• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

آماده‌باش نیرو‌ها و ماشین‌آلات راه‌آهن در نقاط برف‌گیر

  • کد خبر : 3299
  • ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۲
آماده‌باش نیرو‌ها و ماشین‌آلات راه‌آهن در نقاط برف‌گیر

0 (0) قطار‌های نجات نیز همراه با جرثقیل برای ریل‌گذاری و کوبلاژ در زمان وقوع احتمالی سیل‌بردگی، ماشین‌آلات برف‌روب برای جلوگیری از تاثیر گذاشتن کولاک بر روی ترانشه‌ها و ابنیه فنی، تامین وسایل و ادوات مخصوص برای کارگران آموزش‌دیده، جانمایی و چیدمان ماشین‌آلاتی مانند بلدوزر و لودر در مناطق برف‌گیر با هماهنگی مدیران کل مناطق، […]

0
(0)

قطار‌های نجات نیز همراه با جرثقیل برای ریل‌گذاری و کوبلاژ در زمان وقوع احتمالی سیل‌بردگی، ماشین‌آلات برف‌روب برای جلوگیری از تاثیر گذاشتن کولاک بر روی ترانشه‌ها و ابنیه فنی، تامین وسایل و ادوات مخصوص برای کارگران آموزش‌دیده، جانمایی و چیدمان ماشین‌آلاتی مانند بلدوزر و لودر در مناطق برف‌گیر با هماهنگی مدیران کل مناطق، در آمادگی به سر می‌برند.
آماده‌باش نیرو‌ها و ماشین‌آلات راه‌آهن در نقاط برف‌گیر
تین‌نیوز |

با پیش‌بینی بارش احتمالی برف و باران و کولاک در روزهای آتی و طبق تجربه شرایط سخت بارش برف در ماه گذشته به‌دلیل بسته شدن جاده‌های اصلی کشور، شرکت راه‌آهن اعلام کرده است که برای رویارویی با شرایط پیش رو از آمادگی کامل برخوردار است.

به گزارش تین‌نیوز، معاون مسافری راه‌آهن از تشکیل ستاد هماهنگی راه‌آهن و مرور هشدار هواشناسی خبر داد و اعلام کرد: کنترل وضعیت خطوط راه‌آهن در هر لحظه و هر ساعت در حال انجام است و ماشین‌آلات مختلف در نقاط شناسایی شده جانمایی شده‌اند.

میرحسن موسوی ضمن اشاره به تجربه موفق راه‌آهن در بارش قبلی، از تشکیل ستاد هماهنگی راه‌آهن خبر داد و گفت: این جلسه به ریاست احمد خدایی، قائم‌مقام مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و حضور اعضای هیات مدیره و معاونان در شرکت برگزار شد که مدیران مناطق نیز از طریق ویدئو کنفرانس در جلسه شرکت داشتند.

وی افزود: در ابتدای جلسه هشدار هواشناسی یک‌بار مرور شد و مناطقی که احتمال یخ‌زدگی سوزن و بارش برف سنگین وجود دارد به‌علاوه وضعیت ماشین‌آلات مشخص شدند و در ادامه یک گزارش از وضعیت کلی مناطق در اختیار ما قرار گرفت.

معاون مسافری راه‌آهن با بیان اینکه کنترل وضعیت خطوط هر لحظه و هر ساعت در حال انجام است ادامه داد: برای هریک از مناطق کشیک ارشد مشخص شده است تا آمادگی لازم برای اتخاذ تصمیم مناسب در زمان وقوع هرگونه اتفاق احتمالی وجود داشته باشد.

موسوی درخصوص آمادگی ماشین‌آلات برف‌روب در این شرایط نیز بیان داشت: قطار‌های نجات همراه با جرثقیل برای ریل‌گذاری و کوبلاژ در زمان وقوع احتمالی سیل‌بردگی، ماشین‌آلات برف‌روب برای جلوگیری از تاثیر گذاشتن کولاک بر روی ترانشه‌ها و ابنیه فنی، تامین وسایل و ادوات مخصوص برای کارگران آموزش‌دیده، جانمایی و چیدمان ماشین‌آلاتی مانند بلدوزر و لودر در مناطق برف‌گیر با هماهنگی مدیران کل مناطق انجام شده در آمادگی به سر می‌برند.

وی با توجه به تهیه گزارش کاملی از تمهیدات و تجهیزات راه‌آهن خاطرنشان کرد: لذا با در نظر گرفتن تمام اقدامات انجام شده، آگاهی از میزان تجهیزات و امکانات در زمان وقوع احتمالی سیل و بارش شدید برف برای اتخاذ تصمیمات در لحظه حاصل شده است.

معاون شرکت راه‌آهن گفت: تا این لحظه هیچگونه تغییری در برنامه حرکت قطارها صورت نگرفته و تردد‌ها به روال عادی در حال انجام است.

لازم به ذکر است که سازمان هواشناسی برای تردد در محورهای مواصلاتی در روزهای آتی هشدار داده و این هشدار حاکی از بارش برف و وزش باد شدید در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، اردبیل، نیمه شمالی و شرقی زنجان، ارتفاعات سمنان، شرق و شمال لرستان و شمال چهارمحال و بختیاری و بارش باران و برف در دامنه های البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران، بارش باران و برف و آب‌گرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در کرمانشاه، مرکز و جنوب لرستان، شمال و شرق خوزستان، ایلام و بارش باران و در ارتفاعات برف در گیلان و مازندران از روز گذشته تا اواسط هفته آینده است.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=3299

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.