• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

آماده اجرای ۸۱ پروژۀ مهم زیربنایی در کشور هستیم

  • کد خبر : 28458
  • ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۲
آماده اجرای ۸۱ پروژۀ مهم زیربنایی در کشور هستیم
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) گفت: سال جاری علی رغم مشکلات مالی دولت، اعلام آمادگی کردیم تا در سطح کشور، ساخت و اجرای 81 پروژۀ مهم و زیربنایی را برعهده گرفته و عملیاتی کنیم، لذا برای این امر منتظر تصمیم نهایی دولت هستیم.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از فارس ، سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) ظهر امروز در ادامه سفر یک روزۀ خود به قزوین، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژۀ راه قزوین-الموت-تنکابن یک پروژۀ مهم و استراتژیک در کشور محسوب می‌شود.

 

وی افزود: با تکمیل و افتتاح این پروژه بیش از ۱۷۰ کیلومتر مسیر دسترسی به شمال کشور کوتاه‌تر شده و صرفه‌جویی سالانه ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین را شاهد خواهیم بود.

 

محمد با بیان اینکه با توجه عدم تأمین منابع مالی پروژه شاهد کندی پیشرفت طرح هستیم، عنوان کرد: قرارگاه در ابتدای طرح مسؤولیت کار دو قطعه از این پروژه را برعهده داشت، اما پس از مدتی یک قطعه دیگر نیز به قرارگاه سازندگی سپرده شد.

 

این مسؤول تصریح کرد: فاز نخست پروژه، ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای تکمیل این فاز نیازمند ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

 

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بیان کرد: کل پروژه تا به این لحظه، ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای تکمیل و اتمام تمام قطعات آن نیازمند سه هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم؛ این در حالی است که در بودجه سال جاری فقط ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است.

 

این مسؤول گفت: در تلاش هستیم با کمک وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه از محل تهاتر دارایی و نفت روند ساخت پروژه را تسریع بخشیم.

 

محمد گفت: برای سال جاری علی رغم مشکلات مالی دولت، اعلام آمادگی کردیم تا در سطح کشور، ساخت و اجرای ۸۱ پروژۀ مهم و زیربنایی را برعهده گرفته و عملیاتی کنیم، لذا برای این امر منتظر تصمیم نهایی دولت هستیم.

 

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) افزود: اضافه شدن ۱۷۰۰ کیلومتر به شبکه ریلی کشور، اضافه شدن ۷۰۰ کیلومتر به شبکۀ آزادراهی کشور و اضافه شدن ۱ میلیارد مترمکعب ظرفیت ذخیره‌سازی آب، از دستاوردهای این ۸۱ پروژه است.

 

وی در پایان یادآور شد: میزان طلب قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) از دولت تا این لحظه در حدود ۴۲ هزار میلیارد تومان است.

 

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=28458

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.