• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

آلمان طرح ساخت دیوارهای ضد ترور در اماکن عمومی را در دستور کار قرار می‌دهد

  • کد خبر : 29912
  • ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
آلمان طرح ساخت دیوارهای ضد ترور در اماکن عمومی را در دستور کار قرار می‌دهد
وزارت کشور آلمان پروژه‌ای را در دستور کار قرار داده که در آن ساخت دیوارهای محافظت کننده در برابر انفجارهای حاصل از اقدامات تروریستی در ایستگاه‌های راه آهن و اماکن عمومی را مد نظر دارد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از هفته نامه “اشپیگل”، دولت فدرال آلمان به منظور حمایت از تاسیسات و مردم در برابر حملات تروریستی انفجاری تدابیری را در دستور کار قرار داده است.

دفتر فدرال حمایت از مردم و کمک به بلایا در آلمان (BBK) در حال بررسی نصب دیوارهای حمایتی علیه این گونه انفجارها در ایستگاه های قطار و ساختمان های عمومی است. این دیوارها می توانند از مردم در برابر صدمات ناشی از امواج فشار، گرمای شدید و یا ترکش های حاصل از یک انفجار حمایت کنند.

این نهاد آلمانی می خواهد ابتدا این مسئله را مورد ارزیابی قرار دهد که مردم از طریق این دیوارها تا چه اندازه احساس امنیت و یا محدودیت می کنند.

این فناوری حفاظتی مبتنی بر تکنولوژی نظامی است. اخیرا برخی بررسی های دفتر فدرال حمایت از مردم و کمک به بلایا در آلمان با انتقادهایی مواجه شده است و حالا این نهاد آلمانی می خواهد این مسئله را مورد ارزیابی قرار دهد که آیا چنین موانع و دیوارهایی باعث افزایش احساس امنیت شهروندان می شود.

بر این اساس قرار است یک نظرسنجی در بین شهروندان انجام شود مبنی بر اینکه تا چه اندازه برای آن ها این مسئله اهمیت دارد که آزادی تردد و دید وسیع آن ها از طریق این دیوارهای حفاظتی محدود شود. یک سخنگوی وزارت کشور آلمان در این باره اعلام کرده که این نظرسنجی با هدف میزان پذیرش و استقبال مردم از این گونه اقدامات حفاظتی انجام می شود.

 

این نظرسنجی بخشی از یک پروژه تحقیقاتی است که توسط وزارت اقتصاد و با حمایت صنعت تسلیحات آلمان انجام می شود. هدف این برنامه حمایت از شرکت ها در توسعه فن آوری های امنیت مدنی است.

وزارت کشور آلمان که (BBK) زیر مجموعه آن است در ماه می سال ۲۰۱۸ برای انجام این طرح ابراز تمایل کرد.

در آن زمان این نهاد زیر مجموعه وزارت کشور آلمان این طرح دیوارهای حمایتی را برای مناطق عملیاتی دیگر از جمله سفارتخانه ها و دیگر املاک آلمان در کشورهایی با وضعیت امنیتی ناپایدار از جمله در افغانستان و عراق پیشنهاد داده بود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=29912

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.