود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=26053

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.