• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

آماده به سیر شدن واگن‌های جدید رجا

  • کد خبر : 24312
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷
آماده به سیر شدن واگن‌های جدید رجا
به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، واگن‌های بازسازی و بهسازی شده شرکت حمل و نقل ریلی رجا از دیروز آماده سیر شد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از رجا؛ به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر و چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، واگن‌های بازسازی و بهسازی شده جدید شرکت حمل و نقل ریلی رجا به ارزش ۲۴۰ میلیارد ریال از روز گذشته آماده سیر شد.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا در حاشیه بازدید معاون ناوگان و مدیران راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از واگن‌های بازسازی شده و در حال بازسازی و بهسازی این شرکت از محل تبصره ۱۸ گفت: به حول و قوه الهی و با تلاش همکاران در شرکت نوین صنعت رجا بعد از بازسازی کامل، امروز شاهد آماده به سیر بودن تعداد ۶ دستگاه واگن مسافری نوین از نوع واگن‌های ۴ ستاره هستیم.
آقای محمد رجبی از خصوصیات این نوع واگن‌ها به افزایش سرعت سیر از ۱۲۰ کلیومتر به ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت اشاره کرد و افزود: این واگن‌های دارای کوپه‌های ۴ تخته همراه با سیستم صوتی و تصویری IPTV، تهویه مطبوع با قابلیت تنظیم درجه، سیستم احضار مهماندار، طراحی جدید در میز‌های پذیرایی داخل کوپه (میز یک نفره) و طراحی زیبا در کوپه‌ها است.
وی همچنین به آماده سازی یک دستگاه واگن دیگر بعد از بازسازی در شرکت واگن پارس و آماده به سیر بودن آن نیز گفت: تعداد ۵ سالن از این واگن‌های بازسازی شده ۳۲ نفره و ۲ سالن ۴۴ نفره است و ارزش ریالی این بازسازی‌ها بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال است.
مدیرعامل رجا افزود: در همین راستا تعداد ۳۸ دستگاه واگن پلور سبز بهسازی شده که ارزش ریالی این بهسازی نیز حدود ۳۸ میلیارد ریال است.
رجبی تغییر سیستم برق ۱۹ دستگاه واگن خودانرژی (گرمایش بخار) برای حذف واگن استیم و محدودیت سرعت ۱۲۰ کیلومتر با هزینه‌ای حدود ۷۶ میلیارد ریال را از دیگر اقدامات صورت گرفته در شرکت نوین صنعت رجا برشمرد و گفت: این واگن‌ها نیز با تغییرات انجام شده و افزایش سرعت به ۱۴۰ کیلومتر در ساعت آماده سیر در خطوط ریلی کشور است.
مدیرعامل رجا افزود: ان شاءالله با همکاری و برنامه‌ریزی همکاران در راه‌آهن این واگن‌ها برای جابه‌جایی هموطنان در شبکه ریلی کشور بزودی در سیر قرار خواهند گرفت.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=24312

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.