• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

آغاز احداث راه‌آهن در استان از ابتدای سال 98

  • کد خبر : 12957
  • ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹
آغاز احداث راه‌آهن در استان از ابتدای سال 98

0 (0) خبر خوش معاون وزیر راه برای مردم چهارمحال و بختیاری؛ آغاز احداث راه‌آهن در استان از ابتدای سال 98 معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه اتصال چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی در سال 98 است، گفت: احداث راه‌آهن اصفهان- شهرکرد به خوزستان که […]

0
(0)

خبر خوش معاون وزیر راه برای مردم چهارمحال و بختیاری؛
آغاز احداث راه‌آهن در استان از ابتدای سال 98
معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه اتصال چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی در سال 98 است، گفت: احداث راه‌آهن اصفهان- شهرکرد به خوزستان که بنادر جنوبی را به مرکز کشور وصل می‌کند، از طرح‌های بسیار مهم در حوزه حمل و نقل کشور است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، خیرالله خادمی صبح امروز در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه وزارت راه وشهرسازی در بحث اعتبارات درآمدی ندارد و تمامی اعتبارات جهت اجرای پروژه‌ها از سوی دولت پرداخت می‌شود، گفت: در بحث زیرساخت‌های حمل و نقل از جمله آزادراه‌ها، راه‌های شهری، روستایی و راه‌آهن مطالبات بسیاری وجود دارد و این مطالبات در طول سال‌ها انباشت شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: علیرغم مشکلات اقتصادی موجود در کشور اقدامات بزرگی در توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل صورت گرفته است و هم‌اکنون در کشور 3 هزار و 200 کیلومتر مسیر ریلی در کشور احداث شده است و تا پایان سال حدود 970 کیلومتر دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از اجرای پروژه‌های بزرگ در بحث احداث آزادراه‌ها در کشور خبر داد و اظهار کرد: در ماه‌های اخیر مناقصه‌های بزرگی برای احداث بزرگراه‌ها توسط وزارت راه و شهرسازی برگزار شده است و همچنین برنامه‌های برای احداث جاده‌های روستایی نیز وجود دارد.

از سال آتی سه استان دیگر از جمله چهارمحال و بختیاری در اولویت احداث راه‌آهن قرار می‌گیرند

خادمی با بیان اینکه 5 مرکز ریلی در کشور طراحی شده بود، افزود: از این تعداد سه مرکز ریلی به بهره‌برداری رسیده است و 2 مرکز ریلی دیگر تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و از سال آتی سه استان دیگر از جمله چهارمحال و بختیاری در اولویت احداث راه‌آهن قرار می‌گیرند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در خصوص راه‌آهن شهرکرد-اصفهان به اهواز و گلایه‌مندی در خصوص دیده نشدن مرکز چهارمحال و بختیاری در این پروژه، توضیح داد: در تلاش هستیم تا قبل از آغاز این پروژه یک ایستگاه راه‌آهن در نزدیکی مرکز این استان احداث کنیم و مسیر قبلی این پروژه نیز تغییر پیدا کند.

افزایش اعتبارات سه استان در حوزه راه

وی با اشاره به اینکه اعتبارات سه استان از جمله چهارمحال و بختیاری در حوزه راه افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: در بحث احداث راه‌آهن در این استان دو طرح وجود دارد، طرح اول اتصال مرکز استان به شبکه ریلی کشور و اتصال استان اصفهان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان به شبکه ریلی که طرح دوم هم‌چنان در دست بررسی است.

خادمی اضافه کرد: در طرح دوم حدود 25 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که باتوجه بع رقم بالای اجرای پروژه نیازمند تأمین اعتبار هستیم و اگر اتصال شبکه ریلی از طریق اجرای پروژه راه‌آهن اصفهان- شهرکرد به خوزستان صورت گیرد، باتوجه به اینکه این مسیر ترانزیتی است، باعث اشتغال‌زایی می‌شود.

اتصال چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی در سال 98 است

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه اتصال چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی در سال 98 است، اظهار داشت: احداث راه‌آهن اصفهان- شهرکرد به خوزستان که بنادر جنوبی را به مرکز کشور وصل می‌کند، از طرح‌های بسیار مهم است که در حال حاضر به دنبال جذب چندین سرمایه‌گذار برای اجرای آن هستیم.

وی در رابطه با نحوه توزیع قیر برای پروژه‌های عمرانی، بیان کرد: اگر استان‌ها بتوانند با اعتبارات استانی زیرسازی راه‌ها را انجام دهند، آمادگی اختصاص قیر برای آسفالت به هر میزان را داریم و اگر مدیران استانی از این ظرفیت استفاده نکنند، قطعا متضرر می‌شوند.

خادمی ادامه داد: جهت تأمین هزینه‌های احداث پروژه‌های راه؛ تنها می‌توان از اسناد خزانه استفاده کرد و باید پیمانکاران و مردم جهت تملک اراضی توجیه شوند که اسناد خزانه با سود 15 درصد است و مانند چک عمل می‌کند و همچنین می‌توان با استفاده از ظرفیت اسناد خرانه 30 درصد هزینه را با پول نقد و مابقی را به صورت اسناد خزانه واگذار کرد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بیان کرد: طراحی آزادراه لردگان به ایذه در اولویت قرار گرفته است و باتوجه به هزینه بالای احداث این آزاد‌راه در چهارمحال و بختیاری باتوجه به کوهستانی بودن، نیازمند ورود یک سرمایه‌گذار در این بخش باشیم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=12957

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.