• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

آمادگی 80 قطار فوق‌العاده برای بازگشت زائران اربعین حسینی

  • کد خبر : 11235
  • ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸
آمادگی 80 قطار فوق‌العاده برای بازگشت زائران اربعین حسینی

0 (0) آمادگی 80 قطار فوق‌العاده برای بازگشت زائران اربعین 12 هزار اتوبوس و ۸۰ قطار فوق العاده برای برگرداندن زائران اربعین حسینی آماده هستند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رضا نفیسی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری افزود: با توجه به اینکه بخش زیادی از زائران از […]

0
(0)

آمادگی 80 قطار فوق‌العاده برای بازگشت زائران اربعین

12 هزار اتوبوس و ۸۰ قطار فوق العاده برای برگرداندن زائران اربعین حسینی آماده هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رضا نفیسی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری افزود: با توجه به اینکه بخش زیادی از زائران از مرز مهران تردد می کنند حدود 80 درصد این ناوگان به مرز مهران اعزام شده است.
وی افزود: از ابتدای ماه صفر تاکنون دو میلیون و دویست هزار نفر از سه پایانه مرزی تردد داشته اند که 80 درصد آن خروجی و 20 درصد ورودی بوده اما طبق آخرین اطلاعات، سهم زائران ورودی در حال افزایش است بطوریکه هم اکنون 70 درصد زوار در حال بازگشت هستند و 30 درصد در حال خروج از کشور هستند.
مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به برنامه ریزی این سازمان و هماهنگی با سایر دستگاهها از جمله نیروی انتظامی و گمرک برای پذیرایی از موج بازگشت زائران حسینی گفت: با توجه به اینکه 45 درصد زائران از ناوگان عمومی برای سفر استفاده کرده اند سازمان راهداری، تدارک بازگشت همین تعداد را دارد و از همه پتانسیل ناوگان حمل و نقل عمومی و اتوبوس ها در این زمینه استفاده می کنیم.
همچنین  میرحسن موسوی معاون مسافری راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: امسال 736 رام قطار برای ایام اربعین حسینی پیش بینی شده که در مسیرهای تهران- کرمانشاه- مهران، تهران- خرمشهر و خرمشهر- شلمچه نسبت به جابجایی زائران اقدام می کنند.
وی افزود: برای دور برگشت سفرها، علاوه بر قطارهای برنامه ای مشهد – کرمانشاه و تهران- خرمشهر 20 رام قطار فوق العاده در مسیر خرمشهر- تهران و 60 رام قطار دیگر در مسیر مهران- کرمانشاه- تهران پیش بینی کرده ایم.
وی از جابجایی 24 ساعته زائران از مرز شلمچه تا خرمشهر بوسیله یک ریل باس بصورت رایگان خبر داد و افزود: برای بازگشت حتما باید بلیت قطار تهیه شده باشد که البته کسانی که با قطار به زیارت رفته اند اکثرا بلیت برگشت را نیز تهیه کرده اند اما اگر کسانی تمایل داشته باشند با قطار برگردند هم اکنون با توجه به وجود ظرفیت خالی در برخی قطارهای برگشت در مسیرهای جنوب و کرمانشاه به تهران، می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی راه آهن یا آژانس های فروش، بلیت بازگشت را تهیه کنند.
معاون مسافری راه آهن افزود: در صورت افزایش تقاضای بازگشت با قطار، پیش بینی کرده ایم که قطارهای فوق العاده بیشتری در این دو مسیر راه اندازی شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=11235

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.