• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

آموزش به حاشیه‌نشینان خطوط ریلی با هدف کاهش حوادث

  • کد خبر : 8539
  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹
آموزش به حاشیه‌نشینان خطوط ریلی با هدف کاهش حوادث

0 (0) مدیرکل راه‌آهن فارس مطرح کرد؛  آموزش به حاشیه‌نشینان خطوط ریلی با هدف کاهش حوادث مدیرکل راه‌آهن فارس گفت: راه‌آهن با برگزاری کلاس‌های آموزشی و برنامه‌های کاربردی در ایجاد فرهنگ ایمنی میان حاشیه‌نشینان و روستاهای حاشیه خطوط ریلی تلاش مضاعفی برای فرهنگسازی در پیش گرفته است. به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در هر […]

0
(0)
مدیرکل راه‌آهن فارس مطرح کرد؛ 
آموزش به حاشیه‌نشینان خطوط ریلی با هدف کاهش حوادث
مدیرکل راه‌آهن فارس گفت: راه‌آهن با برگزاری کلاس‌های آموزشی و برنامه‌های کاربردی در ایجاد فرهنگ ایمنی میان حاشیه‌نشینان و روستاهای حاشیه خطوط ریلی تلاش مضاعفی برای فرهنگسازی در پیش گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در هر کاری امنیت، حرف اول را می‌زند و حفظ و تامین این امنیت در حوزه حمل و نقل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و مردم در حفظ و ارتقاء آن نقش موثری دارند. در این راستا ارائه آموزش سهم بسزایی دارد که راه آهن فارس به آن توجه خاص دارد.

مدیرکل راه آهن فارس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز با تاکید بر لزوم حفظ ایمنی در حمل و نقل می‌گوید: با حفظ ایمنی در این شبکه علاوه بر پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی، فرصت توسعه اقتصادی نیز ایجاد می‌شود.

غلامحسین ولدی ادامه می‌دهد: عوامل انسانی در حفظ این ایمنی نقش بسزایی دارد و باید برای ایجاد امنیت در خطوط ریلی استان، همگان دست به دست یکدیگر دهند تا این فرهنگ‌سازی به خوبی انجام شود.

وی با اشاره به فرا رسیدن فصل کوچ عشایر بیان می‌کند: در روزهای اخیر و فرا رسیدن این ایام شاهد تجاوز به حریم و عبور عشایر فارس در حریم راه آهن استان فارس بودیم که موقعیت را برای وقوع حوادث احتمالی در حاشیه این خطوط افزایش می‌دهد.

رعایت قوانین و حفظ ایمنی

این مقام مسوول با شرح برخی از قوانین حریم راه‌آهن اعلام می‌کند: بر اساس ماده 17 قانون راه‌ها و راه‌آهن، هر گونه تردد و عبور از خطوط ریلی و ورود به حریم 17متری راه آهن ممنوع است.

ولدی ادامه می‌دهد: به علاوه تا 30 متر پس از آن حریم نیز تاسیساتی در نظر گرفته می‌شود و هر گونه ساخت و ساز، درختکاری، زراعت، دیوارکشی، حفاری و … نیز بر خلاف مقررات وضع شده در این حوزه است.

وی اظهار می‌کند: لازم است تا هر گونه اقدام برای انجام این موارد با هماهنگی و کسب مجوز از راه آهن صورت بگیرد تا شاهد وقوع حوادث جانی در حریم خطوط ریلی نباشیم.

ولدی با گلایه از تردد عشایر و عابران در حریم خطوط ریلی استان بر خلاف تاکیدات راه آهن استان می‌گوید: هر قانونی که وضع می‌شود در مرحله اول با در نظر گرفتن امنیت جانی خود مردم است که باید آنها را رعایت کنند.

وی می‌افزاید: سرعت و وزن زیاد قطارها، امکان ترمز گرفتن فوری را کاهش می‌دهد و از زمان ترمز حدود یک هزار و 200 متر بعد ایست کامل انجام می‌شود که برای جلوگیری از یک حادثه در اثر سهل انگاری عابران دیر است.

خطر، آموزش و فرهنگ سازی

ولدی با اشاره به اقدامات خطرساز در حریم خطوط ریلی استان بیان می‌کند: تعرض به حریم راه آهن، بی توجهی و عبور و مرور از روی ریل‌ها، سنگ پرانی و … از جمله این موارد است که می‌تواند منجر به وقوع حوادث تلخی شود.

مدیرکل راه اهن فارس ادامه می‌دهد: با وجود شناسایی نقاط حساس و پرخطر خطوط ریلی در فارس و دیوار کشی و فنس کشی آنها ، اما این فرهنگ سازی موثر است که احتمال وقوع حوادث را به حداقل می‌رساند.

ولدی حفظ حریم راه آهن را در جلوگیری از خسارات جانی و مالی موثر می‌داند و اظهار می‌کند: راه‌آهن با برگزاری کلاس‌های آموزشی و برنامه‌های کاربردی در ایجاد فرهنگ ایمنی میان حاشیه‌نشینان و روستاهای حاشیه خطوط ریلی تلاش مضاعفی برای فرهنگسازی در پیش گرفته است.

وی ادامه می‌دهد: این کلاس‌ها با همکاری مسوولان شهرستان و دریافت مجوز از آموزش و پرورش، و با ذکر مسائل ایمنی با حضور کارشناسان راه آهن فارس در مدارس برای دانش آموزان در حال برگزاری است.

مدیرکل راه آهن فارس استقبال از این آموزش‌ها را مطلوب عنوان می‌کند و می‌گوید: دانش‌آموزان تا کنون از این آموزش‌ها استقبال مطلوبی به عمل آورده‌اند.

ولدی ابراز امیدواری می‌کند: با ارتقاء این فرهنگ روز به روز شاهد بروز حوادث کمتری در حاشیه خطوط ریلی استان باشیم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=8539

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.