• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

آینده توسعه حمل‌ونقل ایران باید در بخش ریل باشد

  • کد خبر : 4016
  • ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۳
آینده توسعه حمل‌ونقل ایران باید در بخش ریل باشد

0 (0) در مراسمی که با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در محل ایستگاه راه‌آهن برگزار شد، بیش از 55 واگن جدید مسافری شامل 19 واگن 4 تخته درجه یک، 12 واگن 4 تخته بازسازی‌شده، 7 واگن خدماتی بازسازی‌شده، دو رام چهارساله قطار ریل‌باس، چهار واگن درجه یک شش […]

0
(0)

در مراسمی که با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در محل ایستگاه راه‌آهن برگزار شد، بیش از 55 واگن جدید مسافری شامل 19 واگن 4 تخته درجه یک، 12 واگن 4 تخته بازسازی‌شده، 7 واگن خدماتی بازسازی‌شده، دو رام چهارساله قطار ریل‌باس، چهار واگن درجه یک شش تخته و 11 واگن اتوبوسی آلمانی به ناوگان ریلی کشور پیوست.

به گزارش تین‌نیوز، عباس آخوندی در این مراسم ضمن تبریک عید نوروز گفت: آینده توسعه حمل‌ونقل ایران باید در بخش ریل باشد.

او با اشاره به‌ضرورت اتصال مراکز و حومه استان‌ها به شبکه ریلی افزود: وجود شبکه حمل‌ونقل حومه‌ای ریلی موجب تبدیل‌شدن شهرهای حومه کلان‌شهرها به فضایی مناسب برای زندگی می‌شود و اگر تا به حال حومه‌های شهری برای زندگی مناسب نبوده‌اند دلیلش عدم رشد حمل‌ونقل ریلی در آنها بوده است.

وزیر راه و شهرسازی توسعه حمل‌ونقل حومه‌ای را موجب کاهش فشار بر کلان‌شهرها دانست و افزود: امسال این بخش 17 درصد رشد داشته است. در سال آتی هم امیدواریم بتوانیم شرکت قطارهای حومه‌ای را تاسیس کنیم.

آخوندی درباره توسعه حمل‌ونقل جاده‌ای نیز گفت: امسال 10کریدور مهم جاده‌ای افتتاح شد. حدود ۲هزار و 300 کیلومتر آزادراه افتتاح کردیم که باید به ۱۰ هزار کیلومتر برسد و به کریدورهای جهانی برسیم؛ اما برای دستیابی به حمل‌ونقل سبز و ایمن که نرخ بهره‌وری را هم افزایش دهد باید به حمل‌ونقل ریلی باری و‌ مسافری توجه کنیم. چراکه میزان عقب‌ماندگی در این بخش در مقابسه با جاده به سختی به ۱۰ درصد می‌رسد و بسیار پایین است. پس نیاز به سرمایه‌گذاری بالایی در این زمینه داریم.

وزیر راه‌وشهرسازی ادامه داد: بیش از ۷۰۰ کیلومتر ریل جدید هم در راه‌آهن و ۷۱۵ کیلومتر در شرکت ساخت افتتاح کردیم که در همین راستا بنده به رئیس‌جمهور، پیشنهاد اتصال ریل به همه مراکز استان‌ها را دادم. امیدواریم بتوانیم همه کلان‌شهرهای تهران، مشهد، تبریز، بندرعباس و مشهد را به شبکه راه‌آهن برقی متصل کنیم.

آخوندی افزود: برای توسعه حمل‌ونقل ریلی به حدود ۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز داریم و برای احقاق چنین ظرفیتی باید دولت و مجلس تصمیم بگیرند تا 50 میلیارد تومان در حوزه ریل سرمایه‌گذاری کنیم که سالانه رقمی در حدود ۵ میلیارد تومان در حوزه زیرساخت و ناوگان می‌شود.

این مقام مسئول همچنین از افتتاح راه‌آهن کرمانشاه در روزهای آتی خبر داد و گفت: اوایل سال آینده هم راه‌آهن رشت را افتتاح می‌کنیم و ایستگاه راه‌آهن همدان را به داخل شهر خواهیم برد.

او ادامه داد: سرمایه‌گذاری مهم‌ترین نیاز حمل‌ونقل ریلی است. ما در این زمینه به سرمایه‌گذاری در سطح بین‌المللی، از منابع صندوق توسعه ملی و بخش خصوصی نیازمندیم.

آخوندی همچنین گفت که تا ۱۵ فروردین چهار هزار و 840 رام قطار با ظرفیت یک میلیون و ۸۷۳ صندلی و 24 و نیم میلیون نفر مسافر در خدمت هم‌وطنان خواهد بود که نسبت به سال گذشته ۱۳ و ۸ دهم رشد داشته‌ایم و به درصد، رشد ۶ونیم درصدی را تجربه کرده‌ایم.

آخوندی همچنین میزان تاخیر در سفر در حمل‌ونقل ریلی را کمترین میزان دانست و گفت: میانگین تاخیر در مبدا در حمل‌ونقل ریلی مسافری ۳۰ دقیقه و در مقصد کمتر از ۲۸ دقیقه بوده است.

عباس آخوندی ضمن تاکید بر خدمات خوب راه‌آهن از جمله ایجاد اینترنت پرسرعت در قطارهای مسافری، خطاب به مدیرعامل راه‌آهن نسبت به افزایش سطح خدمات در قطارهای مسافری تاکید کرد و گفت: آقای محمدزاده در سال 97 باید تلاش جدی در جهت ارتقای سطح خدمات داشته باشند و برای شرکت‌های مسافری رقابت سالم را به ارمغان آورند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=4016

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.