• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

اتصال بنادر شمالی به بنادر جنوبی کشور با احداث راه‌آهن قزوین – رشت

  • کد خبر : 14639
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۸
اتصال بنادر شمالی به بنادر جنوبی کشور با احداث راه‌آهن قزوین – رشت

0 (0) اتصال بنادر شمالی به بنادر جنوبی کشور با احداث راه‌آهن قزوین – رشت با تکمیل راه‌آهن قزوین – رشت و اتصال بنادر شمالی کشور به بنادر جنوبی شاهد افزایش میزان حجم بار و مسافر در طول سال خواهیم بود. به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، راه‌آهن قزوین – […]

0
(0)

اتصال بنادر شمالی به بنادر جنوبی کشور با احداث راه‌آهن قزوین – رشت
با تکمیل راه‌آهن قزوین – رشت و اتصال بنادر شمالی کشور به بنادر جنوبی شاهد افزایش میزان حجم بار و مسافر در طول سال خواهیم بود.
به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، راه‌آهن قزوین – رشت بعد از گذشت ۱۱ سال و عبور از مسیر‌های صعب العبور استان البرز تا هفته آینده به بهره‌بردرای می‌رسد.

خط راه‌آهن قزوین – رشت به طول ۱۶۰ کیلومتر به صورت یک خط برای حمل بار و مسافر از ایستگاه سیاه چشمه آغاز و با عبور از مناطق کوهین، لوشان، منجیل، روبار و امامزاده هاشم به رشت می‌رسد.

عملیات ریل گذاری این محور از سال ۹۱ آغاز و با تکمیل آن استان گیلان به شبکه سراسری ریلی کشور متصل می‌شود.

با افتتاح این پروژه ریلی شاهد کاهش چشمگیر مصرف سوخت، حجم بار ترافیک در مسیر‌های شمالی و کاهش کشتار جاده ها خواهیم بود.

حجم جابجایی بار و مسافر این خط راه‌آهن بسیار چشمگیر است به طوریکه سالانه ۶ میلیون تن بار و یک میلیون نفر مسافر از طریق این خط ریلی جابجا می‌شوند.

پل شاهرود در مسیر خط راه‌آهن قزوین – رشت به طول ۶۰۰ متر با معماری قدیمی یکی از زیباترین ابنیه‌های این خط به شمار می‌رود که با مبلغ بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال در حاشیه آزادراه قزوین – رشت ساخته شده است.

محمد رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی، با بیان اینکه احداث خط راه‌آهن قزوین – رشت به عنوان یک کریدور شمال به جنوب بسیار با اهمیت است گفت: این پروژه تا هفته آینده با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد و ساخت این خط راه‌آهن نقش بسیار موثری در اقتصاد حمل و نقل کشور دارد.

وی ادامه داد: با افتتاح این پروژه ملی شاهد رشد چشمگیر جابجایی بار و مسافر خواهیم بود.

مازیار یزدانی معاون فنی و زیر بنایی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بندر کاسپین در حال توسعه است گفت: با توسعه و ساماندهی این بندر شاهد افزایش حجم بسیار بالای بار خواهیم بود.

وی ادامه داد: هم اکنون در حال ساخت و اتصال راه‌ آهن رشت به بند کاسپین و انزلی هستیم و امیدواریم ساخت این بندر تا سال آینده به اتمام برسد.

معاون فنی و زیر بنایی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: با تکمیل این دو بندر شاهد اتصال شبکه ریلی شمال به جنوب کشور خواهیم بود که این امر نقش بسیار موثری در افزایش حجم ترانزیت کالا و بار خواهد داشت.

یزدانی در پایان گفت: راه‌آهن آستارا به آستارا تکمیل شده و ما شاهد چشمگیر جابجایی بار از کشور آذربایجان به ایران هستیم.

در همین رابطه علی خدایی معاون راه آهن شمال کشور نیز گفت: احداث خط ریلی راه‌آهن رشت – قزوین به اتمام رسیده و در حال تکمیل خدمات ایستگاهی هستیم.

وی ادامه داد: در این مسیر ریلی بیش از ۲۲ کیلومتر تونل احداث شده که نشان دهنده صعب‌العبور بودن مسیر این پروژه است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=14639

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.