• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

آمادگی دانشگاه امیرکبیر برای همکاری با شرکت راه‌آهن

  • کد خبر : 23579
  • ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
آمادگی دانشگاه امیرکبیر برای همکاری با شرکت راه‌آهن
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه راه آهن یک حوزه زیربنایی در کشورها به شمار می‌رود، گفت: این دانشگاه آمادگی دارد با همکاری شرکت راه‌آهن در این حوزه جهش ایجاد کند.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیداحمد معتمدی در جلسه بازدید مدیرعامل راه آهن از برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: ما در دانشگاه صنعتی امیرکبیر آمادگی داریم تا با همکاری شرکت راه آهن جهشی را در این حوزه ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه راه آهن یک حوزه زیربنایی مهم در کشور به شمار می‌رود، افزود: ایجاد هرگونه اتفاقی در حوزه زیربنایی راه آهن به طور حتم در کل کشور اثرگذار خواهد بود.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه دانشگاه‌های امروز دنیا به عنوان دانشگاه‌های نسل ۳ و ۴ شناخته می‌شوند، تاکید کرد: دانشگاها در گذشته ابتدا تنها به حوزه آموزش، پس از آن به حوزه پژوهش و سپس به حوزه فناوری توجه کردند و اکنون دانشگاه‌های نسل چهارم به حوزه خدمت به جامعه فعالیت می‌کنند.

دکتر معتمدی عنوان کرد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر در برنامه راهبردی خود حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم را مورد توجه قرار داده تا پس از آن بتواند به نسل چهارم وارد شود.

وی اظهار کرد: برج فناوری این دانشگاه سه سال گذشته راه‌اندازی شد و اکنون ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان در این برج فعالیت می‌کنند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: این دانشگاه به شرکت‌های دانش‌بنیانی که در برج فناوری مستقر هستند، علاوه بر ارائه فضای فیزیکی به این شرکت‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذارهای ریسک‌پذیر نیز کمک می‌کند.

بر اساس این گزارش، در بازدید دکتر رسولی مدیرعامل شرکت راه آهن از برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر همکاری‌های مشترک میان این دانشگاه و شرکت راه آهن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دکتر رسولی در این جلسه گفت: قدمت راه آهن در ایران بیش از ۱۰۰ سال است، اما قدمت راه آهن سراسری کشور حدود ۸۰ سال است.

وی با بیان اینکه موضوع تحقیق و پژوهش در حوزه راه آهن بسیار پررنگ و اثرگذار است، گفت: از طریق تحقیق و توسعه می‌توانیم موانعی که موجب بهره‌وری پایین در این زمینه شده را ارتقا دهیم و از این امر برای استفاده بهتر از امکانات استفاده کنیم.

مدیرعامل راه آهن عنوان کرد: در سالی که تحریم‌ها تشدید شده و مشکلات اقتصادی رخ داده است، ما تا امروز ۴۵۶ دستگاه انواع واگن‌های باری و مسافری و غیره به ناوگاون راه‌آهن اضافه کردیم و تا پایان سال قرار است این تعداد افزایش یابد که تمامی این واگن‌ها در کارخانجات ایران تولید شدند و هیچ یک از این واگن‌ها از خارج وارد نشده‌اند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=23579

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.