• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

اتصال ریلی ایران و ترکیه از اولویت های کاری دولت است

  • کد خبر : 29321
  • ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
اتصال ریلی ایران و ترکیه از اولویت های کاری دولت است
وزیر راه و شهرسازی گفت: روزانه ١٠٠ واگن تجاری از طریق مسیر ریلی بین ایران و ترکیه مبادله می‌شود و توسعه حمل و نقل ریلی با کشور ترکیه در اولویت کاری دولت است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از کردپرس، محمد اسلامی امروز ۳۰ مرداد در مراسم افتتاح سالن مسافری پایانه مرزی سرو گفت: بحث توسعه حمل و نقل ریلی با کشور ترکیه میان روسای جمهور دو کشور مورد مذاکره و گفت و گو قرار گرفته و در دست بررسی است و اتصال ریلی با ترکیه از اولویت های کاری دولت است.

او تصریح کرد: در این سفر دو روزه تصمیم بر این شد تا مسیر کریدور شروع شده از بازرگان هم با سرعت بیشتری ادامه یابد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: مبادلات تجاری بین ایران و ترکیه نسبت به سال‌های گذشته افزایش قابل توجهی داشته و این امر دستاورد جدید و مهمی است.

او همچنین از انجام گفت‌وگوهایی برای ایجاد یک اتصال ریلی دیگر با کشور ترکیه خبر داد و افزود: در صورت گذر از مرحله گفت‌وگو اقدامات اجرایی آغاز خواهد شد.

اسلامی با بیان اینکه تبادل تجاری با محوریت مرزهای آذربایجان‌غربی می‌تواند نقش بزرگ و موثری را بر روی اقتصاد کشور ایفا کند، اظهار داشت: تا پایان مهر امسال ادامه طرح محور ارتباطی ارومیه – سرو تکمیل می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی  ببا تاکید بر اینکه کرونا نباید کسب و کار را مختل کند، گفت: وزارت راه و شهر سازی به عنوان عضوی در ستاد مبارزه با کرونا کشور تعهد دارد در تمامی پایانه ها، بنادر، ترمینال ها، فردوگاه ها و مراقبت و مدیریت انسانی تمامی پروتکل ها را رعایت کند و هم اکنون به طور مرتب عملیات ضدعفونی و کنترل پایانه ها ومرزها را انجام می دهد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=29321

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.