• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
7

آخرین گام برای تکمیل خط ریلی تهران – ورامین برداشته شد

  • کد خبر : 30233
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
آخرین گام برای تکمیل خط ریلی تهران – ورامین برداشته شد
فرماندار ورامین گفت: با تعیین تکلیف سه معارض باقی‌مانده در اجرای خط ریلی قطار شهری ورامین - قرچک - تهران، آخرین گام‌ها برای فعال شدن دوباره این طرح در حوزه شهرستان برداشته شد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از فصل تجارت، حسین کاغذلو روز پنجشنبه در جریان بازدید مسوولان شرکت راه‌آهن استان تهران از اجرای پروژه‌های تقاطع‌ غیرهمسطح معابر اصلی ورامین با راه‌آهن سراسری تهران – مشهد و حومه‌ای ورامین – تهران، اظهار کرد: راه‌آهن سراسری تهران – مشهد و قطار حومه‌ای در عبور از شهر ورامین، چندین مسیر اصلی را قطع می‌کند که در گذشته، در هر نقطه از این تقاطع‌ها، یک ایستگاه سوزن‌بانی مستقر شده بود.
وی افزود: برای اجرای خط چهارم قطار حومه‌ای لازم است تا این تقاطع‌ها برچیده و به صورت زیرگذر یا روگذر، تقاطع غیرهمسطح ایجاد شود تا عبور خودروها، از روی ریل و ایستگاه سوزن‌بانی انجام نشود.
وی اظهار کرد: طی ‌سال‌های گذشته دولت با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان، دو طرح مهم زیرگذر ۱۵ خرداد و پل روگذر امام رضا را اجرا کرد تا با تکمیل آن، مسیر اصلی شهرستان ورامین در عبور از راه‌آهن ایمن شود.
وی تصریح کرد: یکی دیگر از این تقاطع‌ها، مربوط به منطقه موسوم به باغ صالح ورامین است که به دلیل عرض و ارتفاع اندک زیرگذر احداث شده در سال‌های دور گذشته، تعریض آن به یکی از مطالبه‌های مردم و مسوولان شهرستان ورامین تبدیل شده بود.
کاغذلو افزود: مهرسال گذشته، اجرای زیرگذر راه‌آهن سراسری در منطقه باغ صالح ورامین، با دهانه هشت متری و ارتفاع ۵٫۵ متری برای نخستین‌بار در تاریخ راه‌آهن جمهوری اسلامی زیر خط گرم اجرا و با کاری جهادی طی ۴۸ ساعت به اتمام رسید.
وی تصریح کرد: اجرای این عملیات با اخذ مجوز مسدودی یکی از خطوط اصلی راه‌آهن سراسری تهران – مشهد در حالی انجام شد که در هر ۲۴ ساعت ۱۸۰ رام قطار به صورت رفت و برگشت در سه مسیر تهران – مشهد، تهران – شمال و تهران – ورامین – گرمسار از حاشیه کارگاه عملیات زیرگذر عبور می‌کرد.
فرماندار ورامین گفت: پس از سفر معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه به شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران و بازدید وی از ابنیه، معارضان و مشکلات پیش‌روی اجرای این پروژه، اعتباری ۲۷۰ میلیارد تومانی برای تکمیل این پروژه در نظر گرفته شد که در بازدید امروز مسوولان راه‌آهن آخرین مراحل رفع معارضان در حوزه شهرستان ورامین نهایی شد.
وی افزود: یکی از تقاطع‌های مهم راه‌آهن در حوزه ورامین مربوط به مسیر شهرک مدرس به روستاهای علی‌آباد و باغخواص است که در سال‌های گذشته، شرکت راه‌آهن برای رفع مشکل تردد، زیرگذری را احداث کرده بود که بهره‌برداری از آن به دلیل برخی از مشکلات ایجاد شده در تردد حوزه شهری، با تأخیر مواجه شده بود.
کاغذلو اظهار کرد: در بازدید امروز نحوه تردد خودروهای عبوری از این زیرگذر به تصویب رسید و به زودی با اجرای مسیرهای دسترسی، بهره‌برداری از آن آغاز می‌شود.
وی بیان کرد: در حال حاضر شرکت راه‌آهن در مسیر ورامین به روستای احمدآباد در حال احداث پل روگذری است که اجرای این پروژه به دلیل وجود برخی از معارضان و مالکان اراضی محل اجرای پروژه، با تأخیر مواجه شده بود که در بررسی‌های میدانی و استفاده از نظرهای کارشناسان، معارضان اجرای این پروژه نیز برطرف و به زودی عملیان نصب عرشه‌های پل آغاز می‌شود.
وی اظهار کرد: به منظور سهولت تردد خودروها به سمت مناطق روستایی جنوب راه‌آهن، مسیر دسترسی جدیدی ایجاد می‌شود تا در مدت اجرای این طرح، تردد خودروها بدون مشکل انجام شود.
وی افزود: اجرای خط چهارم قطار حومه‌ای تهران- ورامین در محدوده ایستگاه راه‌آهن ورامین به عقب‌نشینی دیوار حائل ریل و جاده موسوم به آرامستان «حسین رضا» نیاز دارد که این مشکل نیز با همراهی مدیریت شهری ورامین تعیین تکلیف و با انجام آن، مشکل اجرای خط چهارم نیز برطرف شد.
فرماندار ورامین اضافه کرد: با رفع این سه مشکل در حوزه شهر ورامین که با پیگیری‌های متعدد و برگزاری جلسات کارشناسی با مسوولان شرکت راه‌آهن انجام شد، محدوده شهر ورامین برای اجرای خط چهارم قطار حومه‌ای آماده است و مشکل تردد مردم به شهر تهران با وسیله‌ای امن و ارزان رفع می‌شود.
اجرای قطار حومه‌ای تهران- قرچک- ورامین – پیشوا از مصوبات دولت نهم بود که به همت دولت تدبیر و امید عملیاتی شد و با راه‌اندازی فاز نخستن این طرح، مردم جنوب شرق تهران با قطار به تهران عزیمت می‌کنند.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=30233

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.