• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

اتصال شهرک صنعتی اردبیل به راه‌آهن

  • کد خبر : 24174
  • ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸
اتصال شهرک صنعتی اردبیل به راه‌آهن
استاندار اردبیل گفت: تفاهم‌نامه اتصال شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به راه‌آهن میانه - اردبیل به امضاء رسید.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، اکبر بهنام‌جو در حاشیه نشست مشترک با مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، اظهار کرد: تفاهم‌نامه ایجاد دسترسی شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به راه‌آهن میانه – اردبیل به امضاء رسید.

وی افزود: در این تفاهم نامه طرفین متعهد شدند تا در سریع‌ترین زمان ممکن این اتصال ریلی عملیاتی شده و هزینه احداث آن به طور مشترک میان سازمان صنایع کوچک و استانداری اردبیل تامین اعتبار و پرداخت خواهد شد.

استاندار اردبیل ایجاد ناحیه صنعتی اصلاندوز را از دیگر موارد مطرح شده عنوان کرد و افزود: تلاش می‌شود این ناحیه صنعتی در مدت مشخص شده تکمیل شود که با توجه به قرارگیری آن در منطقه مرزی و در مجاورت کشور جمهوری آذربایجان، احداث آن تحولی عظیم در اقتصاد و اشتغال این منطقه محروم استان اردبیل ایجاد خواهد کرد.

بهنام‌جو تصریح کرد: مساحت این ناحیه صنعتی ۳۰ هکتار است و امیدواریم با تسهیل صدور مجوزها، امکان احداث و سرمایه‌گذاری در این ناحیه صنعتی فراهم آید. 

وی احداث شهرک مرزی مشترک ایران و جمهوری آذربایجان را دیگر مورد مطرح شده در این جلسه بیان کرده و ادامه داد: نظر به اهمیت احداث این شهرک صنعتی مرزی که بر اقتصاد استان بسیار تاثیرگذار خواهد بود، طرفین بر تسهیل فرآیندهای اداری و آغاز عملیات اجرایی این شهرک صنعتی تاکید کردند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد تا مطالعات امکان‌سنجی این شهرک صنعتی هر چه سریع‌تر آغاز و به مشاورین ذی‌صلاح واگذار شده تا در اسرع وقت مطالعات کامل آن آغاز گردد.

بهنام‌جو افزود: بر اساس تفاهم‌نامه فی‌مابین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و استانداری اردبیل، طرفین مشترکاً متعهد به تامین اعتبارات لازم برای احداث شهرک مرزی مشترک ایران و جمهوری آذربایجان شدند.

وی ایجاد شهرک صنعتی مرزی در این منطقه محروم مرزی را باعث توسعه و ایجاد اشتغال در شمال استان دانست و گفت: با احداث و توسعه شهرک صنعتی مشترک، مقدمات حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در سطح استان فراهم شده و شاهد افزایش رونق تولید در استان اردبیل خواهیم بود.

استاندار اردبیل ایجاد شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی در استان را از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست برشمرد و تصریح کرد: بر اساس گفت‌وگوهای انجام شده مقرر شد این بلوک صنعتی در فاز سوم شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل و به مساحت ۹۵ هکتار ایجاد شود که کلیه مراحل اخذ استعلامات و مجوز آن در مرحله پایانی خود بوده و با تامین اعتبارات مورد نیاز، در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

بهنام‌جو گفت: نزدیکی به مرکز استان و قرارگیری در کنار فرودگاه اردبیل و محور ترانزیتی اردبیل – آستارا از مزایای شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل است که با استقبال سرمایه‌گذاران روبرو شده است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=24174

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.