• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

اتصال ایلام به شبکه ریلی کشور محقق می‌شود

  • کد خبر : 23302
  • ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
اتصال ایلام به شبکه ریلی کشور محقق می‌شود
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه راه آهن ایلام به طور رسمی همزمان با سفر رئیس‌جمهوری به استان آغاز خواهد شد، گفت: اتصال استان ایلام به شبکه ریلی کشور از مطالبات اصلی مردم استان به زودی محقق می شود.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از شبستان ،«علی اصغر کاظمی» اظهار کرد: اتصال ایلام به شبکه ریلی هدف مهم  اداره کل راه و شهرسازی استان است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه قطعه چهارم راه آهن غرب کشور و قطعه اول اسلام آباد به سمت ایلام به طول ۱۸ کیلومتر پس از پیگیری‌های فراوان توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به فراخوان گذاشته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: پیمانکار این قطعه مشخص و قرارداد نیز در ماه گذشته ابلاغ شد، پیمانکار هم‌اکنون در حال تجهیز کارگاه است و عملیات اجرایی پروژه به طور رسمی با حضور رییس‌جمهوری آغاز خواهد شد.

کاظمی با اشاره به اینکه مطالعات اتصال ایلام به شبکه ریلی کشور از شمال و جنوب استان انجام شده است، افزود: فاز اول از اسلام‌آباد به ایلام به طول ۸۰ کیلومتر و فاز دوم به طول ۳۴۸ کیلومتر تا اندیمشک تعریف شده و با توجه به مکاتباتی که با سازمان برنامه و بودجه داشته‌ایم، فاز اول یعنی مسیر ایلام به اسلام‌آباد به طول ۸۰ کیلومتر برای احداث در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: با پیگری‌هایی که خواهیم کرد تلاش می کنیم یک قطعه از دهلران-اندیمشک به طول ۱۲۰ کیلومتر نیز در برنامه قرار گیرد تا بتوانیم از سمت جنوب استان ایلام نیز اتصال به شبکه ریلی را برقرار کنیم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=23302

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.