• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

آمادگي مجلس براي همراهي با دولت در بكارگيري TOD در حمل و نقل ريلي

  • کد خبر : 2614
  • ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴
آمادگي مجلس براي همراهي با دولت در بكارگيري TOD در حمل و نقل ريلي

0 (0) سخنگوي كميسيون عمران با تاكيد بر اينكه از روش TOD از جمله روشهاي موفق در توسعه و يكپارچگي حمل و نقل در كشورهاي پيشرفته است، گفت: مجلس از تمامي ظرفيت هاي خود براي كمك به دولت در اين زمينه استفاده مي كند. به گزارش روابط عمومي شركت راه آهن جمهوري اسلامي ايران ، […]

0
(0)

سخنگوي كميسيون عمران با تاكيد بر اينكه از روش TOD از جمله روشهاي موفق در توسعه و يكپارچگي حمل و نقل در كشورهاي پيشرفته است، گفت: مجلس از تمامي ظرفيت هاي خود براي كمك به دولت در اين زمينه استفاده مي كند.
به گزارش روابط عمومي شركت راه آهن جمهوري اسلامي ايران ، صديف بدري، نماينده مردم اردبيل، نمين، نير و سرعين، افزود : به نظر مي رسد رويكرد وزارت راه در استفاده از اين روش به خصوص در حمل و نقل ريلي، رويكردي مناسب است و اگر اين وزارت خانه موانع بكارگيري اين طرح را برطرف كند، مي توان گفت تنها راه تكميل پروژه هاي نيمه تمام و برون رفت از مشكلات ناوگان حمل و نقل بهره برداري از اين روش است.
وي اظهار داشت : اگر دولت براي اجراي اين روش لايحه اي به مجلس ارائه كند، حمتاً اين لايحه مورد توجه و حمايت نمايندگان قرار مي گيرد و كميسيون عمران مجلس از تمامي ظرفيت هاي خود براي كمك به دولت در اين زمينه استفاده مي كند.
سخنگوي كميسيون عمران مجلس با تاكيد بر اينكه كشورمان بايد به سوي روشهاي نوين و جديد حمل و نقل گام بردارد، تصريح كرد: اين روش بايد در تمام حوزه هاي حمل و نقل به ويژه حمل و نقل ريلي مورد توجه و بهره برداري قرار بگيرد.
بدري گفت: مطالعات نشان مي دهد كه از اين روش در تمام كشورهاي پيشرفته استفاده شده و تجربه موفقي محسوب مي شود.
نماينده مردم اردبيل، نمين، نير و سرعين، افزود: اين روش تا حد بسياري مي تواند بر كاهش بار ترافيكي در شهرها جاده ها ، كاهش تصادفات ، ايجاد ايمني و حفظ محيط زيست موثر باشد و تجربه كشورهاي پيشرفته تاييدي بر اين مدعاست.
وي در عين حال راه اندازي قطارها و خطوط حومه اي را در بكارگيري اين روش موثر خواند و اظهار داشت: در سالهاي اخير شاهد هستيم كه با افزايش مهاجرتها به شهرها يزرگ و كلان شهرها، مناطق و شهرهاي حومه اي و اقماري به وجود آمده اند كه مردم اين مناطق نياز مبرمي به ارتباط تنگاتنگ با شهرهاي بزرگ دارند و راه اندازي قطارهاي حومه اي نه تنها مي تواند به حل مشكلات ترافيكي آنان كمك كند بلكه تاثيرات بسيار زيادي بر شرايط محيط زيستي و كاهش آلودگي در كلان شهر ها دارد.
بدري ايمني و افزايش كميت سفرها را از جمله ديگر مزاياي راه اندازي قطارها و خطوط حومه اي عنوان كرد و خاطر نشان ساخت: بايد توجه داشت كه در برخي از ساعت هاي معين رفت و آمد افزايش زيادي دارد و استفاده از حمل و نقل ريلي مي تواند حجم زيادي از مسافران را در اين زمان جابجا كند.
سخنگوي كميسيون عمران خواستار همكاري شهرداري هاي شهرهاي بزرگ با راه آهن براي احداث ايستگاههاي خدمت راسان تي اودي در مناطق پرجمعيت شد و گفت: اگر بتوانيم كيفيت و كميت حمل و نقل عمومي ريلي را افزايش دهيم اين طرح مي تواند موجب سوق دادن مردم به استفاده از خدمات ريلي و كاهش مصرف اتومبيل هاي شخصي در كلان شهرها و اطراف آنها شود .

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=2614

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.