• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

آغاز حرکت قطار کانتینری از چین به ایران با عبور از قزاقستان و ترکمنستان

  • کد خبر : 2242
  • ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵

0 (0) آغاز حرکت قطار کانتینری از چین به ایران با عبور از قزاقستان و ترکمنستان دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه ترکمنستان، با صدور بیانیه مطبوعاتی از آغاز حرکت قطار کانتینری از چین به ایران با عبور از قزاقستان و ترکمنستان به ابتکار طرف ترکمنی خبر داد. این قطار به ابتکار طرف ترکمنی برای اجرای […]

0
(0)

آغاز حرکت قطار کانتینری از چین به ایران با عبور از قزاقستان و ترکمنستان

دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه ترکمنستان، با صدور بیانیه مطبوعاتی از آغاز حرکت قطار کانتینری از چین به ایران با عبور از قزاقستان و ترکمنستان به ابتکار طرف ترکمنی خبر داد.

این قطار به ابتکار طرف ترکمنی برای اجرای سیاست خارجی عشق‌آباد، برای تقویت و گسترش همکاری‌های چند جانبه در زمینه حمل و نقل و ترانزیت و اجرای عملی مقررات قطعنامه هفته پیش سازمان ملل به ابتکار ترکمنستان تحت عنوان “تقویت ارتباط بین تمام وسائل حمل و نقل جهت دستیابی به اهداف توسعه پایدار”، راه‌اندازی شده‌ است.

وزارت خارجه ترکمنستان همچنین در این زمینه بر اهمیت راه اندازی راه آهن بین المللی قزاقستان – ترکمنستان – ایران نیز تأکید کرده‌ است که پروژه‌های حمل و نقل ریلی مسیر راه آهن چین – قزاقستان – ترکمنستان – ایران، به دالان و کریدور منظمی تبدیل می‌شود.

از تاریخ 29 دسامبر سال 2017 میلادی قطاری از شهر «چانشا» مرکز ایالت «هونان» چین راه افتاده و از طریق خط ریلی آلتین کوی – بولاشاک قزاقستان و خط آهن ترکمنستان به مقصد تهران در حرکت است.

طول مسیر چانشا – تهران از طریق خاک قزاقستان و ترکمنستان بیش از ده هزار و 297 کیلومتر است و این قطار آزمایشی قرار است ظرف 14 روز به مقصد برسد که کوتاه ترین مسیر در مقایسه با حمل و نقل دریایی از نظر زمانی به شمار می‌رود.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=2242

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.