• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

آیین بهره‌برداری از طرح‌های راه‌آهن قم با حضور یونس عالی پور معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم

  • کد خبر : 9078
  • ۰۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵
آیین بهره‌برداری از طرح‌های راه‌آهن قم با حضور یونس عالی پور معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم

0 (0) معضل دسترسی و فقر زیرساخت‌ها دو مشکل عمده ایستگاه محمدیه قم است‌ در آیین بهره‌برداری از طرح‌های راه‌آهن قم نسبت به مشکلات دسترسی و فقر زیرساخت‌های لازم در ایستگاه محمدیه انتقاد شد. به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، هم‌زمان با هفته دولت آیین بهره‌برداری از طرح‌های راه‌آهن قم ظهر امروز با حضور یونس عالی پور معاون […]

0
(0)

معضل دسترسی و فقر زیرساخت‌ها دو مشکل عمده ایستگاه محمدیه قم است‌

در آیین بهره‌برداری از طرح‌های راه‌آهن قم نسبت به مشکلات دسترسی و فقر زیرساخت‌های لازم در ایستگاه محمدیه انتقاد شد.

معضل دسترسی و فقر زیرساخت‌ها دو مشکل عمده ایستگاه محمدیه قم است‌

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، هم‌زمان با هفته دولت آیین بهره‌برداری از طرح‌های راه‌آهن قم ظهر امروز با حضور یونس عالی پور معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم، محسن اعتماد مدیرکل راه‌آهن استان و جمعی از مدیران راه‌آهن قم برگزار شد.

در این مراسم، معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم اظهار داشت: استان قم ظرفیت بسیار ویژه‌ای درزمینهٔ گردشگری مذهبی دارد و سالانه تعداد بسیاری زیادی از مردم روزهای تعطیل خود را در این شهر سپری می‌کنند.

یونس عالی پور افزود: به‌صورت متوسط سالانه بیش از 25 میلیون زائر وارد شهر قم می‌شود که به نظر می‌رسد در سال‌های نه‌چندان دور این تعداد به بیش از دو برابر افزایش پیدا کند بنابراین باید برنامه‌ریزی‌های مناسبی برای آن منظور شود.

وی با تأکید بر اهمیت افزایش سطح رفاه مسافران وردی به شهر قم تصریح کرد: مدیران و دستگاه‌های مختلف اجرایی استان باید سیاست‌های خود را در راستای افزایش سطح رفاه و آرامش مسافران مصروف دارند، افزایش خدمات‌رسانی به زائران سبب افزایش سرمایه‌های اجتماعی می‌شود.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم ادامه داد: حوزه خدمات‌رسانی به زائران ورودی به شهر قم حوزه‌ای فراگیر بوده که تغییر و بهبود در شکل و نحوه خدمات‌رسانی به‌سادگی در بین مسافران احساس می‌شود.

عالی پور برخی از مشکلات ایستگاه محمدیه قم را موردتوجه قرارداد و ابراز کرد: متأسفانه این ایستگاه علی‌رغم حجم وسیع جابه‌جایی مسافر از برخی مشکلات زیرساختی رنج می‌برد که شایسته است مسئولان کشوری تدبیری برای آن بیندیشند.

وی خاطرنشان کرد: دوری از شهر و دسترسی دشوار به ایستگاه محمدیه مسئله‌ای مهمی بوده که باید برای آن تدابیر درستی اندیشیده شود، مسافران برای رفت‌وآمد به این ایستگاه ازنظر روحی و جسمانی احساس امنیت کامل کنند، خدمات‌رسانی در ایستگاه محمدیه باید در حد قابل قبولی ارتقا پیدا کند.

مدیرکل راه‌آهن استان قم نیز بخشی از آیین بهره‌برداری از طرح‌های راه‌آهن استان، تأکید کرد: ایستگاه محمدیه نقش بسیار مهمی در جابه‌جایی مسافران و همچنین کالاها در سطح کشور را دارد چراکه تمامی قطارهایی که از تهران به سمت شهرهای جنوبی و جنوب شرقی کشور می‌روند باید از این ایستگاه عبور کنند.

محسن اعتماد با اشاره به برخی تدابیر دیده‌شده برای رفاه حال مسافران قمی تصریح کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته بلیط های شناور از قطارهای عبوری از ایستگاه محمدیه گرفته‌شده تا شهروندان قمی بدون مشکل خاصی آن‌ها را از مبدأ تهیه کنند.

وی با تأکید بر برخی از مشکلات اساسی ایستگاه محمدیه ابراز کرد: فاصله 20 کیلومتری از سطح شهر و باریک بودن مسیر دسترسی از مهم‌ترین مشکلات این ایستگاه است، همچنین کمبود روشنایی و نور کافی و مسیر غیراستاندارد نیز مشکلاتی برای مسافران ایجاد کرده است.

مدیرکل راه‌آهن استان قم خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته بالغ‌بر 30 میلیارد ریال برای بهبود وضعیت ایستگاه محمدیه هزینه شده اما با توجه به برخی مشکلات زیرساختی موجود در این ایستگاه باید اعتبارات ویژه‌تری برای بهبود شرایط فعلی در نظر گرفته شود.

اعتماد حجم قابل‌توجه رام‌های عبوری از ایستگاه محمدیه را موردتوجه قرارداد و بیان کرد: به‌صورت متوسط روزانه 52 رام قطار از این ایستگاه عبور می‌کند، در 5 ماه نخست سال جاری 8 هزار رام قطار با بیش از یک‌میلیون و 600 هزار نفر جابه‌جاشده‌اند.

مدیرکل راه‌آهن استان قم ادامه داد: دوری از شهر یکی از مشکلات ایستگاه محمدیه است، با تأمین اعتبارات لازم محوطه‌سازی و زیباسازی ایستگاه محمدیه به‌زودی انجام می‌شود.

گفتنی است طرح بهسازی ایستگاه محمدیه تا ایستگاه شور آب به طول 15 کیلومتر و بااعتباری بالغ‌بر 42 میلیارد تومان از امروز آغاز و پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل تابستان مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

همچنین هم‌زمان با هفته دولت خط آبگیری قطار مسافربری و سکوی شماره 2 ایستگاه محمدیه به طول 400 متر و بااعتباری بیش از 5 میلیارد ریال نیز رسماً مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=9078

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.