• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
4

اتصال گمرک قم بعد از سال ها به شبکه ریلی

  • کد خبر : 19562
  • ۰۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱
اتصال گمرک قم بعد از سال ها به شبکه ریلی
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از اتصال گمرک قم بعد از سال ها به شبکه ریلی خبر داد.
0
(0)

به گزارش خبرنگار ریل نیوز سعید رسولی در سفر به استان قم که امروز سه شنبه ۵ شهریور ماه به مناسبت هفته دولت صورت گرفت دو پرژه راه آهن جمهوری اسلامی ایران در این استان به بهره برداری رسید.

وی در مراسم اتصال گمرک قم به شبکه ریلی کشور در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته دولت گفت: با افتتاح و اتصال پروژه مذکور سالیانه به طور متوسط ۲ میلیون تن بار از جاده به شبکه ریلی منتقل خواهد شد و این امر باعث صرفه جویی مصرف سوخت و کاهش آلایندگی ها و سوانح رانندگی در کشور خصوصا در این استان خواهد شد.

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه طول فاز اول اتصال گمرک قم به شبکه ریلی ۱۴٫۴ کیلومتر است خاطر نشان کرد:علاوه بر پروژه مذکور امروز مرکز تعمیرات لکوموتیو قم افتتاح شد که به صورت مستقیم برای ۶۱ نفر اشتغال زایی خواهد کرد.

وی ادامه داد: این پروژه در مدت ۲ سال با اعتباری بالغ بر۱۴ میلیارد تومان راه اندازی شده است که باعث تسهیل تعمیرات لکوموتیوهای محور جنوب و کاهش ترافیک شهر قم خواهد شد و به طور متوسط می تواند از اعزام روزانه ۳۰ لکوموتیو به شهر قم جهت تعمیرات جلوگیری کند.

رسولی سیاست های راه آهن جمهوری اسلامی ایران را منطبق بربند ۲۴ و ۲۵ برنامه ششم توسعه ابلاغی از سوی رهبر انقلاب دانست و افزود: مهم ترین اولویت های شرکت راه آهن در این دوره اجرا به این دو بند قانون است و بسیار خوشحالیم که در هفته دولت این دو پروژه در راستای عملی سازی هرچه بیشتر سیاست های کلی نظام در حوزه ریلی به بهره برداری رسیدند.

ایستگاه گارمانوری قم به علت قرار گرفتن در چهار راه مواصلاتی ریلی کشور دارای موقعیت جغرافیایی ویژه ای است و راه اندازی این مرکز توسط مدیرعامل شرکت راه آهن، در ۳۶۰۰ مترمربع گامی بزرگ در تسهیل تردد لکوموتیوهای باری و مسافری در خطوط ریلی کشور خواهد بود.

افزایش بهره وری و استفاده بهینه از ظرفیت های موجود لکوموتیوها در شرکت راه آهن، افزایش جابجایی حجم بار در خطوط ریلی، افزایش سرعت بازرگانی، جذب نیروی متخصص و ایجاد اشتغال در استان قم، کاهش آلودگی های صوتی و کاهش مصرف سوخت از مهمترین مزیت های راه اندازی این مرکز در استان قم است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=19562

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.