• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

آمریکا نتوانست قطارچین-ایران را متوقف کند

  • کد خبر : 7804
  • ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷
آمریکا نتوانست قطارچین-ایران را متوقف کند

0 (0) آمریکا نتوانست قطارچین-ایران را متوقف کند قطار باری اوایل این هفته از چین راهی تهران شد که در شرایط کنونی بیانگر توسعه روابط اقتصادی پکن و تهران است. تین‌نیوز | قطار باری اوایل این هفته از چین راهی تهران شد که در شرایط کنونی بیانگر توسعه روابط اقتصادی پکن و تهران است. به گزارش […]

0
(0)

آمریکا نتوانست قطارچین-ایران را متوقف کند

قطار باری اوایل این هفته از چین راهی تهران شد که در شرایط کنونی بیانگر توسعه روابط اقتصادی پکن و تهران است.

آمریکا نتوانست قطارچین-ایران را متوقف کند

تین‌نیوز | قطار باری اوایل این هفته از چین راهی تهران شد که در شرایط کنونی بیانگر توسعه روابط اقتصادی پکن و تهران است.

به گزارش تین‌نیوز، سخنگوی وزارت خارجه چین دراین‌باره گفته است: هر تحولی که رخ دهد چین به مناسبات عادی و معمول تجاری با ایران ادامه خواهد داد.

گینگ شوانگ بیان داشته است: همکاری‌های چین با تهران در عرصه اقتصاد و تجارت بسیار شفاف است و هیچ معاهده بین‌المللی را نقض نمی‌کند و ادامه خواهد یافت. کشورهای دیگر نمی‌توانند به بهانه مسایل و قوانین داخلی خود به‌صورت یک‌جانبه به کشورهای دیگر فشار آورده و خواست خود را بر آن‌ها تحمیل کنند.

این قطار اوایل هفته جاری از ایستگاه قطار چانگشا با 50 کانتینر بار حرکت کرد و پیش‌بینی می‌شود تا دو هفته دیگر به تهران برسد.

زمان سفر این قطار باری 16 روزبه طول می‌انجامد که به‌مراتب از حمل بار با کشتی به ایران که دست‌کم 35‌روز زمان می‌برد، سریع‌تر است.

دیپلماسی حرکت قطارهای باربری از چین که هرروز برشمار آن‌ها افزوده می‌شود ازجمله راهکارهایی است که می‌تواند باعث رشد تبادلات تجاری ایران و چین به‌عنوان دو شریک بزرگ تجاری در یک دهه گذشته شود.

حرکت این قطارها نشان می‌دهد که چین قصد دارد به‌رغم تحولاتی که اخیرا در خصوص توافق هسته‌ای ازجمله نقض برجام از سوی آمریکا به وجود آمده است به مناسبات تجاری گسترده خود با ایران ادامه دهد

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=7804

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.