• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

آماده‌سازی ایستگاه راه‌آهن یزد برای رویداد یزد ۲۰۱۹ / بهسازی ایستگاه یزد به منظور اجرای TOD

  • کد خبر : 5527
  • ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۸
آماده‌سازی ایستگاه راه‌آهن یزد برای رویداد یزد ۲۰۱۹ / بهسازی ایستگاه یزد به منظور اجرای TOD

0 (0) آماده‌سازی ایستگاه راه‌آهن یزد برای رویداد یزد ۲۰۱۹ مدیرکل راه‌آهن یزد با اشاره به برگزاری رویداد یزد ۲۰۱۹ گفت: در حال آماده‌سازی ایستگاه راه‌آهن یزد برای میزبانی از میهمانان و کارشناسان بین‌المللی حوزه ریل هستیم. سید مصطفی داوودی، مدیرکل راه‌آهن یزد در توضیح برنامه های عمرانی این اداره کل در سال ۹۷ گفت: […]

0
(0)

آماده‌سازی ایستگاه راه‌آهن یزد برای رویداد یزد ۲۰۱۹

مدیرکل راه‌آهن یزد با اشاره به برگزاری رویداد یزد ۲۰۱۹ گفت: در حال آماده‌سازی ایستگاه راه‌آهن یزد برای میزبانی از میهمانان و کارشناسان بین‌المللی حوزه ریل هستیم.

سید مصطفی داوودی، مدیرکل راه‌آهن یزد در توضیح برنامه های عمرانی این اداره کل در سال ۹۷ گفت: مهم‌ترین برنامه عمرانی راه‌آهن یزد در سال ۹۷ تکمیل خط دوم راه‌آهن بافق-زرین‌شهر در محدوده استان یزد است.

وی ادامه داد: برای تکمیل این خط که بالغ بر ۲۰۰ کیلومتر طول دارد، حدود ۵ هزار و ۶۰۰میلیارد ریال براورد اعتبار انجام شده است. تا کنون ۳ هزار و ۵۰۰میلیارد ریال در این پروژه هزینه شده، بنابراین امیدواریم بتوانیم عمده کار این خط را در سال ۹۷ به اتمام رسانده و در سال ۹۸ از آن بهره‌برداری کامل کنیم.

داوودی از مسقف کردن سکوهای ۱ و ۲ ایستگاه راه آهن یزد به عنوان پرو›ه عمرانی دیگر این اداره کل یاد کرد و گفت: در این پروژه حدود ۱۳ هزار متر مربع سقف احداث خواهد شد. هزینه این طرح در حدود ۶۰ میلیارد ریال برآورد شده و اکنون پیشرفت فیزیکی آن نزدیک به۸۰ درصد است. امیدواریم این پروژه را تا پایان تابستان به اتمام برسانیم.

وی همچنین از احداث موتورخانه‌های گرمایشی ایستگاه‌های اردکان و میبد، بهسازی نمازخانه ایستگاه نایین، و بهسازی ایستگاه راه‌آهن بافق به عنوان باقی پروژه‌های عمرانی راه‌آهن یزد در سال ۹۷ نام برد.

بهسازی ایستگاه یزد به منظور اجرای TOD

مدیرکل راه‌آهن یزد، با اشاره به پیش‌بینی طرح TOD در ایستگاه شهر یزد گفت: یکی از اقداماتی که به این منظور در دست پیگیری قرار دارد، بهسازی ایستگاه راه‌آهن شهر یزد است.

وی ادامه داد: ایستگاه یزد یکی از ایستگاه‌های مهم کشور است. در شبانه روز حدود ۳۰ رام قطار مسافری در محدوده استان یزد تردد می‌کنند و حدود ۱۵ هزار مسافر توسط راه‌آهن جابجا می‌شوند که ۳۰۰۰ نفر از آن‌ها مبدا یا مقصدشان یزد است. به همین دلیل این ایستگاه که به عنوان میراث ملی نیز ثب شده و معماری بسیار زیبایی نیز دارد، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

داوودی هزینه بهسازی کامل ایستگاه یزد را ۵۰ میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: امسال ۲۰ میلیارد ریال در فاز اول این پروژه هزینه خواهد شد.

مدیرکل راه‌آهن یزد سپس به تشریح طرح TOD پرداخت و گفت: بحث TOD فقط مربوط به راه‌آهن نیست، بلکه در این طرح شهرسازی بر مبنای ریل در دستور کار قرار دارد. بنابراین کل شهر از استاندار و نمایندگان گرفته تا خود مردم باید در این حوزه فعال شوند. اقدامات در شهر باید به گونه‌ای باشد که مردم به استفاده از راه‌آهن ترغیب شوند.

داوودی افزود: در استان یزد طرح جامع و طرح تفصیلی ایستگاه راه آهن یزد به مشاور واگذار شده است و امیدواریم مشاور در ۶ ماهه اول امسال نظرات خود را اعلام کند. بعد از تصویب این طرح در شرکت راه‌آهن اقدامات عمرانی ما با طرح هماهنگ می‌شود. بنابراین در سال ۹۷ مطالعات انجام شده و در سال ۹۸ عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

آماده کردن ایستگاه برای یزد ۲۰۱۹

مدیرکل راه‌آهن یزد د ر ادامه به رویداد یزد ۲۰۱۹ اشاره کرد و گفت: این رویداد با نام «ایستگاه بعدی» هر دو سال یکبار، توسط اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن در یکی از شهرهایی که ایستگاه راه‌آهن آن وجهه خاصی دارد، برگزار می شود. در این رویداد بسیاری از کارشناسان جهان حضور می‌یابند و مقالات، طرح‌ها و ایده‌هایی در رابطه با ایستگاه‌های آینده راه آهن مطرح می‌شوند.

وی افزود: آخرین رویداد «ایستگاه بعدی» در سال ۲۰۱۷ در شهر مادرید برگزار شده است. در این نشست راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، پیشنهاد داد با توجه به ثبت جهانی شهر یزد و ایستگاه راه‌آهن ویژه این شهر، رویداد بعدی در یزد برگزار شود که مورد پذیرش قرار گرفت.

داوودی درباره اقدامات راه آهن یزد برای استقبال از رویداد یزد ۲۰۱۹ گفت: در حال حاضر مشغول آماده‌سازی ایستگاه راهآهن یزد برای بازدید جهانی هستیم.

وی ادامه داد: قصد داریم فضای اداری را از ایستگاه راه‌آهن یزد خارج کنیم. به همین منظور مشغول احداث یک ساختمان اداری با ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه هستیم . اکنون طبقه همکف این ساختمان اجرا شده و دو طبقه بعدی باقی مانده است. امیدواریم طی سال آینده احداث این ساختمان تمام شود که مجموعه عملیاتی خود را از ایستگاه خارج و ایستگاه را آماده بازدید جهانی کنیم.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=5527

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.