• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
4

آپرین مرکز ملی لجستیک کشور می‌شود/ احصاء ۲۴ مسئله اساسی در مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن

  • کد خبر : 28223
  • ۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
آپرین مرکز ملی لجستیک کشور می‌شود/ احصاء ۲۴ مسئله اساسی در مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن
وزیر راه و شهرسازی گفت: در مرکز پیشرفت جهادی راه‌آهن 24 مسئله اساسی در حوزه زیرساخت‌ها، سامانه‌ها و شیوه‌نامه‌ها احصا شده است.
0
(0)

به گزارش خبرنگار ریل نیوز، محمد اسلامی در مراسم افتتاح مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن که با حضور معاون علمی فناوری رئیس‌جمهور در شرکت راه‌آهن برگزار شد، اظهار داشت: از مسائل حائز اهمیت پیشرفت باور توانستن و اعتماد به سرمایه ملی به ویژه اعتماد به سرمایه انسانی و جوانان است.

وی ادامه داد:‌امروز مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن افتتاح شد، ما شیوه‌های سنتی که فاصله زیادی با بهره‌وری داشته و امید به تحول و نوآوری را تشویق نمی‌کند را نمی‌پسندیم و سعی می‌کنیم به وضعیت جدید ورود کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: فناوری‌های نوظهور مورد توجه قرار می‌گیرند، نیروی انسانی از ظرفیت‌ها و وضعیت مهارتی ارزیابی می‌شوند و نحوه استفاده حداکثری از توان آنها برنامه‌ریزی می‌شود.

اسلامی اضافه کرد: توسعه زیرساخت‌های تحول و رویکرد توسعه و نواقص موجود و جهت‌گیری‌های توسعه‌ای برای استفاده حداکثری از ریل و رشد سهم ریل در ترانزیت بار در این بخش دنبال می‌شود تا سهم حداکثری راه‌آهن در بار و ترانزیت محقق شود.

وی گفت: این موضوع با برنامه پژوهشی در ۲۴ صورت مسئله احصاء شده و در دستور کار مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن قرار دارد.

مرکز جهادی پیشرفت در راه آهن باعث افزایش رضایتمندی مسافر و صاحب بار می‌شود

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد:‌سهم راه‌آهن در سفرها و جابجایی بار و تاثیر آن در کاهش مخاطرات سفر نسبت به جاده، ارتقا ایمنی ریلی و کاهش مصرف سوخت در برنامه‌های این مرکز تبیین شده است.

اسلامی گفت:‌در تفاهم نامه با وزارت نفت موضوع ماده ۱۲ و طرح نوسازی ناوگان ریلی و جاده‌ای موجب می‌شود در کاهش مصرف سوخت و افزایش بهره‌وری گام‌های متفاوتی برداریم که یکی از منابع آن همین تبصره ۱۸ است.

وی اضافه کرد: در حوزه ریلی هدف امسال ما ورود ۲ هزار دستگاه انواع واگن بار و مسافر و لکوموتیو است. پارسال ۷۸۸ دستگاه واگن و ناوگان وارد شبکه شد، امسال هم دو هزار دستگاه وارد شبکه می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برنامه در اجرای طرح جامع لجستیک دنبال می‌کنیم. تفاهم نامه ۸ هزار میلیارد تومانی با ایمیدرو و شرکت‌های صنعتی امضا شد تا ۷۲۰ کیلومتر خط آهن بافق- سنگان احداث شود تا حجم حمل بار مسیر به دو برابر افزایش یابد.

اسلامی افزود: تبدیل آپرین به مرکز ملی لجستیک در قالب تفاهم نامه ۲هزار میلیارد تومانی با بخش خصوصی امضا شد تا سیلوی ۳۵۰ هزار تنی و واگن حمل غلات راه‌اندازی شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اینکه مرکز جهادی پیشرفت راه آ‌هن جمهوری اسلامی با چه هزینه‌ای راه‌اندازی شده و ملاک عملکرد این مرکز چیست و راه‌اندازی آن چه ضرورتی دارد گفت:‌ مرکز جهادی پیشرفت مساله محور است که نتیجه گرایی آن بر اساس پژوهش است و این مرکز پیشرفت مسائل را تحلیل می‌کند.

وی گفت: شناسایی و ارزیابی نواقص و کمبودها در راه‌آهن بر عهده این مرکز است و با گزارش‌های این مرکز تغییر ساختار و تغییر رویکرد پایه‌گذاری می‌شود و نتایج آن بلادرنگ به مردم اطلاع داده می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:‌ در مرکز جهادی پیشرفت باید خرج مغز کنند تا به پیشرفت کمک کند.

امسال دو هزار دستگاه انواع ناوگان ریلی به شبکه راه آهن افزوده می‌شود

وی ادامه داد: البته بحث نوسازی ناوگان جاده‌ای را هم دنبال می‌کنیم که تمام این موضوعات در نهایت منجر به کاهش مصرف سوخت و افزایش بهره‌وری می‌وشد.

اسلامی با اشاره به نوسازی ناوگان ریلی تاکید کرد: ۷۸۸ دستگاه انواع ناوگان ریلی سال گذشته نوسازی شد که هدف‌گذاری ما در این بخش برای امسال دو هزار دستگاه انواع ناوگان ریلی است.

عدم استقبال مردم از استفاده از گیت‌های عوارضی الکترونیکی

وزیر راه و شهرسازی درباره عدم استقبال مردم از استفاده از گیت‌های عوارضی الکترونیکی گفت: با سرمایه‌گذاران چهار آزادراه برای الکترونیکی شدن پرداخت عوارضی تفاهم‌نامه داریم که به اجرا رسیدند باید در نظر کرده باشیم که اگر منابع ساخت این آزادراه‌ها برنگردد سرمایه‌گذاران آنها نمی‌توانند نسبت به پرداخت اقساط وام‌ها و سرمایه‌گذاری‌های جدید اقدام کنند.

اسلامی همچنین درباره قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین اظهار کرد:‌ این یک سند راهبردی است که این اقدام صورت گرفته بین ایران و چین بسیار ارزشمند است چرا که هر دو کشور پذیرفته‌اند نقشه راه بلندمدت با یکدیگر کرده باشند و به امور مشترک فکر کنند.

قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین ارزشمند است

اسلامی گفت: این سند راهبردی در دست مذاکره است و سرفصل‌هایی برای آن مطرح شده و درباره موضوعات مطرح شده مذاکرات و گفت‌وگوهایی در حال انجام است.

وی همچنین درباره نوسازی ناوگان کامیونی گفت: نوسازی ناوگان کامیونی از پنجم خرداد شروع شده و ثبت‌نام‌ها صورت گرفت به محض انجام قراردادهای سه جانبه بین بانک‌های عامل خودروسازها و متقاضیان موضوعات مرتبط با آن رسانه‌ای می‌شود.

وی تاکید کرد: مهمترین هدف از اجرای این برنامه کاهش مصرف سوخت و افزایش ایمنی سفر است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=28223

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.