• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
4

اتصال ریلی مرکز به غرب کشور با پروژه راه آهن اراک اصفهان / پروژه خط راه آهن اراک-اصفهان به فاز دوم رسید

  • کد خبر : 13486
  • ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸
اتصال ریلی مرکز به غرب کشور با پروژه راه آهن اراک اصفهان / پروژه خط راه آهن اراک-اصفهان به فاز دوم رسید

5 (1) اتصال ریلی مرکز به غرب کشور با پروژه راه آهن اراک اصفهان عباس خطیبی معاون ساخت راه آهن شرکت حمل و نقل گفت: ما 31 طرح در توسعه زیربنایی حمل و نقل کشور داریم که یکی از طرح ها خط راه آهن اراک، خمین، محلات، گلپایگان و خوانسار تا اصفهان است که هدف […]

5
(1)

اتصال ریلی مرکز به غرب کشور با پروژه راه آهن اراک اصفهان

عباس خطیبی معاون ساخت راه آهن شرکت حمل و نقل گفت: ما 31 طرح در توسعه زیربنایی حمل و نقل کشور داریم که یکی از طرح ها خط راه آهن اراک، خمین، محلات، گلپایگان و خوانسار تا اصفهان است که هدف از احداث آن توسعه اقتصادی و تکمیل و توسعه کریدور شمال- جنوب و اتصال ریلی استان های مرکزی و اصفهان به نواحی غربی و مرکزی کشور است. 

او درباره تکمیل شدن این خط گفت: این مسیر از ایستگاه ملک آباد منشعب می شود و بعد از گذشتن از شهرهای خمین،گلپایگان و خوانسار به اصفهان متصل می شود.

او افزود: طول مسیر 168 کیلومتر است و قریب به 12 کیلومتر در قالب 9 تونل و 1000متر پل باید احداث شود. از سال گذشته بحش اجرایی این مسیر در دستور کار قرار گرفته و از آبان ماه سال گذشته عملیات ساخت شروع شده است و در دست احداث است اما آمار و ارقام پروژه های بزرگ در زمان کوتاه و سرعت اجرایی نمی شود ولی ما اهتمام جدی در اتمام پروژه داریم.

اولین شهر خمین است که متصل می شود و بعد از به ترتیب گلپایگان و خوانسار به خط ریلی متصل خواهند شد. طبق برنامه ریزی ها تا 3 سال آینده پیش بینی می شود 60 کیلومتر با تامین منابع مالی تکمیل شود.

پروژه خط راه آهن اراک-اصفهان به فاز دوم رسید

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از تهیه نقشه یک بیست هزارم هوایی، فاز دوم پروژه خط راه آهن اراک- اصفهان تا گلپایگان اجرا می‌شود برای این فاز ۷۵ کیلومتری ۴۰ میلیارد تومان اعتبار جذب کردیم.

علی بختیار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، با اشاره به پروژه احداث خط ریلی اراک-اصفهان اظهار کرد: برای اجرای پروژه خط ریلی اراک-خمین- گلپایگان- خوانسار- دامنه- اصفهان یک قطعه ۲۴ کیلومتری انجام شده است و فاز بعدی قطعه ۷۵ کیلومتری است که تا گلپایگان اجرا می‌شود.
وی افزود: برای اجرای این فاز سازمان نقشه برداری در حال تهیه نقشه یک بیست هزارم هوایی است، اما عملیات نقشه برداری طولانی شده است البته در جلسه‌ای که هفته گذشته با مدیر عامل شرکت ساخت راه‌های کشور برگزار کردیم مقرر شد که سریع‌تر پروژه اجرایی شود.
نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پس از تهیه نقشه هوایی، مناقصه برای انتخاب پیمانکار انجام می‌شود، علاوه بر اعتبارات مصوب و علاوه بر ۲۳ میلیارد تومانی که در بودجه برای احداث خط ریلی اختصاص دادیم، هفته گذشته ۴۰ میلیارد تومان اعتبار از محل تبصره سه قانون بودجه ۹۷ برای فاز ۷۵ کیلومتری گرفته شد.
وی ادامه داد: با توجه به تأمین اعتبار، مدیر عامل شرکت ساخت راه‌های کشور باید نسبت به برگزاری مناقصه این ۷۵ کیلومتر اقدام کند.
بختیار با بیان این که با دستور وزیر راه ۱۵ درصد اعتبار این پروژه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین می‌شود افزود: ۸۵ درصد اعتبارات را شرکت خصوصی تقبل کرده و مابقی این مسیر نیز نه با اعتبارات دولتی بلکه با اعتبارات بخش خصوصی تامین می‌شود.
نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث پروژه خط راه آهن موجب رونق اقتصادی برای کشور و منطقه غرب استان است و صنایعی که به دلیل نداشتن خط ریلی امکان احداث آن در  گلپایگان و خوانسار وجود نداشت در آینده این امکان فراهم است تا از سوی سرمایه‌گذاران در دو شهرستان اجرا شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=13486

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.