• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

اتصال شبکه ریلی ایران به چین و آسیای میانه با تکمیل خط آهن هرات – مزارشریف

  • کد خبر : 30877
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
اتصال شبکه ریلی ایران به چین و آسیای میانه با تکمیل خط آهن هرات – مزارشریف
معاون ساخت توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه حمل‌ونقل از اتصال شبکه ریلی ایران به چین و آسیای میانه با تکمیل خط آهن هرات-مزارشریف خبر داد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از صنایع، عباس خطیبی با اشاره به هدف‌گذاری تکمیل زیرساخت‌های ریلی و رفع حلقه‌های مفقوده ترانزیت ریلی، اظهار داشت:

در این باره در ماه جاری راه آهن خواف-هرات به عنوان اصلی‌ترین کریدور ریلی ترانزیتی بین‌المللی با حضور مقامات کشورهای ایران و افغانستان بهره برداری رسمی خواهد شد.

معاون ساخت توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه حمل‌ونقل با بیان اینکه اجرای این خط آهن از سال‌های قبل شروع شده بود، اضافه کرد:

از اواخر سال ۹۸ این پروژه ریلی به صورت جدی‌تر دنبال شد و برای اجرا در دستور کار قرار گرفت، رایزنی‌هایی با سازمان برنامه و بودجه انجام شد و منابعی برای این پروژه در اختیار ما قرار گرفت و امسال هم به صورت جدی کار را پیگیری کردیم‌.

*** انجام تعهدات ایران در ۳ قطعه خط آهن خواف-هرات

وی در خصوص خط آهن خواف-هرات، بیان کرد:

راه آهن خواف – هرات ۱۳۹ کیلومتر طول دارد که سه قطعه آن در تعهدات ایران و در راستای بازسازی کشور افغانستان است و یک قطعه دیگر (قطعه چهارم) در تعهد کشور افغانستان است.

خطیبی در ادامه خاطرنشان کرد:

۷۷ کیلومتر این خط ریلی در داخل خاک ایران است که عملیات تکمیل آن به پایان رسیده است، ایستگاه یا پایانه مرزی شمع‌تیغ هم در خاک ایران است که در دست تکمیل است.

قسمت برون‌مرزی این خط ریلی که قطعه سوم آن محسوب می‌شود و در خاک افغانستان است، ۶۲ کیلومتر طول دارد، ۳۰ کیلومتری ابتدایی این مسیر زودتر تکمیل شد و ۳۰ کیلومتر دوم در بخش جوشکاری، ریل‌واژ و بالاست‌ریزی کارهایی مانده بود که تکمیل شد.

 در انتهای قطعه ۶۲ کیلومتری (قطعه سوم) هم ایستگاهی به نام ایستگاه روزنک ساخته می‌شود که ساختمانی به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع است و در حال تکمیل ساختمان ایستگاه پایانی در قطعه ۳ هستیم.

*** اتصال شبکه ریلی ایران به چین و آسیای میانه 

به گزارش خبرگزاری صنایع، معاون ساخت توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه حمل‌ونقل در پایان پیرامون تشریح مزایای این خط ریلی، اظهار داشت:

این خط آهن استراتژیک در توسعه مناسبات ایران و افغانستان مؤثر خواهد بود، همچنین از لحاظ حمل‌ونقل و ترانزیت سوخت و سیمان از کشور ایران به افغانستان، این خط ریلی اثرات زیادی دارد.

 کشور افغانستان طرح ریلی دیگری در دستور کار دارد و جزو برنامه‌ای کلان کشور افغانستان قلمداد می‌شود که احداث راه‌آهن هرات به مزار شریف است که اگر این ارتباط برقرار شود، عملاً شبکه ریلی ایران و افغانستان از طریق این راه آهن به کشورهای آسیای میانه و چین متصل خواهد شد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=30877

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.