• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

آینده‌ای روشن و عدالت محور در انتظار راه‌آهن خواهد بود

  • کد خبر : 33304
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
آینده‌ای روشن و عدالت محور در انتظار راه‌آهن خواهد بود
با حضور دکتر سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن مرحله پایانی مسابقات ویژه کارکنان راه‌آهن و مراسم اختتامیه چهاردهمین دوره جشنواره قرآنی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران طی ساعات ۸ الی ۱۳ و 17 الی 20 در مورخ ۳۰ فروردین ماه مصادف با ۱۷ ماه مبارک رمضان در ساختمان شهدای راه‌آهن برگزار شد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، در بخش پایانی این جشنواره که مدیرعامل راه آهن، معاونان، مدیران و کارکنان راه‌آهن از سراسر کشور به طور حضوری یا از طریق ویدئو کنفرانس حضور داشتند، از ۱۳ برگزیده جشنواره در رشته های تلاوت، ترتیل، حفظ قرآن کریم و ابتهال با لوح تقدیر، تندیس و جایزه نقدی تقدیر بعمل آمد. جایزه نقدی این جشنواره برای نفرات اول ۴ میلیون تومان، نفرات دوم ۳ میلیون تومان و نفرات سوم ۲ میلیون تومان بود. ضمن آنکه به کلیه برگزیدگان بخش غیر حضوری و راه‌یافتگان به مرحله نهایی ۵۰۰ هزار تومان هدیه اعطا شد.

دکتر سید میعاد صالحی، مدیرعامل راه آهن در این مراسم؛ با اشاره به حضور بیش از ۴ هزار نفر در این جشنواره خاطرنشان کرد در این جشنواره تنوعی از حضور و مشارکت افراد وجود دارد که همگی از کارکنان راه آهن یا فرزندان آن‌ها بوده که آینده‌سازان راه آهن و کشور خواهند بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: واقعیت این است که برای برگزار کردن چنین برنامه‌ای سوالاتی وجود داشت مبنی بر اینکه آیا با توجه به کرونا شرایط برای برپایی جشنواره آماده است یا خیر که در نهایت به لطف خداوند سبحان و تلاش‌هایی که انجام شد، این مراسم به نحو احسن برگزار شد.

دکتر صالحی تاکید کرد: به صراحت می‌گویم که آینده‌ای روشن و به سوی پیشرفت و عدالت در انتظار راه آهن خواهد بود. اکنون ما در راه آهن همان‌قدر که موضوعات متنوعی داریم به همان نسبت نیز مشکلات مختلفی بر سر راه ما وجود دارد که به رغم تلاش‌های شبانه روزی که اعضای هیئت مدیره، معاونان و مدیران و تمامی پرسنل مصروف آن داشته‌اند، همچنان با آن رو به رو هستیم.

وی اظهار کرد: قطعاً پیشرفت‌های قابل تقدیری در راه آهن طی مدیریت‌های گذشته وجود داشته است؛ اما نقصان‌های بارزی نیز وجود دارند که یا از درون سازمان، پرسنل ما را تحت فشار و ناامیدی قرار داده‌اند یا از بیرون سازمان، موانعی ایجاد شده است که مجموعه بزرگ راه‌آهن نتواند آنگونه که شایسته است ایفای نقش کند.

مدیرعامل راه آهن یادآور شد: قطعاً سازمان‌های دیگر هم در حوزه حمل و نقل ریلی دخیل هستند؛ اما اکنون ما هستیم که می‌توانیم دست در دست هم به سوی راه‌آهن پیشرفته و عدالت محور حرکت کنیم.

دکتر صالحی خاطرنشان کرد: این نقصان‌ها یک شبه حل شدنی نیستند، بلکه باید آن‌ها را گام به گام برطرف کنیم تا به سوی آینده‌ای روشن حرکت نماییم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: برای راه آهن پیشرفته و عدالت محور باید از منظرهای مختلف اقدامات و پیگیری‌های‌مان را به طور جدی دنبال کنیم تا به یک رشد متوازن برسیم.

وی تصریح کرد: اکنون در حوزه درآمد پرسنل و رفاه آن‌‌ها مشکلاتی وجود دارد که باید از زوایا و ساحت‌های مختلف به آن پرداخته و برای رفع آن‌ها به طور گام به گام اقدام کرد. نمی توان در یک حوزه رشد کرد و از حوزه‌های دیگر غافل ماند.

مدیرعامل راه‌آهن با تاکید بر اینکه رشد متوازن یک ضرورت در راه‌آهن است، اظهار کرد: یکی از این ساحت‌هایی که مدت‌هاست که مغفول مانده مربوط به ساحت فرهنگی است.

دکتر صالحی یادآور شد: اگر امروز توفیق برگزاری مراسمی آبرومند حاصل شده است، در واقع پاسخ به یکی از نیازهای مهم پرسنل راه‌آهن است. اکنون باید به تمام ساحت‌های مختلف راه‌آهن از جمله فرهنگ غنی اسلامی توجه شود و به طور قطع اگر ما به آنچه ایمان داریم عمل نماییم، حتما در سایر ساحت‌ها نیز به موفقیت خواهیم رسید.

وی تاکید کرد: وظیفه ما خیلی سنگین است. ما موظف به تلاش مضاعف هستیم. هر چند به دلیل شرایط مختلف، راه‌آهن گاهی در فراز و گاهی در فرود است؛ اما این موضوعات نباید مانع از تلاش ما شوند. ما بیش از آن‌که از تحریم‌های خارجی متاثر باشیم، متاسفانه از تحریم‌های داخلی و ندانم کاری‌های داخلی متاثر شده‌ایم.

مدیرعامل راه آهن ضمن قدردانی از تلاش‌های مهندس رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در توجه به حمل و نقل ریلی، اظهار کرد: وزیر محترم از کلید واژه‌هایی استفاده می‌کنند که همواره حمل و نقل ریلی در آن اولویت داده می‌شود و ما باید قدردان این موضوع باشیم.

دکتر صالحی تاکید کرد: حضور و تلاش ما در عرصه فرهنگ اصلاً صوری نیست و ما باید از تمام کسانی که در این راه تلاش می‌کنند قدردان باشیم.

معاون راه و شهرسازی با اشاره به لزوم توجه به موضوعات فرهنگی در سراسر مناطق راه آهن کشور، عنوان کرد: با پایان یافتن چهاردهمین دوره، امروز آغاز پانزدهمین دوره جشنواره مسابقات قرآنی را اعلام می‌کنیم و انتظار داریم که به طور جدی در همه استان‌ها به آن توجه ویژه شود. جدول زمانی این جشنواره به زودی اطلاع رسانی خواهد شد و امیدواریم که همه پرسنل راه آهن در آن مشارکت داشته باشند.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=33304

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.